NowościAktualnościRenault Megane po liftingu. Teraz także jako hybryda

Renault Megane po liftingu. Teraz także jako hybryda

Po 4 latach od debiutu Renault Megane doczekało się liftingu. Największa nowość: wprowadzenie napędu hybrydowego E-Tech Plug-in.

Odświeżone Megane z zewnątrz poznamy m.in. po nowych reflektorach Pure Vision LED oraz zmienionym wyglądzie atrapy chłodnicy. W kabinie czeka na nas system multimedialny Easy Link z 9,3-calowym wyświetlaczem oraz 10,2-calowy cyfrowy ekran wskaźników. Do tego dochodzi szeroka oferta nowych systemów wsparcia kierowcy, w której znajdziemy m.in. funkcję Easy Pilot, czyli asystenta jazdy na autostradach i w korkach, stanowiącego system jazdy autonomicznej poziomu 2.

Renault Megane

Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje benzynowe silniki 1.3 TCe w trzech wariantach mocy (115, 140 i 160 KM) oraz wysokoprężne 1.5 Blue dCi (95 i 115 KM). Później dołączy jeszcze „benzyniak” 1.0 TCe (100 lub 120 KM). Ponadto nie zabraknie oczywiście topowego modelu Megane R.S. z 300-konnym 1.8 TCe pod maską.

Jednak najważniejszą nowością w Renault Megane po liftingu jest napęd hybrydowy plug-in. To już trzeci model francuskiego producenta z gamy E-Tech. Pod względem zastosowanych rozwiązań, Megane E-Tech Plug-in przypomina opisywanego już na naszych łamach hybrydowego Captura.

Renault Megane E-Tech Plug-in

Podobnie jak we wspomnianym crossoverze, źródło napędu stanowi benzynowy silnik 1,6 l, współpracujący z rozrusznikoalternatorem i silnikiem elektrycznym. Ten układ napędowy dostarcza łącznie 160 KM. Moc na koła przekazuje zautomatyzowana skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym.

Renault Megane E-Tech Plug-in
Schemat obrazuje działanie układu napędowego w trybie elektrycznym.

Hybrydowe Megane czerpie prąd z akumulatora o pojemności 9,8 kWh (400 V). W trybie zeroemisyjnym (elektrycznym) może się rozpędzić do 135 km/h, a dzięki sprawnemu systemowi zarządzania energią zapewnia zasięg do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez uruchamiania silnika spalinowego. Napęd E-Tech Plug-in początkowo będzie oferowany w Megane Grandtour, a w wersji hatchback pojawi się w późniejszym terminie.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji