Nie grzeszy urodą, ale przyjemnie się prowadzi na asfalcie i poza nim. Oto opinie o pierwszej generacji Renault Koleosa, zebranie w programie Wybór Kierowców.
Początki Renault w klasie SUV-ów nie były łatwe. Producent przedstawił swojego reprezentanta tego segmentu 10 lat temu, jednak auto cieszyło się co najwyżej umiarkowanym zainteresowaniem klientów. Renault modernizowało Koleosa dwukrotnie (w 2011 i 2013 roku), by w końcu przedstawić następcę – Kadjara. Co ciekawe, nazwa Koleos wróciła do gamy modelowej chwilę później, ale na większym SUV-ie. Pierwszy model w zasadzie nie był zły. Krył w sobie dość obszerne wnętrze, logicznie zaprojektowany kokpit, mocne silniki i napęd 4×4 pochodzący z Nissana X-Trail. Można zatem przypuszczać, że sukcesowi przeszkodził odstający od konkurentów wygląd.
Do lekkiego terenu
Zalety Koleosa jako nowego auta wcale nie wygasły wraz z upływem lat. Samochód za sprawą sprawnego napędu na wszystkie koła i wysokiego prześwitu zyskał w oczach osób poszukujących samochodu do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach. Użytkownicy doceniają także walory napędu podczas jazdy w trudnych (śliskich) warunkach drogowych. Chwalą przy tym wyciszenie samochodu i łatwo dostępne, niedrogie części. Narzekają natomiast na system ogrzewania, niektóre materiały wykończeniowe oraz niską trwałość zawieszenia. Na szczęście dzięki pokrewieństwu z Nissanem i do niego bez problemu znajdziemy potrzebne elementy.
Renault Koleos opinie użytkowników
Zalety
„Doskonały układ jezdny, z łatwością wyłapuje dziury na polskich drogach”
„Na plus wysoka pozycja za kierownicą. Niższe osoby mają spory zakres regulacji fotela kierowcy”
„Napęd 4×4 jest technologią Nissana. Przydaje się na śliskiej nawierzchni”
„Diesel troszkę klekocze, ale nie jest to uciążliwe dzięki dobremu wyciszeniu”
„Części eksploatacyjne dostępne w bardzo dobrej cenie, nawet oryginały”
Wady
„Klima działa sprawnie, natomiast ogrzewanie już bardzo słabo – wnętrze wolno się nagrzewa”
„Materiały wykończeniowe deski, słupków i fragmentów drzwi są niskiej jakości”
„Wibracje w Dieslu są dość mocno odczuwalne”
„Główna wada w ruchu miejskim to duży promień skrętu”
Renault Koleos podsumowanie
Koleos nie jest dużym SUV-em, a ma pod maską silniki o mocy 150-173 KM, dzięki czemu jest naprawdę sprawnie jeżdżącym samochodem. Zarówno benzynowy 2.5, jak i 2.0 dCi można polecić pod kątem bezawaryjności. Pierwszy z nich będzie jednak dużo palił, a diesla trapią wyczuwalne wibracje. Auto polecamy osobom nie zwracającym szczególnej uwagi na wygląd, a oczekującym od SUV-a komfortu jazdy i odrobiny osiągów.
Renault Koleos I (2008-2016) dane techniczne
Renault Koleos wymiary
Dł./szer./wys. | 452/187/170 cm |
Rozstaw osi | 269 cm |
Pojemność bagażnika | 450-1380 l |
Renault Koleos silniki
Silnik | 2.5 | 2.0 dCi | 2.0 dCi |
Pojemność | 2488 ccm | 1995 ccm | 1995 ccm |
Paliwo | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 170 KM | 150 KM | 173 KM |
Maks. moment | 226 Nm | 320 Nm | 360 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,1 s | 10,4 s | 9,8 s |
Prędkość maks. | 186 km/h | 179 km/h | 189 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 9,6 l/100 km | 7,2 l/100 km | 7,9 l/100 km |
Renault Koleos oceny użytkowników
Ocena samochodu
[yasr_multiset setid=0]
Ocena eksploatacji
[yasr_multiset setid=1]