Używane Renault Koleos I (2007-2015) – OPINIE

Nie grzeszy urodą, ale przyjemnie się prowadzi na asfalcie i poza nim. Oto opinie o pierwszej generacji Renault Koleosa, zebranie w programie Wybór Kierowców.

Początki Renault w klasie SUV-ów nie były łatwe. Producent przedstawił swojego reprezentanta tego segmentu 10 lat temu, jednak auto cieszyło się co najwyżej umiarkowanym zainteresowaniem klientów. Renault modernizowało Koleosa dwukrotnie (w 2011 i 2013 roku), by w końcu przedstawić następcę – Kadjara. Co ciekawe, nazwa Koleos wróciła do gamy modelowej chwilę później, ale na większym SUV-ie. Pierwszy model w zasadzie nie był zły. Krył w sobie dość obszerne wnętrze, logicznie zaprojektowany kokpit, mocne silniki i napęd 4×4 pochodzący z Nissana X-Trail. Można zatem przypuszczać, że sukcesowi przeszkodził odstający od konkurentów wygląd.

Do lekkiego terenu

Zalety Koleosa jako nowego auta wcale nie wygasły wraz z upływem lat. Samochód za sprawą sprawnego napędu na wszystkie koła i wysokiego prześwitu zyskał w oczach osób poszukujących samochodu do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach. Użytkownicy doceniają także walory napędu podczas jazdy w trudnych (śliskich) warunkach drogowych. Chwalą przy tym wyciszenie samochodu i łatwo dostępne, niedrogie części. Narzekają natomiast na system ogrzewania, niektóre materiały wykończeniowe oraz niską trwałość zawieszenia. Na szczęście dzięki pokrewieństwu z Nissanem i do niego bez problemu znajdziemy potrzebne elementy.

Renault Koleos opinie użytkowników

Zalety

„Doskonały układ jezdny, z łatwością wyłapuje dziury na polskich drogach”

„Na plus wysoka pozycja za kierownicą. Niższe osoby mają spory zakres regulacji fotela kierowcy”

„Napęd 4×4 jest technologią Nissana. Przydaje się na śliskiej nawierzchni”

„Diesel troszkę klekocze, ale nie jest to uciążliwe dzięki dobremu wyciszeniu”

„Części eksploatacyjne dostępne w bardzo dobrej cenie, nawet oryginały”

Wady

„Klima działa sprawnie, natomiast ogrzewanie już bardzo słabo – wnętrze wolno się nagrzewa”

„Materiały wykończeniowe deski, słupków i fragmentów drzwi są niskiej jakości”

„Wibracje w Dieslu są dość mocno odczuwalne”

„Główna wada w ruchu miejskim to duży promień skrętu”

Renault Koleos podsumowanie

Koleos nie jest dużym SUV-em, a ma pod maską silniki o mocy 150-173 KM, dzięki czemu jest naprawdę sprawnie jeżdżącym samochodem. Zarówno benzynowy 2.5, jak i 2.0 dCi można polecić pod kątem bezawaryjności. Pierwszy z nich będzie jednak dużo palił, a diesla trapią wyczuwalne wibracje. Auto polecamy osobom nie zwracającym szczególnej uwagi na wygląd, a oczekującym od SUV-a komfortu jazdy i odrobiny osiągów.

Renault Koleos I (2008-2016) dane techniczne

Renault Koleos wymiary

Dł./szer./wys.452/187/170 cm
Rozstaw osi269 cm
Pojemność bagażnika450-1380 l

Renault Koleos silniki

Silnik2.52.0 dCi2.0 dCi
Pojemność2488 ccm1995 ccm1995 ccm
Paliwobenz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc170 KM150 KM173 KM
Maks. moment226 Nm320 Nm360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,1 s10,4 s9,8 s
Prędkość maks.186 km/h179 km/h189 km/h
Śr. zużycie paliwa9,6 l/100 km7,2 l/100 km7,9 l/100 km

Renault Koleos oceny użytkowników

Ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0] 

Ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1]