Renault Austral (2022)

Światło dzienne ujrzało dziś Renault Austral, które w gamie marki zastąpi model Kadjar. Dowiedz się więcej o nowym francuskim SUV-ie.

Dziś francuski producent oficjalnie zaprezentował nowe Renault Austral. Ten kompaktowy SUV jest pierwszym modelem marki, który został opracowany na platformie CMF-CD trzeciej generacji, co pozwoliło na zastosowanie najnowszej wersji układu hybrydowego E-Tech. To największa zmiana w porównaniu z poprzednikiem – Kadjar jest obecnie oferowany wyłącznie z silnikami benzynowymi, pozbawionymi jakiejkolwiek formy elektrycznego wspomagania.

Renault Austral (2022)

Renault Austral – nadwozie, wymiary

Renault Austral mierzy 451,0 cm długości, 182,5 cm szerokości (208,3 cm z lusterkami) i 161,8 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 266,7 cm. W porównaniu z Kadjarem jest zatem o 2,1 cm dłuższy, o 1,1 cm węższy i o 0,5 cm wyższy, natomiast odległość między osiami wzrosła o 2,1 cm.

Renault Austral (2022)

Nowy SUV Renault nie szokuje wyglądem, co dla wielu klientów będzie stanowiło niewątpliwą zaletę. Prosta bryła nadwozia została urozmaicona za sprawą wyraźnych przetłoczeń, dzięki którym sylwetka auta wydaje się bardziej muskularna. Odnajdziemy tu także motywy stylistyczne znane już z innych modeli marki, jak np. charakterystyczne światła w kształcie litery C.

Renault Austral – wnętrze, bagażnik

Renault Austral (2022)

Jeśli chodzi o wystrój kabiny, to tutaj również trudno mówić o zaskoczeniu. Projekt deski rozdzielczej przypomina ten z nowego Megane E-Tech Electric, jednak w Renault Austral uwagę zwraca znacznie bardziej rozbudowana konsola na tunelu środkowym. Kokpit prezentowanego modelu jest zdominowany przez dwa 12-calowe monitory. Poziomy wyświetlacz przed kierowcą pełni rolę zestawu wskaźników, natomiast pionowy ekran centralny służy do obsługi systemu multimedialnego i większości funkcji pojazdu. Na szczęście nie zapomniano też o fizycznych klawiszach do sterowania klimatyzacją.

Renault Austral (2022)

Przestronność wnętrza będzie można ocenić dopiero podczas pierwszych jazd testowych, jednak Renault zapewnia, że w obu rzędach miejsca jest pod dostatkiem. Należy też wspomnieć o opcjonalnej, przesuwanej tylnej kanapie (dzielona w proporcji 1/3–2/3), którą można regulować w zakresie 16 cm. Dzięki niej można zwiększyć pojemność bagażnika z bazowych 500 litrów aż do 575 l. Maksymalnie może pomieścić 1525 l bagażu. W wersji hybrydowej kufer będzie nieco mniejszy.

Renault Austral – silniki

Cała gama silnikowa nowego Renault Austral jest zelektryfikowana. Podstawowe źródło napędu dla francuskiego SUV-a stanowi czterocylindrowy silnik benzynowy 1.3 TCe wspierany przez układ mild hybrid 12V. Ta jednostka będzie występować w dwóch wariantach mocy – 140 oraz 160 KM. O oczko wyżej w ofercie znajdziemy nowy, trzycylindrowy motor o pojemności 1,2 l, który rozwija mniejszą moc (130 KM), ale jest bardziej zaawansowany – wyposażono go w „miękką” hybrydę z 48-woltową instalacją elektryczną.

Topowe wersje Renault Austral to klasyczne hybrydy bez możliwości ładowania baterii z zewnętrznego źródła prądu. „Sercem” układu jest tutaj 1,2-litrowy silnik benzynowy wspomagany przez jednostkę elektryczną. W zależności od wybranego wariantu, moc systemowa wynosi 160 lub 200 KM.

Renault Austral (2022)

Renault Austral – cena, wyposażenie

Według zapowiedzi składanie zamówień na nowego SUV-a Renault rozpocznie się w połowie tego roku, a oficjalna sprzedaż ruszy jesienią. Na liście wyposażenia modelu Austral znajdziemy aż 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), w tym m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją „Stop & Go”, układ utrzymywania auta na środku pasa, system kamer 360 stopni, asystent parkowania, układ monitorowania martwego pola czy reflektory Matrix LED Vision. Warto dodać, że w opcji dostępny będzie też układ czterech kół skrętnych 4Control.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj