UżywaneRaportyRekomendacja zza Oceanu, czyli najlepsze używane w rankingu Consumer Reports

Rekomendacja zza Oceanu, czyli najlepsze używane w rankingu Consumer Reports

Samochody ze Stanów Zjednoczonych stanowią istotną część puli aut sprowadzanych do Polski. Jakie modele za 10 tys. dolarów (ok. 41 tys. zł) rekomendują amerykańscy kierowcy w rankingu Consumer Reports?

Nie można powiedzieć, że na polskich drogach królują samochody sprowadzone z USA, ale z pewnością jest to stały kraj pochodzenia części importowanych aut używanych. W ciągu ostatnich 10 lat do Polski trafiło blisko 200 tysięcy pojazdów ze Stanów Zjednoczonych, czyli tylko nieznacznie mniej niż ze Szwajcarii, Wielkiej Brytanii czy Danii. Ten rezultat stawia USA na 10. miejscu w rankingu krajów, skąd „ściągnięto” najwięcej używanych samochodów.

Nie bez powodu postanowiliśmy zatem przedstawić wyniki ostatniej edycji rankingu niezawodności samochodów organizowanego przez niezależną amerykańską organizację Consumer Reports. Oprócz samochodów zajmuje się ona badaniem jakości innych rzeczy przydatnych w codziennym życiu, np. elektroniki czy sprzętu AGD. Analizując awaryjność aut skupia się na różnych przedziałach cenowych i segmentach. Swoje zestawienia eksperci Consumer Reports tworzą na podstawie własnych obserwacji z testów i opinii zebranych w przeprowadzanych przez nich ankietach. W ten sposób wyróżniają nie tylko trwałe i niedrogie w eksploatacji modele, ale i te, które niewiele tracą na wartości.

Ranking niezawodności Consumer Reports – najlepsze modele

Postanowiliśmy przedstawić najbardziej rekomendowane przez amerykańskich ekspertów samochody do kupienia za maksimum 10 tys. dolarów, czyli w przeliczeniu ok. 41 tys. zł. Biorąc pod uwagę różnice w preferencjach amerykańskich i polskich kierowców, w materiale postanowiliśmy wyróżnić tylko te auta, które mają swoich europejskich odpowiedników i są często spotykane na drogach Starego Kontynentu, w tym polskich. Zobaczmy zatem, jakie używane samochody najlepiej łączą niezawodność z umiarkowanymi wydatkami na serwisowanie.

Honda Accord VIII

Lata produkcji: 2008-2015
Ceny: 24-65 tys. zł

HONDA Accord VIII 2.0 i-VTEC 156KM 6MT WN88254 03-2009

W amerykańskim rankingu figurowała jako sprzedawana tam Acura TSX (Acura to luksusowa marka Hondy). Accord należy do ścisłej czołówki, jeśli chodzi o niezawodność w klasie średniej, w dodatku punktuje dobrymi właściwościami jezdnymi i pakowną odmianą kombi. Japońska solidność niestety swoje kosztuje – zarówno u sprzedawcy, jak i w warsztacie (zwłaszcza jeśli przyjdzie nam naprawiać wersję wysokoprężną).

Używana Honda Accord VIII (2008-2015) – opinie użytkowników

Honda Jazz III

Lata produkcji: 2008-2015
Ceny: 15-35 tys. zł

HONDA Jazz III 1.2 i-VTEC 90KM 5MT WN91461 03-2009

Kolejna niemal bezawaryjna Honda, w dodatku sprzedawana tylko z mało skomplikowanymi silnikami benzynowymi (i rzadką hybrydą). Jazz, znany w USA jako Honda Fit, przekonuje także obszernym wnętrzem ze świetnym systemem składania kanapy Magic Seat i pojemnym, 375-litrowym bagażnikiem. Za to wszystko przyjdzie nam niestety słono zapłacić. Miejska Honda cieszy się też popularnością wśród złodziei.

Używana Honda Jazz III (2008-2015) – opinie użytkowników

Lexus CT

W produkcji: od 2010 r.
Ceny: 40-120 tys. zł

LEXUS CT 200h Prestige 1.8 136KM AT e-CVT WE2455V 03-2011

Najmniejszy Lexus wykorzystuje hybrydową technologię z Toyoty Prius III. Ustępuje jej przestronnością wnętrza, ale pod względem wykończenia to zupełnie inna liga. Układ spalinowo-elektryczny okazuje się faktycznie oszczędny (umożliwia krótką jazdę „na prądzie”) i niezawodny. Auto jest wciąż produkowane, stąd jego zaporowe ceny rynkowe. W ofercie brak wersji całkowicie spalinowych.

Lexus CT 200h – dane techniczne

Mazda 3 II

Lata produkcji: 2009-2013
Ceny: 15-34 tys. zł

Mazda 3 II

Japoński kompakt drugiej generacji zwalczył główny problem poprzedniczki, czyli korozję. Wybierając benzynową Mazdę 3 niemal mamy gwarancję spokojnej eksploatacji, chyba że uprzemy się na instalację gazową. Szkoda, że nie można tyle dobrego słowa powiedzieć o dynamicznym dieslu 2.2 MZR-CD – trwalszy okazuje się 1.6 MZR-CD od PSA. Użytkownicy Mazd doceniają świetne właściwości jezdne i rozsądny poziom wyposażenia.

Używana Mazda 3 II (BL; 2009-2013) – opinie użytkowników

Mazda 6 II

Lata produkcji: 2007-2012
Ceny: 14-40 tys. zł

Mazda 6 II

Amerykańskie Mazdy 6 otrzymały dłuższy rozstaw osi i mocniejsze silniki (nawet 3.7 V6), ale model pozytywnie wypada także w europejskich statystykach. Właściciele doceniają trwałe odmiany benzynowe, obszerną kabinę pasażerską i kompletną gamę wersji nadwoziowych. Obawy budzi trwałość wybranych turbodiesli (głównie 2.0 MZR-CD) i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.

Używana Mazda 6 II (GH; 2007-2012) – opinie użytkowników

Mazda MX-5 III

Lata produkcji: 2005-2015
Ceny: 21-55 tys. zł

Mazda MX-5

Trzecią Mazdą w zestawieniu został wyjątkowo trwały i dający mnóstwo frajdy z jazdy roadster MX-5. Opisywana generacja, za sprawą wersji z twardym dachem, doskonale sprawdza się też w jeździe zimą (trzeba tylko pamiętać, że silnik napędza koła tylne). Największy problem wolnossących silników sportowej Mazdy to spore zużycie oleju przy forsownej eksploatacji. Poza tym auto rzadko zaskakuje niespodziewanymi awariami.

Używana Mazda MX-5 III (2005-2015) – opinie użytkowników

Nissan Leaf I

Lata produkcji: 2010-2017
Ceny: 30-80 tys. zł

NISSAN Leaf I 109KM AT CVT BN035JV 09-2011

Wielu kierowców przekonało się do samochodów elektrycznych właśnie za sprawą Nissana Leafa. 109-konny „elektryk” według danych producenta na jednym ładowaniu przejedzie ok. 160 km. Lata eksploatacji ujawniły mocne dopracowanie układu napędowego Leafa, który rzadko wymagał interwencji w serwisie. To dobrze wróży, bowiem właśnie z USA trafia do nas spora partia sprowadzonych Nissanów Leafów.

Porównanie najnowszego Nissana Leaf E+ z Hyundaiem Ioniq Electric

Toyota Corolla X

Lata produkcji: 2007-2013
Ceny: 16-40 tys. zł

Toyota Corolla

Pierwsza Corolla, która w Europie występowała tylko jako sedan (hatchbacka i kombi „przechrzczono” na Auris). Auto nie zachwyca poziomem wykończenia i wyszukaną stylizacją, ale zapewnia bardzo przewidywalną eksploatację dzięki silnikom powiązanym z innymi modelami (Yaris, Auris, Avensis). Toyota nie przewidziała dla tej generacji Corolli odmiany hybrydowej.

Używana Toyota Auris I Hybrid (2010-2012) – opinie użytkowników

Toyota Prius III

Lata produkcji: 2009-2015
Ceny: 28-55 tys. zł

Toyota Prius III

Najpopularniejsza hybryda na świecie cieszy się uznaniem także za Oceanem. Prius III punktuje mocniejszym względem poprzedniczki (i równie oszczędnym) napędem i przestronniejszym wnętrzem: w razie co jest jeszcze 7-osobowy Prius+. Przez znikomą awaryjność i symboliczne spalanie Priusy coraz częściej wykorzystywane są jako taksówki. Oglądając egzemplarz z taką przeszłością musimy mieć się na baczności, by nie wydawać tysięcy złotych na regenerację akumulatora.

Używana Toyota Prius III (2009-2015) – opinie użytkowników

Toyota RAV4 III

Lata produkcji: 2006-2013
Ceny: 20-55 tys. zł

Toyota RAV4 III

Amerykańskie odmiany Toyoty RAV4 spotyka się także u nas – mają wydłużony rozstaw osi, kabinę z opcjonalną konfiguracją 7-osobową oraz 3,5-litrową jednostkę V6. Europejczycy musieli zadowolić się trwałymi benzynowymi 2.0 lub turbodieslami o pojemności 2.2 (średnio udane i paliwożerne). „RAV-ka” trzyma ceny z uwagi na atrakcyjny wygląd i wnętrze spełniające typowe wymagania rodziny.

Używana Toyota RAV4 III (2006-2013) – opinie użytkowników

Zobacz inne przydatne zestawienia używanych aut:

Ranking niezawodności CarMD (kontrolki check engine)

Najlepsze 10-latki w rankingu niezawodności ADAC

Polecane kilkuletnie modele z rankingu Driver Power 2020

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji