Wyniki raportu Warranty Direct w kategoriach: samochody klasy średniej, wyższej, luksusowej, SUV-y i crossovery.
Ranking Warranty Direct
bierze pod uwagę koszty, jakie będzie musiał ponieść właściciel z tytułu wystąpienia określonych awarii.Indeks awaryjności
wartość wyliczona na podstawie częstotliwości występowania awarii w danym modelu oraz kosztów naprawy, wraz z czasem wyłączenia auta na czas pobytu w warsztacie. Średnia wartość dla całej bazy wynosi 100. Wartości ponad 100 oznaczają że wynik jest gorszy niż przeciętny.
W tej części występują znacznie droższe samochody, a to przekłada się na późniejsze wyższe koszty eksploatacji. W związku z tym niewiele aut uzyskało dobre oceny – większość mieściła się w zakresach przeciętnych i słabszych.
Samochody klasy średniej
Triumf święcą reprezentanci z Dalekiego Wschodu. Zestawienie bezapelacyjnie wygrała Honda Accord ósmej generacji i jako jedyna zdobyła bardzo dobry indeks awaryjności, wynoszący 21. Znacznie wyprzedziła przy tym konkurentów – druga jest Mazda 6 z indeksem o wyniku 55.
Poprzednie wcielenie Mazdy klasy średniej również figuruje na szczycie tabeli (4. miejsce), natomiast pierwszym „nie-japońskim” autem w zestawieniu jest Mercedes Klasy C na 6. pozycji. Im niżej w tabeli, tym przewija się więcej samochodów niemieckich i francuskich (Volkswageny, BMW, Ople, Citroeny). Średni koszt napraw w tej kategorii wynosił około 2000 złotych. Najdroższe w naprawach auta przekroczyły tą kwotę nawet dwukrotnie (najnowsza Toyota Avensis), a niektóre w znacznym stopniu (Subaru Legacy, Audi A4 B6 i Skoda Superb). W przypadku czeskiego pojazdu kosztowne naprawy przełożyły się na ostatnie miejsce w kategorii samochodów klasy średniej.
Marka/model | Lata produkcji | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności | |
---|---|---|---|---|
1 | Honda Accord | Od 2008 | 2210 | 21 |
2 | Mazda 6 | Od 2007 | 2272 | 55 |
3 | Toyota Avensis | 2003-2009 | 2097 | 59 |
4 | Mazda 6 | 2002-2007 | 1856 | 62 |
5 | Lexus IS | Od 2005 | 1998 | 72 |
6 | Mercedes Klasy C | Od 2007 | 1921 | 75 |
7 | Renault Laguna | 2000-2008 | 1139 | 76 |
8 | Mercedes C W202 | 2001-2008 | 1666 | 76 |
9 | Toyota Avensis | Od 2009 | 4000 | 79 |
10 | Ford Mondeo IV | Od 2007 | 2008 | 80 |
11 | Honda Accord | 2002-2008 | 2565 | 92 |
12 | Renault Laguna | Od 2007 | 1591 | 94 |
13 | Subaru Legacy | Od 2003 | 3458 | 94 |
14 | Volvo V70 | Od 2007 | 1609 | 96 |
15 | Ford Mondeo II | 2000-2007 | 1537 | 100 |
16 | VW Passat B5 | 1999-2005 | 1580 | 104 |
17 | BMW serii 3 E46 | 1998-2006 | 2123 | 113 |
18 | Skoda Superb | Od 2008 | 1882 | 115 |
19 | Chrysler Sebring | Od 2007 | 1836 | 115 |
20 | VW Passat CC | Od 2008 | 1522 | 117 |
21 | Volvo S60 | 2000-2009 | 1858 | 120 |
22 | Audi A4 B6 | 2000-2005 | 2906 | 124 |
23 | Nissan Primera | 2002-2006 | 1873 | 128 |
24 | Citroen C5 | 2001-2008 | 1678 | 129 |
25 | Audi A5 Sportback | Od 2009 | 3167 | 131 |
26 | Jaguar X-Type | Od 2001 | 1915 | 138 |
27 | Peugeot 407 | Od 2004 | 1652 | 138 |
28 | Opel Insignia | Od 2008 | 1759 | 141 |
29 | BMW serii 3 E90 | Od 2005 | 2596 | 144 |
30 | VW Passat B6 | Od 2005 | 1707 | 145 |
31 | Opel Vectra C | 2002-2009 | 1481 | 150 |
32 | Audi A4 B7 | 2005-2009 | 2497 | 158 |
33 | Saab 9-3 | Od 2002 | 1703 | 159 |
34 | Audi A4 B8 | Od 2008 | 2955 | 171 |
35 | Citroen C5 | Od 2008 | 1856 | 174 |
36 | Alfa Romeo 159 | Od 2006 | 1486 | 214 |
37 | Opel Signum | 2003-2008 | 2070 | 255 |
38 | Skoda Superb | 2002-2008 | 2990 | 360 |
Samochody klasy wyższej
Najlepszy jest Lexus GS z indeksem awaryjności wynoszącym 57. Kolejne dwa miejsca na podium okupują dwa wcielenia Mercedesa Klasy E. Seria W211 zajęła drugą pozycję i jest przy tym najtańszym autem w naprawach, natomiast jego następca (W212) ulokował się za nim. 4. i 5. miejsce należy do dwóch z czterech najstarszych aut w rankingu – Volvo S80 I i Saaba 9-5 produkowanego w latach 1997-2009. Podobnie jak w innych kategoriach, tutaj niskie koszty napraw nie muszą przekładać się na dobry indeks awaryjności. Chrysler 300C i Mercedes CLS, mimo że tanie w serwisowaniu, znalazły się na końcu tabeli. Najgorszym i zarazem najdroższym w utrzymaniu samochodem klasy wyższej jest najstarsze w porównaniu BMW serii 5 E39. Warto zwrócić uwagę, że jego następca znalazł się na przyzwoitej 8. pozycji.
Marka/model | Lata produkcji | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności | |
---|---|---|---|---|
1 | Lexus GS | Od 2005 | 2540 | 57 |
2 | Mercedes Klasy E | 2006-2009 | 1061 | 60 |
3 | Mercedes Klasy E | Od 2009 | 1757 | 63 |
4 | Volvo S80 | 1998-2006 | 1434 | 73 |
5 | Saab 9-5 | 1997-2009 | 1542 | 108 |
6 | Volvo S80 | Od 2006 | 1443 | 129 |
7 | Jaguar XF | Od 2007 | 1968 | 134 |
8 | BMW serii 5 E60 | Od 2003 | 2466 | 144 |
9 | Mercedes Klasy E | 2002-2006 | 1789 | 175 |
10 | Audi A6 | Od 2004 | 2709 | 190 |
11 | Chrysler 300C | Od 2005 | 1601 | 198 |
12 | Mercedes CLS | Od 2005 | 1777 | 228 |
13 | Jaguar S-Type | 1998-2008 | 2688 | 229 |
14 | BMW serii 5 E39 | 1996-2004 | 2968 | 232 |
Samochody luksusowe
Wszystkie auta w tym zestawieniu uzyskały najgorszą ocenę z możliwych – średnie koszty napraw wahają się tu od ok. 2300 do 3500 złotych. Co ciekawe, najwyższy średni koszt należy do BMW serii 7 z lat 2001-2008, które zajęło drugą pozycję. Pierwszego Volkswagena Phaetona można naprawić znacznie taniej, podobnie jak auta ulokowane na końcu tabeli: nowsze BMW 7, Mercedes Klasy S W221 lub Jaguar XJ. Ostatnie miejsce zajmuje „legendarny” już Mercedes S W220, trapiący właścicieli awariami pneumatycznego zawieszenia Airmatic.
Marka/model | Lata produkcji | Średni koszt naprawy | Indeks awaryjności | |
---|---|---|---|---|
1 | VW Phaeton | Od 2003 | 2575 | 234 |
2 | BMW serii 7 | 2001-2008 | 3492 | 271 |
3 | Audi A8 | Od 2003 | 2946 | 287 |
4 | Jaguar XJ | Od 2003 | 2291 | 293 |
5 | Mercedes Klasy S | Od 2006 | 2323 | 324 |
6 | BMW serii 7 | Od 2008 | 3177 | 350 |
7 | Mercedes Klasy S | 1999-2006 | 2304 | 359 |
SUV-y i crossovery
W segmencie aut uterenowionych prym wiedzie Suzuki. Pierwsze miejsce zajął malutki (i dobry w terenie) Jimny, drugie bardziej przypominający SUV-a SX4, a największa Grand Vitara czwartą pozycję w klasyfikacji najlepszych SUV-ów. Japońska marka dobre rezultaty zawdzięcza przede wszystkim umiarkowanym kosztom napraw. Także tutaj w pierwszej dziesiątce mieszczą się właściwie sami reprezentanci z Dalekiego Wschodu – Citroen C-Crosser jest produktem kooperacji z Mitsubishi, natomiast Renault Koleos z Samsungiem. SUV-y i crossovery mają średni koszt napraw oscylujący w 1800 złotych, stąd dziwi niebotycznie wysoki wynik BMW X1 i najnowszego Subaru Forestera (prawie 6 tys. złotych!). Na końcu tabeli zobaczymy dwa naszpikowane elektroniką SUV-y marek premium – BMW X3 oraz Audi Q5. Naprawy dostępnych w nich technologii nie są zbyt przyjazne dla portfela właściciela.
Marka/model | Lata produkcji | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności | |
---|---|---|---|---|
1 | Suzuki Jimny | Od 1998 | 1036 | 37 |
2 | Suzuki SX4 | Od 2006 | 965 | 55 |
3 | Honda CR-V | Od 2007 | 1858 | 59 |
4 | Suzuki Grand Vitara | Od 2005 | 1809 | 59 |
5 | Nissan Qashqai | 0d 2007 | 1758 | 69 |
6 | Citroen C-Crosser | Od 2007 | 1647 | 73 |
7 | Renault Koleos | Od 2008 | 1261 | 79 |
8 | Nissan X-Trail | Od 2007 | 1755 | 81 |
9 | Ford Kuga | Od 2008 | 1735 | 94 |
10 | Peugeot 4007 | Od 2007 | 1177 | 95 |
11 | Nissan X-Trail | 2001-2007 | 1591 | 98 |
12 | Volvo XC60 | Od 2008 | 2033 | 100 |
13 | Toyota RAV4 | Od 2006 | 2378 | 103 |
14 | Skoda Yeti | Od 2009 | 2283 | 107 |
15 | Kia Sportage | Od 2005 | 1893 | 108 |
16 | Subaru Forester | 2002-2008 | 1836 | 109 |
17 | BMW X1 | Od 2009 | 5902 | 115 |
18 | Subaru Forester | Od 2008 | 5746 | 124 |
19 | Mitsubishi Outlander | Od 2007 | 2286 | 128 |
20 | Chevrolet Captiva | Od 2007 | 1486 | 131 |
21 | Jeep Cherokee | 2001-2008 | 1625 | 141 |
22 | Land Rover Freelander | Od 2006 | 2113 | 145 |
23 | Jeep Patriot | Od 2007 | 1415 | 146 |
24 | Opel Antara | Od 2007 | 2203 | 148 |
25 | VW Tiguan | Od 2007 | 2014 | 160 |
26 | Land Rover Freelander | 2003-2007 | 1819 | 186 |
27 | Audi A6 Allroad | 2006-2010 | 2395 | 195 |
28 | Mazda CX-7 | Od 2007 | 2299 | 222 |
29 | BMW X3 | Od 2006 | 2606 | 232 |
30 | Audi Q5 | Od 2008 | 3581 | 256 |