UżywaneRaportyRaport Warranty Direct 2017: samochody klasy średniej, wyższej, luksusowej, SUVy i crossovery

Raport Warranty Direct 2017: samochody klasy średniej, wyższej, luksusowej, SUVy i crossovery

Wyniki raportu Warranty Direct w kategoriach: samochody klasy średniej, wyższej, luksusowej, SUV-y i crossovery.

Ranking Warranty Direct
bierze pod uwagę koszty, jakie będzie musiał ponieść właściciel z tytułu wystąpienia określonych awarii.

Indeks awaryjności
wartość wyliczona na podstawie częstotliwości występowania awarii w danym modelu oraz kosztów naprawy, wraz z czasem wyłączenia auta na czas pobytu w warsztacie. Średnia wartość dla całej bazy wynosi 100. Wartości ponad 100 oznaczają że wynik jest gorszy niż przeciętny.

W tej części występują znacznie droższe samochody, a to przekłada się na późniejsze wyższe koszty eksploatacji. W związku z tym niewiele aut uzyskało dobre oceny – większość mieściła się w zakresach przeciętnych i słabszych.

Samochody klasy średniej

Triumf święcą reprezentanci z Dalekiego Wschodu. Zestawienie bezapelacyjnie wygrała Honda Accord ósmej generacji i jako jedyna zdobyła bardzo dobry indeks awaryjności, wynoszący 21. Znacznie wyprzedziła przy tym konkurentów – druga jest Mazda 6 z indeksem o wyniku 55.

Klasa średnia, najlepszy - Honda Accord
Najlepsze auto w klasie średniej – Honda Accord

Poprzednie wcielenie Mazdy klasy średniej również figuruje na szczycie tabeli (4. miejsce), natomiast pierwszym „nie-japońskim” autem w zestawieniu jest Mercedes Klasy C na 6. pozycji. Im niżej w tabeli, tym przewija się więcej samochodów niemieckich i francuskich (Volkswageny, BMW, Ople, Citroeny). Średni koszt napraw w tej kategorii wynosił około 2000 złotych. Najdroższe w naprawach auta przekroczyły tą kwotę nawet dwukrotnie (najnowsza Toyota Avensis), a niektóre w znacznym stopniu (Subaru Legacy, Audi A4 B6 i Skoda Superb). W przypadku czeskiego pojazdu kosztowne naprawy przełożyły się na ostatnie miejsce w kategorii samochodów klasy średniej.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Honda AccordOd 2008221021
2Mazda 6Od 2007227255
3Toyota Avensis2003-2009209759
4Mazda 62002-2007185662
5Lexus ISOd 2005199872
6Mercedes Klasy COd 2007192175
7Renault Laguna2000-2008113976
8Mercedes C W2022001-2008166676
9Toyota AvensisOd 2009400079
10Ford Mondeo IVOd 2007200880
11Honda Accord2002-2008256592
12Renault LagunaOd 2007159194
13Subaru LegacyOd 2003345894
14Volvo V70Od 2007160996
15Ford Mondeo II2000-20071537100
16VW Passat B51999-20051580104
17BMW serii 3 E461998-20062123113
18Skoda SuperbOd 20081882115
19Chrysler SebringOd 20071836115
20VW Passat CCOd 20081522117
21Volvo S602000-20091858120
22Audi A4 B62000-20052906124
23Nissan Primera2002-20061873128
24Citroen C52001-20081678129
25Audi A5 SportbackOd 20093167131
26Jaguar X-TypeOd 20011915138
27Peugeot 407Od 20041652138
28Opel InsigniaOd 20081759141
29BMW serii 3 E90Od 20052596144
30VW Passat B6Od 20051707145
31Opel Vectra C2002-20091481150
32Audi A4 B72005-20092497158
33Saab 9-3Od 20021703159
34Audi A4 B8Od 20082955171
35Citroen C5Od 20081856174
36Alfa Romeo 159Od 20061486214
37Opel Signum2003-20082070255
38Skoda Superb2002-20082990360

Samochody klasy wyższej

Klasa wyższa, najlepszy - Lexus GS
Najlepsze auto w klasie wyższej – Lexus GS

Najlepszy jest Lexus GS z indeksem awaryjności wynoszącym 57. Kolejne dwa miejsca na podium okupują dwa wcielenia Mercedesa Klasy E. Seria W211 zajęła drugą pozycję i jest przy tym najtańszym autem w naprawach, natomiast jego następca (W212) ulokował się za nim. 4. i 5. miejsce należy do dwóch z czterech najstarszych aut w rankingu – Volvo S80 I i Saaba 9-5 produkowanego w latach 1997-2009. Podobnie jak w innych kategoriach, tutaj niskie koszty napraw nie muszą przekładać się na dobry indeks awaryjności. Chrysler 300C i Mercedes CLS, mimo że tanie w serwisowaniu, znalazły się na końcu tabeli. Najgorszym i zarazem najdroższym w utrzymaniu samochodem klasy wyższej jest najstarsze w porównaniu BMW serii 5 E39. Warto zwrócić uwagę, że jego następca znalazł się na przyzwoitej 8. pozycji.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Lexus GSOd 2005254057
2Mercedes Klasy E2006-2009106160
3Mercedes Klasy EOd 2009175763
4Volvo S801998-2006143473
5Saab 9-51997-20091542108
6Volvo S80Od 20061443129
7Jaguar XFOd 20071968134
8BMW serii 5 E60Od 20032466144
9Mercedes Klasy E2002-20061789175
10Audi A6Od 20042709190
11Chrysler 300COd 20051601198
12Mercedes CLSOd 20051777228
13Jaguar S-Type1998-20082688229
14BMW serii 5 E391996-20042968232

Samochody luksusowe

Klasa luksusowa, najlepszy - Volkswagen Phaeton
Najlepsze auto luksusowe – Volkswagen Phaeton

Wszystkie auta w tym zestawieniu uzyskały najgorszą ocenę z możliwych – średnie koszty napraw wahają się tu od ok. 2300 do 3500 złotych. Co ciekawe, najwyższy średni koszt należy do BMW serii 7 z lat 2001-2008, które zajęło drugą pozycję. Pierwszego Volkswagena Phaetona można naprawić znacznie taniej, podobnie jak auta ulokowane na końcu tabeli: nowsze BMW 7, Mercedes Klasy S W221 lub Jaguar XJ. Ostatnie miejsce zajmuje „legendarny” już Mercedes S W220, trapiący właścicieli awariami pneumatycznego zawieszenia Airmatic.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawyIndeks awaryjności
1VW PhaetonOd 20032575234
2BMW serii 72001-20083492271
3Audi A8Od 20032946287
4Jaguar XJOd 20032291293
5Mercedes Klasy SOd 20062323324
6BMW serii 7Od 20083177350
7Mercedes Klasy S1999-20062304359

SUV-y i crossovery

SUVy, najlepszy - Suzuki Jimny
Najlepszy w klasie SUV – Suzuki Jimny

W segmencie aut uterenowionych prym wiedzie Suzuki. Pierwsze miejsce zajął malutki (i dobry w terenie) Jimny, drugie bardziej przypominający SUV-a SX4, a największa Grand Vitara czwartą pozycję w klasyfikacji najlepszych SUV-ów. Japońska marka dobre rezultaty zawdzięcza przede wszystkim umiarkowanym kosztom napraw. Także tutaj w pierwszej dziesiątce mieszczą się właściwie sami reprezentanci z Dalekiego Wschodu – Citroen C-Crosser jest produktem kooperacji z Mitsubishi, natomiast Renault Koleos z Samsungiem. SUV-y i crossovery mają średni koszt napraw oscylujący w 1800 złotych, stąd dziwi niebotycznie wysoki wynik BMW X1 i najnowszego Subaru Forestera (prawie 6 tys. złotych!). Na końcu tabeli zobaczymy dwa naszpikowane elektroniką SUV-y marek premium – BMW X3 oraz Audi Q5. Naprawy dostępnych w nich technologii nie są zbyt przyjazne dla portfela właściciela.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Suzuki JimnyOd 1998103637
2Suzuki SX4Od 200696555
3Honda CR-VOd 2007185859
4Suzuki Grand VitaraOd 2005180959
5Nissan Qashqai0d 2007175869
6Citroen C-CrosserOd 2007164773
7Renault KoleosOd 2008126179
8Nissan X-TrailOd 2007175581
9Ford KugaOd 2008173594
10Peugeot 4007Od 2007117795
11Nissan X-Trail2001-2007159198
12Volvo XC60Od 20082033100
13Toyota RAV4Od 20062378103
14Skoda YetiOd 20092283107
15Kia SportageOd 20051893108
16Subaru Forester2002-20081836109
17BMW X1Od 20095902115
18Subaru ForesterOd 20085746124
19Mitsubishi OutlanderOd 20072286128
20Chevrolet CaptivaOd 20071486131
21Jeep Cherokee2001-20081625141
22Land Rover FreelanderOd 20062113145
23Jeep PatriotOd 20071415146
24Opel AntaraOd 20072203148
25VW TiguanOd 20072014160
26Land Rover Freelander2003-20071819186
27Audi A6 Allroad2006-20102395195
28Mazda CX-7Od 20072299222
29BMW X3Od 20062606232
30Audi Q5Od 20083581256
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji