Przedstawiamy wyniki kolejnej edycji brytyjskiego rankingu niezawodności Warranty Direct 2019. Wytypowano w nim 259 najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów w 8 segmentach.
Raporty firmy ubezpieczeniowej Warranty Direct wraz z niemieckimi rankingami niezawodności (Dekra, TUV, GTU) stanowią przydatną wiedzę dla osób zainteresowanych kupnem używanego samochodu. Brytyjskie zestawienie najmniej i najbardziej niezawodnych aut powstaje jednak w inny sposób niż pozostałe rankingi. Firma Warranty Direct dla każdego modelu wylicza bowiem tzw. indeks awaryjności. Jest to wielkość bezwymiarowa obliczona na podstawie częstotliwości awarii danego modelu, kosztów usunięcia usterki i czasu wyłączenia pojazdu z eksploatacji. Dane te pochodzą z bieżącej działalności brytyjskiej firmy, która zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń kosztów napraw aut, na które przestała obowiązywać fabryczna gwarancja.
Rankingi niezawodności Warranty Direct z lat poprzednich:
- ranking Warranty Direct 2017: auta małe, miejskie, kompaktowe
- ranking Warranty Direct 2017: auta klasy średniej, wyższej, luksusowej, SUV-y i crossovery
- ranking Warranty Direct 2017: minivany, kombivany, duże SUV-y, pick-upy, samochody sportowe, kabriolety
- ranking Warranty Direct 2018 (kompletny)
W tegorocznej edycji rankingu niezawodności Warranty Direct sklasyfikowano 259 modeli, które podzielono na 8 segmentów. Indeks awaryjności ustalono w taki sposób, by jego średnia wartość wynosiła 100. Wobec tego im samochód otrzymał niższy wynik, tym jego niezawodność wypadła lepiej. Auta z rezultatami 0-30 sklasyfikowano jako wyjątkowo bezproblemowe, a powyżej 200 – jako ponadprzeciętnie awaryjne. Oprócz tego w rankingu podano średni koszt naprawy samochodu w razie wystąpienia usterki. Został on przeliczony z funtów na złotówki po kursie z 12 marca 2019 roku.
Oto najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według rankingu Warranty Direct.
Auta małe i miejskie
Najmniejsze samochody psują się najrzadziej – jako szczególnie niezawodne sklasyfikowano aż 18 z 47 modeli, z czego większość pochodzi z krajów Dalekiego Wschodu (Toyota, Hyundai, Suzuki, Kia). W czołówce nie zabrakło także Opla (2. miejsce) i Peugeota (11. miejsce). Na drugim końcu wylądowali reprezentanci drogich marek, tj. Alfa Romeo, Smart, Mini. Ich słabe rezultaty to efekt wysokich średnich kosztów usunięcia usterek.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Toyota iQ | 1110 | 3 |
2 | Opel Agila | 575 | 7 |
3 | Hyundai Getz | 1464 | 9 |
4 | Honda Jazz | 1840 | 10 |
5 | Hyundai i10 | 730 | 12 |
6 | Citroen C1 | 1270 | 14 |
6 | Hyundai i20 | 606 | 14 |
8 | Suzuki Alto | 472 | 16 |
9 | Ford Ka | 849 | 17 |
10 | Kia Picanto | 771 | 18 |
11 | Peugeot 107 | 1370 | 19 |
11 | Chevrolet Kalos | 580 | 19 |
13 | Mazda 2 | 992 | 20 |
14 | Toyota Yaris | 926 | 22 |
15 | Volkswagen Polo | 914 | 23 |
16 | Seat Ibiza | 694 | 24 |
17 | Ford Fusion | 957 | 25 |
18 | Toyota Aygo | 1039 | 29 |
18 | Ford Fiesta | 1062 | 29 |
20 | Kia Rio | 1180 | 35 |
20 | Mitsubishi Colt | 1536 | 35 |
22 | Renault Twingo | 782 | 41 |
22 | Nissan Micra | 1377 | 41 |
24 | Skoda Fabia | 1391 | 45 |
25 | Volkswagen Fox | 908 | 48 |
25 | Suzuki Splash | 1178 | 48 |
27 | Smart Fortwo | 1298 | 52 |
28 | Renault Grand Modus | 1119 | 56 |
29 | Citroen C3 | 1393 | 60 |
29 | Renault Clio | 1260 | 60 |
29 | Fiat Punto | 934 | 60 |
32 | Chevrolet Matiz | 871 | 61 |
33 | Renault Clio Campus | 1136 | 62 |
34 | Fiat Panda | 1469 | 63 |
35 | Chevrolet Aveo | 1479 | 64 |
36 | Suzuki Swift | 1562 | 67 |
37 | Citroen C2 | 1251 | 71 |
38 | Fiat 500 | 1466 | 77 |
39 | Mini Cooper | 1583 | 83 |
40 | Peugeot 207 | 1683 | 88 |
41 | Peugeot 1007 | 1016 | 91 |
42 | Vauxhall Corsa | 1551 | 95 |
43 | Mini One | 1606 | 99 |
44 | Smart | 1890 | 100 |
45 | Smart Forfour | 1808 | 148 |
46 | Alfa Romeo MiTo | 1918 | 149 |
47 | Mini John Cooper Works | 3114 | 239 |
Auta kompaktowe
Zwycięzca – Mitsubishi Lancer – nie tylko wyróżnia się niską usterkowością, ale i najmniejszymi w klasie kosztami napraw. Wśród wysoko sklasyfikowanych marek japońskich znajdują się także Fordy i Renault, które w niemieckich rankingach niezawodności prawie zawsze „lądują” na końcu. Volkswageny, Skody i „Święta Trójca” marek premium – Audi, BMW, Mercedes – okupują drugą część zestawienia.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Mitsubishi Lancer | 344 | 4 |
2 | Honda Insight | 791 | 17 |
3 | Ford Focus | 882 | 18 |
4 | Mercedes CLC | 937 | 23 |
5 | Honda Civic | 1751 | 26 |
6 | Nissan Almera | 892 | 29 |
7 | Hyundai i30 | 1897 | 31 |
8 | Kia Cee'd | 1692 | 34 |
9 | Toyota Corolla | 1504 | 36 |
10 | Toyota Auris | 1736 | 43 |
11 | Mazda 3 | 1323 | 45 |
12 | Rover 25 | 1113 | 53 |
13 | Volkswagen Beetle | 1123 | 58 |
14 | Volvo C30 | 1466 | 61 |
15 | Renault Megane | 1290 | 62 |
16 | Volkswagen Golf | 1362 | 65 |
17 | Chevrolet Cruze | 1079 | 76 |
18 | Alfa Romeo Giulietta | 1437 | 78 |
19 | Opel Astra | 1349 | 80 |
20 | Peugeot 307 | 1371 | 86 |
21 | Citroen C4 | 1631 | 88 |
21 | Peugeot 308 | 1491 | 88 |
23 | Skoda Octavia | 1704 | 95 |
24 | MG ZR | 1552 | 106 |
25 | Chevrolet Lacetti | 1575 | 110 |
26 | Volkswagen Jetta | 1972 | 129 |
27 | Alfa Romeo 147 | 1074 | 131 |
28 | Mercedes klasy A | 2299 | 132 |
29 | BMW serii 1 | 2636 | 136 |
30 | Audi A3 | 2217 | 139 |
31 | Seat Leon | 2732 | 166 |
32 | Fiat Bravo | 2009 | 181 |
Auta klasy średniej
Toyota Prius okazuje się wyjątkowo trwałym i niedrogim w naprawach samochodem. Inne marki japońskie również mierzą wysoko, ale tym razem widać poprawę u Mercedesów i BMW. Słabe wyniki Opli i marek szwedzkich (Volvo, Saab). Alfa Romeo 159 jest pierwszym dotychczasowym modelem z indeksem awaryjności przekraczającym 200.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Toyota Prius | 1380 | 27 |
2 | Honda Accord | 1890 | 28 |
3 | Ford Mondeo | 2066 | 54 |
4 | Toyota Avensis | 2069 | 59 |
5 | Mazda 6 | 2230 | 60 |
6 | Mercedes klasy C | 1594 | 71 |
7 | Renault Laguna | 1122 | 76 |
8 | Lexus IS | 2018 | 77 |
9 | Volvo V70 | 1914 | 79 |
10 | Volkswagen Passat | 1501 | 96 |
11 | Skoda Superb | 1682 | 105 |
12 | Volvo S40 | 1609 | 107 |
13 | BMW serii 3 | 2041 | 109 |
14 | MG ZT | 1562 | 110 |
15 | Subaru Legacy | 3690 | 112 |
16 | VW Passat CC | 1571 | 113 |
16 | Rover 75 | 1814 | 113 |
18 | Chrysler Sebring | 1531 | 117 |
19 | Volvo V50 | 1548 | 121 |
19 | Audi A4 | 2691 | 121 |
21 | Citroen C5 | 1594 | 123 |
22 | Nissan Primera | 1796 | 127 |
23 | Volvo S60 | 1758 | 131 |
24 | Peugeot 407 | 1593 | 136 |
25 | Opel Insignia | 1724 | 138 |
26 | Jaguar X-Type | 1861 | 140 |
27 | Opel Vectra | 1415 | 148 |
28 | Saab 9-3 | 1623 | 154 |
29 | Audi A5 Sportback | 3876 | 165 |
30 | Seat Toledo | 1724 | 184 |
31 | Alfa Romeo 159 | 1495 | 210 |
Auta klasy wyższej
Mercedes klasy E łączy umiarkowaną niezawodność ze względnie niskimi rachunkami za naprawy, czego nie można powiedzieć o ulokowanym za nim Lexusie GS. Inny Mercedes – CLS – zajął z kolei 3. miejsce od końca. Zestawienie zamyka ekstrawagancki Citroen C6.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Mercedes klasy E | 975 | 54 |
2 | Lexus GS | 2435 | 55 |
3 | Volvo S80 | 1375 | 73 |
4 | Peugeot 607 | 801 | 98 |
5 | Saab 9-5 | 1446 | 106 |
6 | Jaguar XF | 1998 | 137 |
7 | BMW serii 5 | 2597 | 158 |
8 | Chrysler 300C | 1484 | 188 |
9 | Audi A6 | 2686 | 188 |
10 | Mercedes CLS | 1727 | 212 |
11 | Jaguar S-Type | 2612 | 132 |
12 | Citroen C6 | 1965 | 458 |
Auta luksusowe
Sklasyfikowano tylko 6 reprezentantów tego segmentu. Wszystkie są ponadprzeciętnie drogie w serwisowaniu, ale patrząc na wyniki najgorszych SUV-ów trzeba przyznać, że i tak jest nieźle. Flagowy Lexus jest niemal wolny od awarii, lecz duża wartość średniego kosztu naprawy nie pozwala umieścić go w gronie aut z najmniejszym indeksem awaryjności.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Lexus LS | 3872 | 79 |
2 | Jaguar XJ | 2008 | 136 |
3 | Volkswagen Phaeton | 2486 | 230 |
4 | BMW serii 7 | 3327 | 270 |
5 | Audi A8 | 2740 | 282 |
6 | Mercedes klasy S | 2358 | 345 |
SUV-y i crossovery
Czołowe lokaty zdominowały SUV-y z Japonii – Suzuki, Hondy, Lexusy i Nissany. W okolicach średniej wartości indeksu awaryjności zakwalifikowały się niektóre uterenowione europejskie modele. Ostatnie 15 miejsc przypadło luksusowym SUV-om marek premium – Land Roverom, BMW, Audi, Mercedesom, Porsche. Ich naprawy są nie tylko drogie, ale i czasochłonne.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Suzuki Jimny | 993 | 32 |
2 | Suzuki SX4 | 903 | 50 |
3 | Honda CR-V | 1742 | 57 |
3 | Suzuki Grand Vitara | 1746 | 57 |
5 | Lexus RX | 2150 | 65 |
6 | Audi A4 Allroad | 1852 | 66 |
7 | Nissan Qashqai | 1801 | 69 |
8 | Hyundai Tucson | 1296 | 76 |
9 | Renault Koleos | 1209 | 77 |
10 | Citroen C-Crosser | 1512 | 81 |
11 | Skoda Yeti | 1990 | 83 |
12 | Mitsubishi Pajero Sport | 2290 | 87 |
13 | Nissan X-Trail | 1643 | 90 |
14 | BMW X1 | 4775 | 92 |
14 | Peugeot 4007 | 1187 | 92 |
16 | Kia Sportage | 1733 | 94 |
16 | Toyota RAV4 | 2210 | 94 |
18 | Subaru Forester | 4221 | 102 |
19 | Ford Kuga | 1993 | 110 |
20 | Volvo XC60 | 2037 | 112 |
21 | Mitsubishi Pajero | 2357 | 127 |
22 | Hyundai Santa Fe | 2005 | 137 |
23 | Jeep Patriot | 1349 | 142 |
24 | Chevrolet Captiva | 1593 | 144 |
24 | Kia Sorento | 2797 | 144 |
26 | Toyota Hilux | 3050 | 149 |
27 | Jeep Cherokee | 1556 | 150 |
27 | Mitsubishi Outlander | 2496 | 150 |
29 | Land Rover Freelander | 2100 | 152 |
30 | Volkswagen Tiguan | 1941 | 157 |
31 | Nissan Pathfinder | 2336 | 158 |
32 | Mitsubishi L200 | 2601 | 166 |
33 | Toyota Land Cruiser | 2511 | 167 |
33 | Volvo XC70 | 2128 | 167 |
35 | Opel Antara | 2386 | 175 |
36 | SsangYong Rexton | 1901 | 180 |
37 | BMW X5 | 2187 | 183 |
38 | Jeep Grand Cherokee | 2059 | 190 |
39 | Volvo XC90 | 2069 | 191 |
40 | Nissan Murano | 3297 | 194 |
41 | Nissan Navara | 2052 | 201 |
42 | Land Rover Defender | 2994 | 203 |
43 | BMW X6 | 2795 | 214 |
44 | Mazda CX-7 | 2216 | 227 |
45 | BMW X3 | 2739 | 229 |
46 | Volkswagen Touareg | 2483 | 243 |
47 | Audi Q5 | 3839 | 285 |
48 | Range Rover | 2595 | 287 |
49 | Mercedes klasy M | 2281 | 289 |
50 | Jeep Commander | 2304 | 309 |
51 | Audi A6 Allroad | 5927 | 315 |
52 | Land Rover Discovery | 2125 | 359 |
53 | Range Rover Sport | 2376 | 366 |
54 | Porsche Cayenne | 4123 | 415 |
55 | Audi Q7 | 3854 | 446 |
56 | Mercedes GL | 2874 | 539 |
Minivany i kombivany
O dziwo, koszty serwisowania minivanów okazują się niższe niż w przypadku SUV-ów. Najlepiej oceniono modele Citroena, Renault i Nissana, w połowie pojawiają się Fordy, Toyoty i inni producenci z Japonii. Końcówka tabeli przypadła dużym vanom, co ciekawe – także z Francji. Najdroższe w naprawach Mercedesy i Chryslery odstają od prostszych konkurentów.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Nissan Almera Tino | 837 | 12 |
2 | Peugeot Partner Tepee | 958 | 32 |
3 | Opel Zafira | 888 | 35 |
3 | Nissan Note | 1141 | 35 |
5 | Nissan Qashqai+2 | 1281 | 37 |
5 | Citroen C3 Picasso | 1323 | 37 |
7 | Citroen Berlingo First | 995 | 40 |
8 | Renault Scenic | 1169 | 43 |
9 | Renault Kangoo | 1413 | 46 |
9 | Citroen Xsara Picasso | 1115 | 46 |
11 | Citroen Berlingo Multispace | 1458 | 47 |
12 | Ford C-Max | 1461 | 52 |
13 | Chevrolet Tacuma | 2245 | 57 |
14 | Vauxhall Meriva | 1467 | 63 |
15 | Skoda Roomster | 1838 | 68 |
16 | Chrysler PT Cruiser | 917 | 75 |
17 | VW Caddy Maxi Life | 1652 | 83 |
18 | Ford Focus C-Max | 1540 | 85 |
18 | Kia Carens | 1675 | 85 |
20 | Toyota Corolla Verso | 2333 | 92 |
21 | Fiat Doblo | 1475 | 97 |
22 | Mazda 5 | 1249 | 100 |
23 | Renault Grand Scenic | 2287 | 101 |
24 | Peugeot 3008 | 2309 | 102 |
25 | Kia Sedona | 1638 | 110 |
26 | Honda FR-V | 2444 | 112 |
27 | Ford S-Max | 2291 | 124 |
28 | Volkswagen Golf Plus | 1805 | 125 |
29 | Mitsubishi Grandis | 2174 | 136 |
30 | Citroen Grand C4 Picasso | 1879 | 144 |
31 | Volkswagen Touran | 1812 | 149 |
32 | Citroen C8 | 1960 | 150 |
33 | Citroen C4 Picasso | 2034 | 160 |
34 | Peugeot 807 | 2072 | 177 |
35 | Volkswagen Caravelle | 2248 | 190 |
36 | Seat Alhambra | 1942 | 191 |
37 | Volkswagen Sharan | 2275 | 192 |
38 | Renault Espace | 1626 | 209 |
39 | Ford Galaxy | 3968 | 227 |
40 | Mercedes Viano | 2204 | 252 |
41 | Chrysler Grand Voyager | 2876 | 275 |
42 | Mercedes klasy R | 2326 | 468 |
Auta sportowe i kabriolety
To najbardziej zróżnicowany segment pod względem niezawodności. W pierwszej 10. znalazły się modele bazujące na popularnych samochodach miejskich i kompaktowych (Opel Tigra, Audi TT, Peugeot 206 CC), więc ich awaryjność wypada na przyzwoitym poziomie. Z kolei supersamochody należą do grona rekordzistów całego rankingu niezawodności Warranty Direct.
Lp. | Marka, model | Średni koszt naprawy (zł) | Indeks awaryjności |
---|---|---|---|
1 | Mazda MX-5 | 1005 | 18 |
2 | Opel Tigra | 1017 | 34 |
3 | Audi TT | 1383 | 44 |
4 | Peugeot 206 CC | 1444 | 75 |
5 | Mercedes SLK | 2331 | 101 |
6 | Volvo C70 | 1436 | 103 |
7 | BMW serii 3 | 1686 | 107 |
8 | Jaguar XK | 2162 | 115 |
9 | Mercedes CLK | 2060 | 119 |
9 | MG TF | 1852 | 119 |
9 | Nissan 350Z | 3092 | 119 |
9 | Volkswagen Eos | 1887 | 119 |
13 | BMW Z4 | 1768 | 125 |
14 | Volkswagen Scirocco | 2510 | 129 |
15 | Mazda RX-8 | 2081 | 135 |
16 | Smart Roadster | 1405 | 154 |
17 | BMW serii 6 | 2693 | 160 |
18 | Alfa Romeo GT | 1439 | 204 |
19 | Mercedes SL | 3454 | 225 |
20 | Alfa Romeo Brera | 2292 | 233 |
21 | Audi A5 | 2474 | 236 |
22 | Porsche Boxster | 3614 | 246 |
23 | Porsche Cayman | 4220 | 264 |
24 | BMW M3 | 3243 | 405 |
25 | Porsche 911 (997) | 4959 | 430 |
26 | Bentley Continental GT | 3158 | 502 |
27 | Aston Martin DB9 | 7562 | 508 |
28 | Audi R8 | 5011 | 560 |
29 | Nissan GT-R | 17431 | 626 |
30 | BMW M6 | 4414 | 685 |
31 | BMW M5 | 4082 | 704 |
32 | Maserati GranTurismo | 5740 | 748 |