PoradyPoradyPrzycisk PWR Heat w aucie. Do czego służy, jak i kiedy z...

Przycisk PWR Heat w aucie. Do czego służy, jak i kiedy z niego korzystać?

W niektórych modelach Toyoty znajduje się przycisk z napisem PWR Heat. Warto wiedzieć, do czego służy oraz jak i kiedy z niego korzystać.

Do każdego samochodu dołączana jest instrukcja obsługi. Wielu kierowców nie zadaje sobie jednak trudu jej przeczytania. Jeżeli nie zna sposobu działania danego elementu wyposażenia, stara się znaleźć odpowiedź w internecie, wpisując np. frazę do czego służy przycisk PWR Heat.

Przed osiągnięciem temperatury roboczej silnik spalinowy może mieć problemy z kulturą pracy i dogrzaniem wnętrza. Do tego nie jest optymalnie smarowany, a zimny i gęsty olej stawia znaczne opory – wszystko to przyspiesza zużycie czy daje się we znaki uszczelnieniom. Wskazane jest więc, by proces osiągania temperatury roboczej przebiegał jak najsprawniej. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Problem dotyczy zwłaszcza diesli – ich wysoka wydajność oznacza, że przy ich pracy powstaje relatywnie mało energii cieplnej.

W efekcie diesel długo osiąga temperaturę roboczą i miewa problemy z nagrzaniem wnętrza. Aby temu przeciwdziałać Toyota opracowała funkcję PWR Heat, którą przy pracującym silniku aktywuje się przyciskiem znajdującym się na desce rozdzielczej czy konsoli środkowej.

W systemie PWR Heat może znajdować się dodatkowa nagrzewnica. Jak informuje instrukcja Aurisa, element grzewczy rozpoczyna pracę ok. 30 sekund po naciśnięciu na przycisk, a kolejne 55 s może potrwać jego nagrzewanie się do temperatury roboczej.

Warto wiedzieć, że włączaniu i wyłączaniu funkcji PWR Heat mogą towarzyszyć białe dymy i zapachy spalenizny wydobywające się spod podwozia auta. Normalne są też dźwięki w komorze silnika przez ok. 2 minuty od wyłączenia systemu.

Redakcja poleca: Przycisk Scan w aucie. Do czego służy, jak i kiedy z niego korzystać?

W sieci nie brakuje wpisów kierowców, którzy na forach dyskusyjnych zgłaszają, że w ich aucie funkcja PWR Heat nie działa. Powody mogą być dwa. Pierwszym jest temperatura otoczenia – może być zbyt wysoka, by system został aktywowany. W grę wchodzi także usterka systemu, który jest całkiem złożony.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji