Odcinkowy pomiar predkosci

Odcinkowy pomiar prędkości okazał się niezwykle skutecznym środkiem do walki z kierowcami łamiącymi przepisy. W ciągu dwóch tygodni zarejestrował 6072 wykroczenia.

Jedną z obwodnic Warszawy jest trasa S8. Ta z pozoru bezpieczna trzypasmowa ekspresówka zachęca wiele osób do mocniejszego naciskania na pedał gazu. Niestety nierzadko kończy się to kolizjami czy wypadkami, których następstwem są też wielokilometrowe korki.

Aby uspokoić ruch na S8 uruchomiono odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenia zostały zainstalowane na dwóch odcinkach pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki) oraz węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa). Pomiary są prowadzone w obu kierunkach na wszystkich nitkach głównego ciągu trasy S8. Miejsca zostały wytypowane przez ITD wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Wybór lokalizacji poprzedziły kilkukrotne wizje lokalne oraz analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego. Uznano, że ze względu na skalę oraz skutki zdarzeń drogowych do których dochodzi na trasie S8, konieczne jest objęcie drogi stałymi kontrolami prędkości.

S8-odcinkowy-pomiar-nowyPrzypuszczenia znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości. TVN Warszawa podało, że w ciągu niecałych dwóch tygodni system 30 kamer zarejestrował 6072 wykroczenia. Najwięcej z nich, bo aż 1896 na odcinku Blizne Łaszczyńskiego – Warszawa Zachodnia. TVN Warszawa, powołując się na rzeczniczkę ITD poinformowało też, że najczęściej stwierdzane przekroczenie prędkości to 11-20 km/h – stanowi 61% przypadków. Warto również dodać, że urządzenia zarejestrowały też 60 przypadków przekroczenia prędkości o co najmniej 50 km/h. Oznacza to, że kierujący jechali tam przynajmniej 170 km/h.

Redakcja poleca: „Twój mandat” – potężna zmiana w prawie i nieuchronny mandat z fotoradaru

Jeżeli takie tempo naruszeń utrzyma się w kolejnych miesiącach, odcinkowy pomiar prędkości na trasie S8 może okazać się najbardziej obłożonym pracą w całym kraju. Przypomnijmy, że jego sercem są kamery, które automatycznie określają czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Funkcjonalność kamer umożliwi przyporządkowanie do pojazdu, którym przekroczono prędkość szeregu danych, w tym m.in.: miejsca, daty i czasu pomiaru, długości odcinka pomiarowego i maksymalnej dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu którym poruszał się samochód. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia będą przesyłane online do systemu centralnego CANARD, a następnie rusza procedura mająca na celu wykrycie sprawcy i nałożenie mandatu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here