DACIA Duster II Prestige 1.3TCe 150KM 6MT FWD WE151VM 05-2019

SUV-y i crossovery ciągle zyskują na popularności. Sprawdziliśmy, co producenci mają dziś do zaoferowania w segmencie miejskich i kompaktowych SUV-ów/crossoverów – i zebraliśmy przykładowe oferty takich aut w cenie ok. 70 tys. zł.

Samochody wybieraliśmy według kryterium ceny oraz rocznika – 2019. Warto jednak zwrócić uwagę, że w ofercie dealerów są jeszcze tańsze egzemplarze z roku 2018. Od podanych cen w wielu przypadkach da się jeszcze „wytargować” 1-2 tys. zł. Wszystkie oferty pochodzą z serwisu ogłoszeniowego OtoMoto.

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Aircross to jeden z tańszych przedstawicieli swojej klasy (w promocji bazowy wariant Live z wolnossącym silnikiem 1.2 o mocy 82 KM można kupić za 49 300 zł). Mimo niewygórowanej ceny C3 Aircross ma liczne atuty, m.in. całkiem przestronne wnętrze, komfortowe zawieszenie i spory bagażnik oraz udany benzynowy silnik 1.2 turbo.

I taką jednostką dysponuje prezentowany egzemplarz – ma 110 KM, 6-biegową ręczną skrzynię, srebrny lakier i występuje w „środkowej” wersji wyposażenia Feel (z klimatyzacją, alufelgami 16″ i kierownicą obszytą skórą). Jego wyposażenie obejmuje m.in. przydatny w mieście układ antykolizyjny, a także elektrycznie składane lusterka, czujniki parkowania oraz koło zapasowe. Cena: 69 950 zł (oferta: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 KM Feel).

Oferta sprzedaży: Citroen C3 Aircross, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Citroen C3 Aircross, źródło: OtoMoto

Niemal identyczne wyposażenie i cenę ma czerwony egzemplarz z automatyczną skrzynią (oferta: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech EAT6 Feel), tyle że jest to samochód demonstracyjny, a jego odbiór przewidziany na 1 września.

Czytaj więcej: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech – TEST

Dacia Duster

Za niespełna 70 tys. zł można już kupić bogato wyposażonego Dustera (m.in. nawigacja, kamera cofania) z prostym wolnossącym silnikiem 1.6 (nadaje się do LPG) oraz napędem 4×4. Prezentowany egzemplarz ma lakier metaliczny, 17-calowe obręcze i koło zapasowe. Niebawem jednostka 1.6 zostanie zastąpiona 3-cylindrowym motorem 1.0 TCe (ale też z pośrednim wtryskiem benzyny), dlatego to ostatni dzwonek na zakup nowej Dacii Duster 1.6 SCe (oferta: Dacia Duster SL Techroad 1.6 SCe 115 4WD).

Oferta sprzedaży: Dacia Duster, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Dacia Duster, źródło: OtoMoto

Tańszą alternatywą może być zakup niemal fabrycznie nowego (50 km przebiegu), bogato wyposażonego egzemplarza (m.in. kamery 360 st.) z przednim napędem (oferta: Dacia Duster 1.6 salon Polska Prestige).

Czytaj więcej: używana Dacia Duster I – OPINIE

Fiat 500X

Za 70 tys. zł można kupić 500X z jednostką podobną jak w Dacii – wolnossącym silnikiem 1.6 E-Torq o mocy 110 KM. Główną jej wadą (tak jak w Dacii) jest 5-biegowa skrzynia – z „szóstką” współpracuje dopiero mocniejszy 3-cylindrowy motor 1.0 turbo o mocy 120 KM (ale ten niestety jest paliwożerny w mieście).

Prezentowany 500X jest nieźle wyposażony – poza klimatyzacją i tempomatem oraz Apple CarPlay/Android Auto ma LED-owe reflektory, czujniki cofania oraz obręcze 16″, a także pełnowymiarowe koło zapasowe (oferta: Fiat 500X 1.6 E-Troq City Cross 2019).

Oferta sprzedaży: Fiat 500X, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Fiat 500X, źródło: OtoMoto

Na 65 900 zł wyceniono podobny egzemplarz, ale w stylizacji Urban (czyli „miejskiej): Fiat 500X (oferta: Fiat 500X 1.6 E-Torq Urban Look).

Czytaj więcej: Fiat 500X 1.0 Urban – TEST

Ford EcoSport

Ford EcoSport to crossover zbudowany na bazie poprzedniej generacji Fiesty. Jego atutem jest udany, dynamiczny i oszczędny, a przy tym kulturalnie pracujący 3-cylindrowy silnik 1.0 EcoBoost połączony z 6-biegową skrzynią manualną – w tym egzemplarzu w mocniejszym, 125-konnym wydaniu. Auto ma lakier metaliczny, 16-calowe alufelgi i przyciemniane tylne szyby (oferta: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125 Trend).

Oferta sprzedaży: Ford EcoSport, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Ford EcoSport, źródło: OtoMoto

Hyundai Kona

68 200 zł trzeba zapłacić za Konę 1.0 T-GDI (120 KM, 3 cylindry i turbo) w wersji Classic Plus. Dodatkowe 2000 zł można zyskać, pozostawiając w rozliczeniu swój poprzedni samochód. Auto ma w wyposażeniu m.in. asystenta pasa ruchu, USB, Bluetooth i klimatyzację, ale też – niestety – 16-calowe stalowe obręcze z kołpakami (oferta: Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 KM Classic Plus).

Oferta sprzedaży: Hyundai Kona, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Hyundai Kona, źródło: OtoMoto

Być może warto rozważyć dopłatę do lepiej wyposażonej odmiany Comfort (m.in. alufelgi 16″, czujniki cofania, klimatyzacja automatyczna), którą można kupić nawet poniżej 70 000 zł – ale pod warunkiem skorzystania z rabatu dla określonych grup zawodowych (rolnicy, służby mundurowe, nauczyciele, lekarze, prawnicy) albo skorzystania z finansowania Hyundaia (leasing). Standardowa cena z rabatem to 73 200 zł (oferta: Hyundai Kona Comfort).

Czytaj więcej: Hyundai Kona kontra Seat Arona – PORÓWNANIE

Jeep Renegade

Z uwagi na pudełkowate nadwozie i „terenową” markę Jeep Renegade ma swoich miłośników. Podstawową wersję Sport z bazową jednostką 1.0 R3 Turbo można kupić za mniej niż 69 000 zł (oferta: Jeep Renegade T3 Sport 2019), ale rabat w tej sytuacji wynosi około 5000 zł, a samochód nie ma nawet aluminiowych obręczy, tylko 16-calowe „stalówki” (jest za to układ antykolizyjny).

Oferta sprzedaży: Jeep Renegade, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Jeep Renegade, źródło: OtoMoto

Być może lepiej zapłacić 71 900 zł za wariant Longitude m.in. z czujnikami cofania, światłami przeciwmgłowymi i alufelgami 16″ (oferta: Jeep Renegade Longitude 120 KM produkcja 2019).

Kia Stonic

Nawet za dopłatą nie oferuje napędu na obie osie, jest za to wyjątkowo dopracowanym, solidnym, a przy tym zwinnym samochodem. Kwota około 70 tys. zł wystarczy zarówno na zakup Kii Stonic z bazową wolnossącą jednostką 1.4 o mocy 100 KM, jak i 1.0 T-GDI (R3 turbo) o mocy 120 KM. Na szczęście oba motory współpracują ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach.

Za 69 990 zł (z lakierem metalicznym) dostępna jest Kia Stonic 1.0 T-GDI w bazowej wersji wyposażenia M (m.in. klimatyzacja, podgrzewane lusterka, Apple CarPlay/Android Auto, 17-calowe alufelgi, dodatkowo czujniki i kamera cofania). Oferta: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 KM 6 M/T, wersja M.

Oferta sprzedaży: Kia Stonic, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Kia Stonic, źródło: OtoMoto

Ciekawą alternatywą jest słabszy i droższy Stonic 1.4 (71 990 zł) – ale znacznie lepiej wyposażony (m.in. automatyczną klimatyzacja oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z układ antykolizyjnym). Oferta: Kia Stonic 1.4, wersja L z pakietami, rocznik 2019.

Mitsubishi ASX

Jesienią w cennikach pojawi się Mitsubishi ASX po liftingu (więcej informacji i zdjęcia) – tymczasem ze sporym rabatem (6000 zł) można kupić obecnego ASX-a, zasilanego wolnossącą jednostką benzynową 1.6 MIVEC (117 KM) sprzężoną z 5-biegową skrzynią. To realna konkurencja dla Dacii Duster, zwłaszcza że mówimy o kompaktowym SUV-ie wyprodukowanym w Japonii i objętym 5-letnią gwarancją.

65 000 zł wystarczy na egzemplarz w bazowej wersji Inform z klimatyzacją i światłami przeciwmgłowymi, ale na 16-calowych stalowych felgach (wyższa to już wydatek niespełna 75 000 zł), a niewielki „zapas” finansowy wystarczy na lakier metaliczny (2300 zł) i czujniki parkowania (oferta: Mitsubishi ASX Inform 2019).

Oferta sprzedaży: Mitsubishi ASX, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Mitsubishi ASX, źródło: OtoMoto

Uwaga, informacja z ostatniej chwili: niebawem obecnego ASX-a będzie można kupić z rabatem 12 000 zł. Czyli w cenie poniżej 60 000 zł lub, z lepszym wyposażeniem, poniżej 70 000 zł.

Czytaj więcej: 120 000 km Mitsubishi ASX – RAPORT

Nissan Qashqai

Za najtańszego Nissana Qashqaia (po rabacie) trzeba niestety zapłacić 72 000 zł – bo prezentowana cena nie uwzględnia lakieru metalicznego. W zamian dostajemy jednak udanego, kompaktowego SUV-a z 3-letnią gwarancją mechaniczną (ograniczoną limitem 100 tys. zł), a przede wszystkim dziarskim, 1,3-litrowym silnikiem turbo o mocy 140 KM, który w naszych testach zdążył pokazać się już z dobrej strony – ma dużo energii przy umiarkowanym apetycie na paliwo. W dodatku współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Link: Nissan Qashqai 1.3 140 KM Visia.

Oferta sprzedaży: Nissan Qashqai, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Nissan Qashqai, źródło: OtoMoto
Czytaj więcej: Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson – PORÓWNANIE

Opel Crossland X

Oplowski odpowiednik Citroena C3 Aircrossa nie jest dostępny w tak atrakcyjnej ofercie, co francuski model. Za 69 500 zł można kupić Crosslanda X z silnikiem 1.2 turbo (110 KM) i niezłym wyposażeniem (czujniki parkowania, klimatyzacja automatyczna, czujniki deszczu i zmierzchu, koło zapasowe, dywaniki), ale bez układu antykolizyjnego. Oferta: Opel Crossland X 1.2 Turbo 110 KM Enjoy.

Oferta sprzedaży: Opel Crossland X, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Opel Crossland X, źródło: OtoMoto

Peugeot 2008

Techniczny bliźniak Citroena C3 Aircrossa wkrótce doczeka się następcy, ale wciąż przekonuje do siebie m.in. przyjemnym wykończeniem. Za 69 700 zł można kupić 2008 z mocnym 130-konnym silnikiem 1.2 turbo (3 cylindry) i bogatym wyposażeniem (klimatyzacja automatyczna, alufelgi 16″, elektrycznie składane lusterka, światła przeciwmgłowe). Oferta: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 Active.

Oferta sprzedaży: Peugeot 2008, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Peugeot 2008, źródło: OtoMoto

Jest też droższa alternatywa: za 73 900 zł można kupić 110-konny wariant tej samej wersji, ale z automatyczną skrzynią EAT6 i w wyższej specyfikacji Allure, wyposażony m.in. w dach panoramiczny, kontrolę trakcji Grip Control z trybami jazdy na różne nawierzchnie oraz 17-calowe alufelgi (oferta: Peugeot 2008 1.2 PT EAT6 Allure).

Renault Captur

Renault niedługo pokaże odnowionego Captura, ale tym bardziej warto zainteresować się obecnym – zwłaszcza że to udany crossover do miasta. Warto zwrócić uwagę na egzemplarze z 1,3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem TCe, o którym wspominaliśmy już w opisie Nissana Qashqaia. To dynamiczna, a jednocześnie całkiem oszczędna jednostka o wysokiej kulturze pracy (ma 4 cylindry) – sprawdzi się tu znacznie lepiej od bazowego 3-cylindrowego motoru 0.9 TCe, który w mieście potrafi być paliwożerny.

67 200 zł – tyle trzeba zapłacić za 130-konne Renault Captur 1.3 TCe z bogatym wyposażeniem (dostęp bezkluczykowy, lakier metalik, dwukolorowe nadwozie, koło zapasowe, klimatyzacja automatyczna). Oferta: Renault Captur 1.3 TCe 130 KM Limited.

Oferta sprzedaży: Renault Captur, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Renault Captur, źródło: OtoMoto

Za 70 790 zł dostępny jest Captur w podobnej specyfikacji, ale z mocniejszą wersją tego silnika (150 KM). Oferta: Renault Captur 1.3 TCe 150 KM Limited.

Czytaj więcej: używane Renault Captur – OPINIE

Seat Arona

71 318 zł – tyle kosztuje Seat Arona z 3-cylindrowym silnikiem turbo 1.0 TSI (95 KM) i 5-biegową skrzynią manualną oraz niezłym wyposażeniem (automatyczna klimatyzacja, 16-calowe alufelgi, układ antykolizyjny, czujniki deszczu i zmierzchu oraz cofania, koło dojazdowe). Dodatkowe 2328 zł można uzyskać, korzystając z rabatu dla wybranych grup zawodowych albo przedsiębiorców (wówczas cena samochodu będzie wynosiła podane w ogłoszeniu 68 990 zł). Oferta: Seat Arona 1.0 TSI 95 KM Style.

Oferta sprzedaży: Seat Arona, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Seat Arona, źródło: OtoMoto

Atutem Seata z pewnością jest 5-letnia gwarancja.

Suzuki

W gamie Suzuki za około 70 000 zł znajdziemy aż trzy crossovery/SUV-y. Pierwszym jest niszowy, choć wyróżniający się ciekawym designem Ignis – i to z napędem 4×4 oraz w bogatej specyfikacji (oferta: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD Allgrip 5MT Premium).

Oferta sprzedaży: Suzuki Ignis, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Suzuki Ignis, źródło: OtoMoto

Druga propozycja to Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM (3-cylindrowy silnik turbo) za 68 900 zł (kliknij, aby zobaczyć ofertę), w przyzwoitej wersji wyposażenia premium (albo za 70 900 zł z aktywnym tempomatem i lakierem metalicznym – oferta). Niestety – „tylko” z 5-biegową skrzynią manualną.

Oferta sprzedaży: Suzuki Vitara, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Suzuki Vitara, źródło: OtoMoto

Trzecia propozycja to Suzuki SX4 S-Cross z tą samą jednostką, co w Vitarze – 1.0 BoosterJet (111 KM), z kamerą cofania, skórzaną kierownicą i automatyczną klimatyzacją. Argumentem przemawiającym za SX4 S-Cross z pewnością jest przestronniejsze nadwozie (jego rozstaw osi wynosi 260 cm, podczas gdy Vitary – 250 cm). Oferta: Suzuki SX4 S-Cross 111 KM 2WD Premium.

Oferta sprzedaży: Suzuki SX4 S-Cross, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: Suzuki SX4 S-Cross, źródło: OtoMoto

SsangYong

SsangYong Tivoli – nieźle wyposażony crossover z pogranicza klas miejskiej i kompaktowej (420 cm długości, rozstaw osi 260 cm) – w jednym z salonów kosztuje 67 900 zł (plus 2000 zł za lakier metalik). Jest objęty 5-letnią gwarancją, ma m.in. układ antykolizyjny. Pod maską – 1,6-litrowy wolnossący silnik o mocy 128 KM, połączony z 6-biegową skrzynią manualną (oferta: SsangYong Tivoli Active).

Oferta sprzedaży: SsangYong Tivoli, źródło: OtoMoto
Oferta sprzedaży: SsangYong Tivoli, źródło: OtoMoto

Alternatywą może być powiększony wariant Tivoli – SsangYong XLV (444 cm długości), po rabacie za 65 990 zł (oferta: SsangYoung XLV letnia wyprzedaż).

Oceny czytelników
[Głosów: 7 Średnia: 4]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here