Mercedes Vision A 93 (1993 r.)
Pierwsze kroki w kierunku klasy A. Nadwozie miało 335 cm długości, czyli o ćwierć metra mniej od seryjnego modelu. Karoserię tego koncepcyjnego auta wykonano z aluminium, dzięki czemu jego masa wynosiła 715 kg. Zastosowano też dwuwarstwową podłogę.
Mercedes Family China Car (1994 r.)
Auto powstało jako propozycja Mercedesa na masowe auto w Chinach. FCC (Family China Car) mierzyło 365 cm i zastosowano w nim 1,3-litrowy sinik R3. Rząd chiński odrzucił jednak ten projekt.
Mercedes Klasa A (1997 r.)
Doskonale znany na całym świecie model był pierwszym seryjnym miejskim Mercedesem od lat 30. i modeli 130/150. Klasa A była wysokim mikrovanem, stąd pojawiły się problemy ze słynnym „testem łosia” i auto później seryjnie wyposażano w system ESP. Dopiero trzecia generacja stała się klasycznym hatchbackiem.
Mercedes Vision SLA (2000 r.)
Studyjny model będący niewielkim roadsterem powstałym na bazie pierwszej Klasy A. Miał 377 cm długości i ważył 950 kg. Pod maską umieszczono 1,9-litrowy silnik R4 generujący 125 KM. Rozpędzał auto do 100 km/h w 7,9 sekundy.