Peugeot 508

Gwiazdą poznańskiego stoiska Peugeota jest nowy 508, którego oficjalna premiera miała miejsce w marcu, na salonie w Genewie. Francuska limuzyna klasy średniej czaruje wzornictwem, w udany sposób łączącym elegancję ze sportowym sznytem. Peugeot 508 otrzymał typową dla nowych modeli marki atrapę chłodnicy. Po jej obu stronach znajdują się reflektory LED z wcinającymi się w zderzak światłami do jazdy dziennej. Opadająca linia dachu płynnie przechodzi w płaszczyznę klapy bagażnika, a drzwi nie posiadają ramek na szyby. Czyni to z Peugeota 508 ciekawą alternatywę dla „czterodrzwiowych coupe” innych marek. Dla potencjalnego nabywcy ważny może być fakt, że wnętrze nowego 508 nie powiela utartych schematów. Znalazł się w nim i-Cockpit, czyli autorskie rozwiązanie Peugeota, które obejmuje kierownicę o małej średnicy, panel wskaźników nad jej wieńcem oraz 10-calowy ekran dotykowy – za jego pomocą obsługuje się wiele funkcji auta.

Peugeot 508 - przód (fot. Michał Dek)
Peugeot 508 – przód (fot. Michał Dek)

Skoda Fabia

Zmodernizowana Skoda Fabia została po raz pierwszy odsłonięta w marcu, podczas salonu w Genewie. Z zewnątrz auto można najłatwiej rozpoznać po pasie przednim z powiększoną atrapą chłodnicy, która w dolnej części posiada skośne podcięcia. Charakterystyczne są też nieco mniejsze reflektory – za dopłatą oferowane w technologii FullLED. Do wnętrza za dopłatą trafi system multimedialny Swing z 6,5-calowym ekranem oraz dostępem do usług sieciowych Skoda Connect, które umożliwiają m.in. sprawdzenie natężenia ruchu i cen paliw, znalezienie najbliższych parkingów, lokalizację samochodu, połączenie z konsultantem serwisowym, a nawet wezwanie pomocy w awaryjnej sytuacji. Poziom bezpieczeństwa zwiększono niedostępnymi wcześniej w Fabii systemami Blind Spot Detection (monitorowania martwego pola), Rear Traffic Alert (ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy cofaniu) i Light Assist (asystent świateł drogowych). Sprzedaż odświeżonej Fabii ruszy w połowie roku.

Volkswagen Touareg

Na Poznań Motor Show nowy Touareg został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności. Trzecia odsłona dużego SUV-a Volkswagena nie trafiła bowiem na salon w Genewie. Zadebiutowała kilka dni później w Pekinie. Nowy Touareg został zbudowany na modularnej płycie podłogowej MLB evo, użytej też przez konstruktorów nowych Audi A4, A6, A7, A8 i Q7, jak również w Bentleya Bentayga oraz Lamborghini Urus. Aluminium jest dominującym składnikiem struktury nośnej. W efekcie waży ona aż 106 kg mniej niż w poprzedniku. Paletę silników tworzą diesle 3.0 V6 TDI (231 lub 286 KM) i 4.0 V8 TDI (421 KM) oraz benzynowa jednostka 3.0 V6 TSI (340 KM). Standardowym wyposażeniem nowego Touarega jest napęd na cztery koła, a opcją – skrętna oś tylna, która zmniejsza średnicę zawracania i podnosi stabilność samochodu (do 37 km/h tylne koła są skręcane w kierunku przeciwnym do przednich, przy szybszej jeździe w tym samym kierunku). Za sprawą inspirowanej Arteonem atrapy chłodnicy Touareg III jest najbardziej dynamicznie wyglądającym SUV-em Volkswagena. W kabinie dokonała się natomiast elektroniczna rewolucja – trafił do niej cyfrowy panel wskaźników (12”), największy w historii marki ekran systemu multimedialnego (15”) oraz wyświetlacz head-up (9,2”).

Volkswagen I.D. Buzz

Prezentowany w Poznaniu duchowy spadkobierca „Ogórka” został po raz pierwszy odsłonięty w styczniu 2017 r. w Detroit, a później był ozdobą innych targów. Mimo że nie jest gorącą nowością, zasługuje na szczególną uwagę. Prototyp I.D. Buzz zapowiada bowiem wprowadzenie nowej submarki Volkswagen I.D., która będzie odpowiednikiem BMW i czy nadchodzącej Mercedes EQ. W ramach rodziny I.D. od 2020 r. Volkswagen będzie oferował futurystycznie stylizowane samochody elektryczne. Będą oparte o nową, modularną platformę MEB – odpowiednik MQB, który opracowano z uwzględnieniem specyfiki aut elektrycznych, czyli zwartego zespołu napędowego oraz dużych i ciężkich baterii. W 2020 r. jako pierwszy na rynek trafi kompaktowy Volkswagen I.D. Dołączy do niego elektryczny bus (jego przedsmakiem jest I.D. Buzz), crossover (zapowiedziany prototypem I.D. Crozz) oraz limuzyna klasy średniej (I.D. Vizzion). Za sprawą modeli I.D. Volkswageny mają wkroczyć w erę całkowicie autonomicznych samochodów. Plany zakładają, że nastąpi to do 2025 r.

Volvo V60

Szwedzka marka kontynuuje odświeżanie gamy modelowej. Po wprowadzeniu nowych SUV-ów (XC90, XC60 i XC40) oraz limuzyny i kombi klasy wyższej (S90/V90) przyszedł czas na klasę średnią. Prezentowane na salonie w Genewie nowe Volvo V60 bazuje na użytej w większych modelach platformie SPA. Tym samym dzieli z nimi większość rozwiązań technicznych – m.in. paletę dwulitrowych silników (150-390 KM), napęd hybrydowy oraz wyrafinowane systemy z zakresu komfortu i bezpieczeństwa – chociażby Pilot Assist, który może w półautonomiczny sposób prowadzić samochód, utrzymując go w pasie ruchu i w bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. Stylistyką nadwozia i wnętrza V60 nawiązuje do większego o rozmiar V90. W Polsce nowe V60 będzie dostępne od połowy roku.

1
2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here