W Korei Południowej zorganizowano spotkanie, na którym omawiano rozwiązania mające ograniczyć liczbę pożarów aut elektrycznych. Oto, co udało się ustalić.
Korea Południowa zwołała nadzwyczajne spotkanie w celu zmniejszenia rosnących obaw użytkowników po serii pożarów pojazdów elektrycznych, które wywołały wątpliwości co do bezpieczeństwa tych pojazdów. Spotkanie, prowadzone przez wiceministra środowiska i z udziałem urzędników z ministerstw transportu i przemysłu, a także krajowej agencji straży pożarnej, koncentrowało się na tym, czy producenci samochodów powinni być zobowiązani do ujawniania marek akumulatorów używanych w ich pojazdach elektrycznych.
Pilność dyskusji wynika z niedawnego pożaru z 1 sierpnia, kiedy to zaparkowany w podziemnym garażu elektryczny Mercedes uległ samozapłonowi, prowadząc do rozległych szkód. Pożar, którego ugaszenie zajęło osiem godzin, zniszczył lub uszkodził około 140 pojazdów i zmusił mieszkańców dotkniętego pożarem bloku mieszkalnego do przeniesienia się do tymczasowych schronisk. Incydent ten, wraz z podobnym pożarem z udziałem Kii EV6, zwiększył niepokój opinii publicznej, zwłaszcza że wielu Koreańczyków mieszka w wieżowcach z podziemnymi parkingami.
Pożary aut elektrycznych. To może pomóc
Urzędnicy rozważają obecnie wdrożenie nowych przepisów, które nakazywałyby producentom samochodów ujawnianie marek akumulatorów w ich pojazdach elektrycznych. Ministerstwo transportu ma 13 sierpnia spotkać się z głównymi producentami samochodów, aby omówić tę propozycję. W planach są m.in. rozmowy z Hyundaiem, Mercedesem i Volkswagenem. Chociaż ministerstwo nie skomentowało jeszcze tej sprawy, doniesienia medialne wskazują, że takie środki są poważnie rozważane.
Eksperci zauważają, że choć ujawnianie marek akumulatorów może zapewnić konsumentom większą świadomość, to niekoniecznie może zapobiec przyszłym pożarom. Niektórzy sugerują, że bardziej skutecznym podejściem byłoby certyfikowanie bezpieczeństwa pożarowego różnych marek baterii. Obecnie nie ma jednoznacznych danych na temat tego, które typy akumulatorów są bardziej podatne na pożary, co utrudnia konsumentom ocenę ryzyka. Mimo to Hyundai podjął już przełomowy krok, wymieniając producentów akumulatorów do swoich 13 modeli pojazdów elektrycznych na swojej stronie internetowej w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie opinii publicznej.
Ponieważ Korea Południowa zmaga się z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych, oczekuje się, że rząd wkrótce ogłosi nowe przepisy, mające na celu przywrócenie zaufania publicznego i poprawę standardów bezpieczeństwa na szybko rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych.