Do gamy Porsche Panamery dołącza wariant GTS – z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 460 KM, sztywniej zestrojonym i obniżonym zawieszeniem oraz wzmocnionymi hamulcami.
Oznaczenie „GTS” to akronim od słów „Gran Turismo Sport” – co po polsku można odczytywać jako sportowy wóz na dalekie trasy. Jako pierwszy otrzymał je model 904 GTS z 1963 roku. W kolejnych dekadach jego tradycje kontynuowały 924 GTS i 928 GTS. Na dobre formuła GTS-a powróciła w 2007 r., wraz z premierą 911 GTS.
Dziś w wersji GTS występuje niemal każdy model Porsche. Do tego grona dołączyła właśnie druga generacja Panamery, zarówno z nadwoziem liftback, jak i pseudokombi Sport Turismo. Z zewnątrz samochód wyróżnia się pakietem ospojlerowania Sport Design, czarnymi detalami karoserii oraz 20-calowymi felgami, a wewnątrz – m.in. tapicerką z Alcantary i elementami ozdobnymi z anodowanego aluminium.
Panamera GTS jest najmocniejszym „niehybrydowym” wariantem modelu. Jej 4-litrowy benzynowy silnik V8 biturbo generuje moc 460 KM oraz maksymalny moment obrotowy 620 Nm (to, odpowiednio, o 20 KM i 100 Nm więcej niż w poprzedniczce). Jednostka seryjnie współpracuje z 8-biegową przekładnią dwusprzegłową PDK i kieruje siłę napędową do kół obu osi. Emocjonującą ścieżkę dźwiękową zapewnia montowany seryjnie sportowy układ wydechowy.
Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 s, a prędkość maksymalna wynosi, zależnie od rodzaju nadwozia, 292 lub 289 km/h.
Ze sportowymi osiągami współgrają modyfikacje podwozia: zawieszenie pneumatyczne z aktywnymi amortyzatorami otrzymało sztywniejsze nastawy i zostało obniżone o 10 mm, a wzmocnione hamulce mają 390-milimetrowe tarcze z przodu i 365-milimetrowe z tyłu.
Przy okazji debiutu Panamery GTS Porsche wprowadziło na listę wyposażenia wszystkich wersji modelu niedostępny wcześniej wyświetlacz head-up.