Porsche Panamera - przód

W ubiegłym roku Porsche Panamera zostało odświeżone. Ceny tego modelu zaczynają się od 433 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Porsche Panamera 2. generacji zadebiutowało na rynku w 2016 roku, a w sierpniu zeszłego roku miała miejsce oficjalna prezentacja modelu po liftingu. W ramach modernizacji nieco odświeżono wygląd nadwozia i zaktualizowano system multimedialny, a także wprowadzono kilka zmian w gamie silnikowej. Więcej na ten temat: Odświeżone Porsche Panamera – co się zmieniło?

Porsche Panamera Sport Turismo - tył
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche Panamera (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Porsche Panamera mierzy 504,9 cm długości, 193,7 cm szerokości (216,5 cm z lusterkami) i 142,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 295,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 495 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1334 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 403-1242 l.

Porsche Panamera - bagażnik
Porsche Panamera

Porsche Panamera Sport Turismo mierzy 504,9 cm długości, 193,7 cm szerokości (216,5 cm z lusterkami) i 142,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 295,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 515 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1384 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 418-1287 l.

Porsche Panamera Sport Turismo - bagażnik
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche Panamera Executive mierzy 519,9 cm długości, 193,7 cm szerokości (216,5 cm z lusterkami) i 142,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 310,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 495 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1483 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 403-1391 l.

Porsche Panamera (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Klienci mają do wyboru aż 8 wersji silnikowych. Jedynie bazowe Porsche Panamera jest tylnonapędowe, pozostałe modele mają napęd na wszystkie koła.

Silniki benzynowe:

  • Panamera (2.9/330 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 270 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,2-11,4 l/100 km
  • Panamera 4 (2.9/330 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s, prędkość maksymalna: 268 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,4-11,3 l/100 km
  • Panamera 4S (2.9/440 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 s, prędkość maksymalna: 295 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3-11,3 l/100 km
  • Panamera GTS (4.0/480 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s, prędkość maksymalna: 300 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,1-13,1 l/100 km
  • Panamera Turbo S (4.0/630 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s, prędkość maksymalna: 315 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,8-13,2 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • Panamera 4 E-Hybrid (2.9/462 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 s, prędkość maksymalna: 280 km/h, średnie zużycie paliwa: 2,0-2,5 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 56 km
  • Panamera 4S E-Hybrid (2.9/560 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7 s, prędkość maksymalna: 298 km/h, średnie zużycie paliwa: 2,2-2,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 53 km
  • Panamera Turbo S E-Hybrid (4.0/700 KM) z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s, prędkość maksymalna: 315 km/h, średnie zużycie paliwa: 2,7-2,9 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 50 km

Nowe Porsche Panamera (2022) – wersje i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Porsche Panamera znajdziemy m.in.:

  • 19-calowe obręcze Panamera (dotyczy wersji Panamera, Panamera 4 oraz Panamera 4 E-Hybrid)
  • 19-calowe obręcze Panamera S (dotyczy wersji Panamera 4S)
  • 20-calowe obręcze Panamera Turbo (dotyczy wersji Panamera 4S E-Hybrid)
  • 20-calowe obręcze Panamera Design lakierowane na kolor Satin Black (dotyczy wersji Panamera GTS)
  • 21-calowe obręcze 911 Turbo Design II (dotyczy wersji Panamera Turbo S oraz Panamera Turbo S E-Hybrid)
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z osobną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu oraz automatyczny tryb zamkniętego obiegu powietrza z czujnikiem jakości powietrza
  • Pełnowymiarowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
  • Kolanowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu
  • Kurtyny powietrzne wzdłuż całej ramy dachu i bocznych szyb od słupka A do słupka C, z lewej i prawej strony
  • Mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnych miejscach
  • Porsche Side Impact Protection System (POSIP) – obejmuje elementy pochłaniające energię zderzenia w drzwiach oraz boczne poduszki powietrzne chroniące tułów, integrowane w boczkach przednich foteli
  • System stabilizacji toru jazdy Porsche Stability Management (PSM) z systemem zapobiegającym blokowaniu kół ABS i rozszerzonymi funkcjami hamowania
  • Zintegrowany układ kontroli podwozia Porsche 4D Chassis Control
  • Tempomat
  • Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych
  • Wspomaganie parkowania Park Assist (z przodu i z tyłu) z optycznym i akustycznym sygnałem ostrzegawczym
  • System alarmowy z czujnikiem ochrony wnętrza
  • Bezkluczykowe uruchamianie silnika
  • Elektrycznie sterowany hamulec postojowy
  • Układ kontroli ciśnienia w oponach (TPM)
  • Reflektory główne LED
  • Czteropunktowe światła do jazdy dziennej w technice LED
  • Trójwymiarowe tylne światła LED z 4-punktowymi światłami hamowania i pasem świetlnym
  • Automatyczna aktywacja świateł z funkcją oświetlania drogi do domu „Welcome Home”
  • Wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu i spryskiwaczami
  • Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, po stronie kierowcy – asferyczne
  • Oświetlenie otoczenia w lusterkach bocznych
  • Automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne
  • Sportowa kierownica (wielofunkcyjna) z łopatkami zmiany biegów, z obręczą wykończoną gładką skórą, elementy ozdobne na bocznych ramionach oraz pierścień dekoracyjny w kolorze srebrnym
  • Komfortowe fotele przednie (8-kierunkowa regulacja elektryczna: wysokości fotela, pochylenia siedziska i oparcia oraz pozycji wzdłużnej)
  • Cztery indywidualne fotele z ciągłą konsolą środkową i podłokietnikiem z tyłu
  • Zintegrowane zagłówki foteli z przodu i z tyłu
  • Podłokietnik w konsoli środkowej z przodu ze zintegrowanym schowkiem
  • Dwa wbudowane uchwyty na pojemniki z napojami z przodu i z tyłu
  • Automatycznie sterowana tylna pokrywa
  • Zestaw wskaźników z dwoma wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości
  • Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online (mapy większości krajów Europy, widok 3D, dynamiczne obliczanie trasy), 12,3-calowym ekranem dotykowym Full HD, obsługą złożonymi gestami, przygotowaniem do integracji telefonu komórkowego (Apple CarPlay oraz Android Auto), złączami USB-C, radiem z RDS oraz sterowaniem głosowym rozpoznającym naturalnie formułowane komendy
  • Radio cyfrowe
  • Gniazdo 12V w schowku w konsoli środkowej z przodu
  • Dwa gniazda USB-C do ładowania urządzeń mobilnych w konsoli środkowej z tyłu
  • Schowek na smartfon z funkcją indukcyjnego ładowania
  • Nagłośnienie Sound Package Plus z 10 głośnikami o łącznej mocy 150W

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Porsche Panamera – od 433 000 zł
  • Porsche Panamera 4 – od 452 000 zł
  • Porsche Panamera 4 Executive – od 495 000 zł
  • Porsche Panamera 4 Sport Turismo – od 466 000 zł
  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid – od 481 000 zł
  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid Executive – od 512 000 zł
  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo – od 494 000 zł
  • Porsche Panamera 4S – od 553 000 zł
  • Porsche Panamera 4S Executive – od 616 000 zł
  • Porsche Panamera 4S Sport Turismo – od 572 000 zł
  • Porsche Panamera 4S E-Hybrid – od 562 000 zł
  • Porsche Panamera 4S E-Hybrid Executive – od 620 000 zł
  • Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo – od 577 000 zł
  • Porsche Panamera GTS – od 655 000 zł
  • Porsche Panamera GTS Sport Turismo – od 670 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo S – od 907 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo S Executive – od 972 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo S Sport Turismo – od 929 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – od 934 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive – od 999 000 zł
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo – od 956 000 zł

Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here