NowościCennikiPorsche Cayenne (2024). Opis wersji i cennik

Porsche Cayenne (2024). Opis wersji i cennik

Porsche Cayenne 3. generacji jest na rynku od 2017 roku, a w tym roku przeszło lifting. Ceny tego modelu zaczynają się od 447 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Porsche Cayenne 3. generacji zostało oficjalnie pokazane w 2017 roku, a dwa lata później producent z Zuffenhausen zaprezentował swojego pierwszego SUV-a w stylu coupe, czyli Cayenne Coupe. Opisywany model jest najbardziej wszechstronnym autem w gamie tej niemieckiej marki – łączy cechy samochodu sportowego, luksusowej limuzyny i terenówki. W kwietniu 2023 roku światło dzienne ujrzało odświeżone Cayenne, które wyróżnia się m.in. subtelnie zmienionym nadwoziem, gruntownie przeprojektowanym kokpitem i zmodyfikowaną gamą silnikową. Więcej o tym aucie: Porsche Cayenne po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Porsche Cayenne - tył

Porsche Cayenne (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Porsche Cayenne mierzy 493,0 cm długości, 198,3 cm szerokości (219,4 cm z lusterkami) i 169,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 289,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 772 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1708 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 627-1563 l.

Porsche Cayenne - bagażnik
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Coupe mierzy 493,0 cm długości, 198,3 cm szerokości (219,4 cm z lusterkami) i 167,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 289,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 592 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1502 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 434-1344 l.

Porsche Cayenne Coupe - bagażnik
Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Porsche Cayenne jest aktualnie dostępne w pięciu wersjach silnikowych. Wszystkie mają napęd na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • Cayenne (3.0 V6; 353 KM, 500 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s, prędkość maksymalna: 248 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,8-12,1 l/100 km
  • Cayenne S (4.0 V8; 474 KM, 600 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s, prędkość maksymalna: 273 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,4-13,4 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • Cayenne E-Hybrid (3.0 V6; 470 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s, prędkość maksymalna: 254 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,5-1,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 74 km
  • Cayenne S E-Hybrid (3.0 V6; 519 KM, 750 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s, prędkość maksymalna: 263 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,4-1,7 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 78 km
  • Cayenne Turbo E-Hybrid (4.0 V8; 739 KM, 950 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7 s, prędkość maksymalna: 295 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,7-2,0 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 73 km

Nowe Porsche Cayenne (2024) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Porsche Cayenne znajdziemy m.in.:

  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne Design, z oponami 255/55 R20 z przodu i 295/45 R20 z tyłu (dotyczy wersji Cayenne oraz Cayenne Coupe)
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich AeroDesign, z oponami 255/55 R20 z przodu i 295/45 R20 z tyłu (dotyczy wersji Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne E-Hybrid Coupe)
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne S, z oponami 255/55 R20 z przodu i 295/45 R20 z tyłu (dotyczy wersji Cayenne S oraz Cayenne S E-Hybrid)
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne S w kolorze Vesuvius Grey, z oponami 255/55 R20 z przodu i 295/45 R20 z tyłu (dotyczy wersji Cayenne S Coupe oraz Cayenne S E-Hybrid Coupe)
  • 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Cayenne Turbo, z oponami 285/45 R21 z przodu i 315/40 R21 z tyłu, poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia (dotyczy wersji Cayenne Turbo E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe)
  • 22-calowe obręcze kół ze stopów lekkich GT Design w kolorze Satin Neodyme, z oponami 285/40 R22 z przodu i 315/35 R22 z tyłu (dotyczy wersji Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT)
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z filtrem przeciwpyłkowym z węglem aktywnym
  • Pełnowymiarowe czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Funkcja wyłączania czołowej poduszki powietrznej pasażera z przodu w celu zamontowania fotelika dla dziecka na przednim siedzeniu
  • Kolanowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu, zintegrowane w fotelach
  • Kurtyny powietrzne wzdłuż całej ramy dachu i bocznych szyb, od słupka A do słupka C
  • Trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa z napinaczami (dla foteli z przodu i zewnętrznych miejsc z tyłu) oraz ogranicznikami siły napięcia (z przodu), trzypunktowy automatyczny pas bezpieczeństwa dla środkowego miejsca z tyłu
  • Ręczna regulacja wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
  • Czujnik zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu
  • Punkty mocowania ISOFIX dla fotelika dziecięcego na zewnętrznych miejscach z tyłu
  • Proaktywna ochrona podróżujących z odwracalnym wstępnym napięciem pasów bezpieczeństwa (z przodu)
  • Wykrywanie dachowania, pozwalające na wcześniejsze uruchomienie kurtyn powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa w przypadku dachowania
  • Funkcja automatycznego hamowania po kolizji (hamulec pokolizyjny)
  • System ostrzegania przed kolizją i wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych
  • System stabilizacji toru jazdy Porsche Stability Management (PSM) z systemem ABS, kontrolą trakcji ASR, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym ABD, systemem optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem MSR i układem stabilizacji przyczepy
  • Porsche Traction Management (PTM) – aktywny napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i kontrolą trakcji (ASR)
  • Zintegrowany układ kontroli podwozia Porsche 4D Chassis Control
  • Porsche Active Suspension Management (PASM)
  • Aktywny asystent ograniczeń prędkości
  • Tempomat
  • Przełącznik trybów jazdy na kierownicy, służący do aktywacji trybów Normal, Sport i Offroad
  • Personalizacja ustawień klimatyzacji, funkcji systemów audio i komunikacji, systemów wspomagających i innych układów samochodu dla kierowcy
  • Układ kontroli ciśnienia w oponach (TPM)
  • Elektrycznie sterowany hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Wspomaganie parkowania ParkAssist (z przodu i z tyłu) z kamerą cofania
  • Centralny zamek
  • System alarmowy z ultradźwiękowym układem ochrony wnętrza samochodu i dwustopniowym blokowaniem (funkcja SAFE)
  • Immobilizer z transponderem w kluczyku
  • Bezkluczykowe uruchamianie samochodu
  • Automatycznie sterowana tylna pokrywa
  • Układ przednich wycieraczek z dwiema prędkościami i okresowym trybem pracy oraz czujnikiem deszczu
  • Wycieraczka tylnej szyby z okresowym trybem pracy i spryskiwaczem
  • Automatyczna aktywacja świateł z funkcją oświetlania drogi do domu (Welcome Home)
  • Reflektory LED Matrix
  • Czteropunktowe światła do jazdy dziennej w technice LED
  • Moduły przedniego oświetlenia ze światłami pozycyjnymi i kierunkowskazami w technice LED
  • Tylne lampy LED z trójwymiarową grafiką, ze zintegrowanymi czteropunktowymi światłami hamowania i pasem świetlnym
  • Trzecie światło hamowania (LED) umieszczone w spojlerze dachowym
  • Podgrzewanie tylnej szyby z funkcją automatycznego wyłączania
  • Kierownica z ręczną regulacją położenia (wysokości i głębokości)
  • Kierownica wielofunkcyjna z manetkami do zmiany biegów oraz przełącznikiem trybów jazdy
  • Dźwignia przekładni wykończona skórą
  • Fotele komfortowe z przodu (8-kierunkowa regulacja elektryczna)
  • Podgrzewane fotele z przodu
  • Tylna kanapa z dwoma komfortowymi miejscami po bokach oraz miejscem pośrodku, składana w proporcjach 40:20:40, składany środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na pojemnik z napojem, ręczna regulacja wzdłużna i regulacja pochylenia oparcia
  • Zagłówki z 4-kierunkową regulacją z przodu, zagłówki z 2-kierunkową regulacją z tyłu (z wyjątkiem środkowego siedzenia z tyłu)
  • Pedały i podnóżek w kolorze czarnym
  • Nakładki progów drzwi wykończone aluminium, z oznaczeniem modelu
  • Dywaniki podłogowe
  • Schowki we wnętrzu (w zależności od modelu i wyposażenia opcjonalnego) – podręczny schowek na rękawiczki, schowek w konsoli środkowej, kieszenie w drzwiach i w oparciach przednich foteli oraz schowki po bokach bagażnika
  • Podniesiona konsola środkowa z uchwytami
  • Dwa zintegrowane uchwyty na pojemnik z napojem z przodu i z tyłu, o zmiennej średnicy
  • Uchwyty na butelki w schowkach drzwi z przodu i z tyłu
  • Haczyki na ubrania na słupkach B
  • Elastyczna roleta przestrzeni bagażowej w wyjmowanej kasecie
  • Koncepcja oświetlenia wnętrza LED – funkcja opóźnionego wygaszenia, oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i tyłu, oświetlenie popielniczki, oświetlenie podręcznego schowka, oświetlenie włącznika zapłonu, oświetlenie wnętrza z przodu (górna konsola) z lampkami do czytania, lampki do czytania z tyłu po lewej i prawej stronie, podświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych
  • Podwójne osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne oraz wewnętrzne
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne (również za pomocą pilota), po stronie kierowcy – asferyczne; lusterka z dodatkowym oświetleniem
  • Trzy gniazda 12V – pod podręcznym schowkiem, w konsoli środkowej z przodu, z boku bagażnika
  • Dwa gniazda USB-C obsługujące funkcje łączności i szybkie ładowanie w schowku z przodu
  • Dwa gniazda USB-C obsługujące szybkie ładowanie w konsoli środkowej z tyłu
  • Schowek na smartfon z funkcją bezprzewodowego (indukcyjnego) ładowania (do15 W)
  • Zestaw wskaźników z zakrzywionym wyświetlaczem o przekątnej 12,65 cala
  • Centralnie umieszczony obrotomierz z tarczą w kolorze czarnym
  • Porsche Communication Management (PCM) z 12,3-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, nawigacją online, przygotowaniem do integracji telefonu komórkowego, interfejsami audio oraz obsługą głosową
  • Porsche Connect – m.in. nawigacja z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym; strumieniowe przesyłanie muzyki i radio internetowe; usługi obsługi zdalnej (Remote): sterowanie funkcjami samochodu za pośrednictwem aplikacji My Porsche
  • Connect Care – połączenie alarmowe; pomoc w razie awarii; predykcyjne wykrywanie potrzeb konserwacji i napraw; aktualizacje oprogramowania online za pośrednictwem techniki bezprzewodowej (OTA); aktualizacje map online; cyfrowa instrukcja obsługi
  • Integracja smartfona – Apple CarPlay oraz Android Auto
  • Radio cyfrowe (DAB+)
  • Nagłośnienie Sound Package Plus (10 głośników o łącznej mocy 150W)

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Porsche Cayenne – od 447 000 zł
  • Porsche Cayenne S – od 553 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid – od 477 000 zł
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid – od 519 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid – od 863 000 zł
  • Porsche Cayenne Coupe – od 467 000 zł
  • Porsche Cayenne S Coupe – od 579 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe – od 492 000 zł
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid Coupe – od 539 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe – od 880 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT – od 1 021 000 zł

Porsche Cayenne jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Więcej na temat Porsche Cayenne:

Porsche Cayenne Turbo Coupe – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji