Porsche 911

Ósma generacja Porsche 911 jest mocniejsza, szybsza i ma nowe systemy bezpieczeństwa aktywnego. Auto można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się w 2019 r.

Wreszcie jest – po miesiącach oczekiwania, przecieków i zdjęć szpiegowskich w coraz mniejszym kamuflażu ósma generacja najważniejszego modelu Porsche ujrzała światło dzienne.

Porsche 911
Nowe Porsche 911 Carrera S/4S ma z przodu felgi o rozmiarze 20, a z tyłu 21 cali.

Nowe 911 nosi oznaczenie 992 (poprzednie 991). Zmiany w wyglądzie to typowa dla Porsche ewolucja – z przodu najbardziej rzuca się w oczy prosta dolna krawędź maski, z boku płaskie klamki, a z tyłu – szeroki pas świetlny i rury wydechowe umieszczone w zderzaku, a nie pod nim. Rozmiary pozostały w zasadzie bez zmian – nowe 911 jest dłuższe o zaledwie 2 cm (ma 452 cm), a rozstaw osi jest taki sam (245 cm). Do tej pory 911 występowało z dwoma szerokościami karoserii – auta z napędem tylnym były z tyłu węższe, a z napędem na cztery koła – szersze. Teraz wszystkie wersje mają szerszą karoserię (185 cm). Najważniejszą zmianą jest poszerzenie nadwozia z przodu o 4,5 cm.

Porsche 911
Bez względu na to, czy Carrera ma napęd tylny czy na cztery koła karoseria ma teraz taką samą szerokość z tyłu.

Na razie zaprezentowano jedynie odmianę coupe w mocniejszych ze standardowych wariantów 911 – Carrerę S oraz 4S (Carrera i Carrera 4 zadebiutują później). Sześciocylindrowy boxer o pojemności 2981 cm³ został zmodyfikowany (udoskonalono m.in. układ wtryskowy, intercooler i turbosprężarki). Rozwija teraz 450 KM przy 6500 obr./min i 530 Nm w zakresie 2300-5000 obr./min (poprzednio: 420 KM i 500 Nm). Silnik będzie łączony ze skrzynią manualną lub nową ośmio-, a nie jak dotąd siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Mimo wzrostu masy o 55 kg nowa Carrera jest wyraźnie dynamiczniejsza od poprzedniej. Najszybciej rozpędza się odmiana 4S, czyli z napędem 4×4, wyposażona w pakiet Sport Chrono – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,4 s (911 991 w takiej samej specyfikacji – 3,8 s).

W układzie jezdnym zastosowano m.in. nowe amortyzatory systemu PASM (Porsche Active Suspension Management). Co ciekawe, z przodu pozostawiono felgi o średnicy 20 cali z oponami 245/35, a z tyłu zastosowano o cal większe (ogumienie o rozmiarze 305/30 R21).

Porsche 911
Design wnętrza zmienił się bardziej niż karoserii. Ekran jest teraz większy – ma 10,9 zamiast 7 cali – i przeniesiono go wyżej.

Ósma generacja 911 otrzymała nowe systemy bezpieczeństwa aktywnego. Należą do nich m.in. układy Night Vision Assist z kamerą termowizyjną ułatwiający zobaczenie przeszkód w nocy i awaryjnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji. Najciekawszy jest jednak system Porsche Wet. Dzięki czujnikom auto wie, kiedy droga jest mokra i przygotowuje ustawienia układów do panujących warunków drogowych. Kierowca musi tylko zatwierdzić ten tryb przyciskiem.

Nowe 911 można już zamawiać. Carrerę S wyceniono na 595 tys. zł, a Carrerę 4S na 633 tys. zł. To o 37-40 tys. zł więcej niż kosztował poprzedni model.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here