Oto plakaty Porsche, które honorują sportowe osiągnięcia kierowców, którzy rywalizowali na trasach znanych rajdów i wyścigów, zasiadając za kierownicami kultowych modeli tej marki, takimi jak: 911, 956, 917, 908. 959, 962, 550.
20 plakatów, które są nie tylko uhonorowaniem licznych zwycięstw, ale także prawdziwymi dziełami sztuki. To zaledwie mała część sportowego dorobku marki Porsche, ale jakże znamienna.
Plakat z okazji zwycięstwa Porsche 356 w wersji kabriolet w Palm Beach (USA) oraz 356 Coupe w Maroko, w wyścigu w Agadirze.
W 1954 roku Hans Herrmann wygrał klasę do 1500 ccm w wyścigu Carrera Panamericana jadąc modelem Porsche 550 Spyder. Wyścig składał się z 8 etapów o łącznej długości ponad 3 tysięcy kilometrów. Start odbył się w Tuxtla Gutierrez (Chiapas), a meta znajdowała się w Ciudad Juarez (Chihuahua). W klasyfikacji generalnej wygrał Umberto Maglioli za kierownicą Ferrari 375 Plus.
Kierowcy jadący Porsche 356 1300 Super i 550 Spyder wygrali swoje klasy podczas wyścigu Mille Miglia w 1955 roku. Najszybszy w generalce był jednak Stirling Moss jadący Mercedesem 300 SLR.
Podwójne zwycięstwo podczas Grand Prix Niemiec w 1960 roku zadecydowało o zwycięstwie Porsche w klasyfikacji konstruktorów w klasie Formula 2, ex aequo z Cooperem.
W 1965 roku w Rajdzie Monte Carlo w klasyfikacji generalnej Porsche zajęło 2. i 5. miejsce. Cały rajd wygrał Timo Makinen jadąc BMC Mini Cooper S, a na 18. miejscu uplasował się Sobiesław Zasada za kierownicą Steyr Puch 650 TR.
W 24-godzinnym wyścigu Daytona24 w 1968 roku Porsche zajęło trzy pierwsze miejsca. Model 907 Dunlop całkowicie zdominował wyścig. Na 4. miejscu wyścig ukończył zespół Carroll Shelby (Ford Mustang), a kolejne miejsca zajęły Alfy Romeo T33/2.
Trzy pierwsze miejsca zajęły też auta marki Porsche w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1970 roku. Tym razem były to jednak modele: 917K, 917L, 908. Gdyby nie Ferrari 512S na miejscach 4. i 5., Porsche zajęłyby pierwszych pięć miejsc, następne w kolejności bowiem linię mety minęły także Porsche – 914/6GT i 911S.
W tym samym, 1970 roku, ale trzy miesiące wcześniej – w marcu, kolejność na mecie wyścigu Sebring 12h na Florydzie była inna. Zwyciężyło Ferrari 512S, a drugie było Porsche 908, które wygrało jednak także w swojej klasie. Wydarzenie było o tyle niecodzienne, że za kierownicą Porsche znajdował się Steve McQueen.
W 1970 roku Porsche zajęło dwa pierwsze miejsca we włoskim klasyku Targa Florio. 3 maja na pętli liczącej niecałe 72 km na Sycylii bezkonkurencyjny okazał się model Porsche 908/3. 4. i 5. miejsce także zajęły Porsche 908.
Przez 3 lata z rzędu Porsche 911 zajmowało dwa pierwsze miejsca na mecie Rajdu Monte Carlo. W latach 1968 i 1969 rajd zaczynał się m.in. w… Warszawie.
W latach 1969-1971 Porsche wygrywało tytuł Mistrza Świata za sprawą dwóch modeli: 917K i 908/3. 917 to model, który dał niemieckiej marce pierwsze zwycięstwo w Le Mans w 1970 roku. 5-litrowy bokser o pojemności prawie 5 litrów pozwalał na przyspieszenie 0-100 km/h w 2,3 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 362 km/h. Model 908 lepiej radził sobie w krótszych wyścigach typu Targa Florio czy na Nurburgringu.
Lata 70. były wyjątkowo szczęśliwe dla Porsche. W 1976 roku Jacky Ickx i Jochen Mass jeżdżąc modelami Porsche 935 i 936 (Martini Racing) zapewnili podwójny tytuł dla marki z Zuffenhausen.
Ten sam duet kierowców (Ickx/Mass) wygrał także 6-godzinny wyścig na torze Vallelunga we Włoszech jadąc modelem 935, czyli wyścigową wersją 911 (930) Turbo.
Team Rothmans Porsche Racing w 1984 roku brał udział w wyścigu Fuji 1000 km w Japonii. Co ciekawe w tym samym wyścigu w kolejnym roku przed Porsche 962C zespołu Rothmans Porsche linię mety minęło inne Porsche – model 956, a za jego kierownicą siedział Paul Belmondo, syn aktora Jean-Paula.
Marki Porsche nie mogło zabraknąć na starcie innego rajdu – Paryż-Dakar. Edycja 1986 roku była ósmą edycją, a Rene Metge wygrał po raz drugi jadąc Porsche 959. Porsche zajęło także 2. (jacky Ickx) i 6. miejsce (Roland Kussmaul).
W 1986 roku Al Holbert z zespołu Holbert Racing wygrywa całą serię wyścigów Camel GT Championship, które odbywały się na takich torach jak: Daytona, Laguna Seca czy Sears Point. Porsche 962 Holberta było pierwsze w 6 z 18 wyścigów w tym sezonie.
Al Holbert był także członkiem teamu, który w 1987 roku zwyciężył w Daytona 24h, po raz kolejny zresztą. W 1987 roku dominacja Porsche były wyjątkowa. Pierwsze 6 miejsc zajęły modele 962.
Pod koniec lat 80. popularność zyskiwały serie wyścigowe takie jak Porsche Turbo Cup. W 1988 roku oparta była ona na modelu Porsche 944 Turbo, a jej zwycięzcą został Roland Asch.
W 1993 roku zainaugurowano serię wyścigową Porsche Supercup znaną także jako Porsche Mobil 1 Supercup lub Porsche Michelin Supercup. W 1994 roku ścigano się modelem 911 o mocy 310 KM i wadze 1100 kg. Oficjalnym dostawcą paliwa w 1994 i 1995 roku był jeszcze Shell.
Wyścig LeMans 24h to zdecydowanie najważniejsza impreza z cyklu wyścigów długodystansowych. W 1998 roku Porsche 911 GT1-98 dość szczęśliwie zajęły dwa pierwsze miejsca. Szybsze Mercedesy, BMW i Toyoty okazały się albo bardziej awaryjne, albo uczestniczyły w wypadkach. Dziś już tego jednak nikt nie pamięta, a tytuł dzierży Porsche.