Jedna z marek grupy Volkswagena wkrótce może zmienić nazwę. Powód może Was zainteresować.
Volkswagen ma nowe plany wobec marek w swoim portfolio. Cel: większe zróżnicowanie oferty i zwalczanie wewnętrznej konkurencji. Szef koncernu, Herbert Diess, za kulisami targów we Frankfurcie wspomniał, że Skoda ponownie ma przyjąć bardziej budżetową rolę, a Seat miałby zostać pozycjonowany wyżej.
To właśnie hiszpańskiego producenta mają objąć największe zmiany. W zaktualizowanym portfolio grupy VAG, Seat miałby znaleźć się nad Volkswagenem, jako bardziej prestiżowy i wzbudzający więcej emocji. Bezpośrednim rywalem hiszpańskiej marki stałaby się Alfa Romeo.
Kluczowym posunięciem w realizacji zamierzeń Volkswagena ma być przekształcenie Seata w Cuprę. Cupra to obecnie sportowa submarka hiszpańskiego producenta, a w przyszłości miałaby całkowicie zastąpić Seata. Wiązałoby się to z powstaniem zupełnie nowej gamy modelowej oraz próbą ekspansji na kolejne rynki, w planach jest m.in. rozpoczęcie sprzedaży w USA. A to wszystko już ok. 2025 roku.
Nie jest tajemnicą, że grupa VAG od kilku lat ma problemy z odpowiednim pozycjonowaniem hiszpańskiej marki. W czasach współpracy z Fiatem, Seat produkował przede wszystkim tanie i popularne samochody na włoskiej licencji. Po przejęciu przez niemiecki koncern, auta Seata miały stać się bardziej sportowymi i dostarczającymi więcej wrażeń z jazdy odpowiednikami modeli Volkswagena.
W międzyczasie ten charakter zaczął zanikać, podobnie jak różnice między samochodami hiszpańskiej marki i VW. Dlatego jest spora szansa, że rebranding i zmiana nazwy na Cupra pozwolą temu producentowi się odrodzić i poprawić wyniki sprzedaży. Jednak dopiero czas pokaże, co wyniknie z obecnych planów władz koncernu Volkswagena.