UżywaneNajlepsze silniki Diesla w używanych autach miejskich i kompaktowych - UAKTUALNIONY

Najlepsze silniki Diesla w używanych autach miejskich i kompaktowych – UAKTUALNIONY

2 Ford Focus 1.6 TDCi

Lata produkcji: 2004-2011 (lifting w 2008 r.)

Ford Focus 1.6 TDCi

To jedna z najpopularniejszych i najbardziej niezawodnych propozycji wśród kompaktów, zwłaszcza jeśli Focus ma pod maską wysokoprężną jednostkę Peugeota. Zarówno ona, jak i starsza 1.8 TDCi występują często w ogłoszeniach. 1.6 TDCi ma co prawda tylko 90 KM i przeciętne osiągi, ale zaskakuje wyjątkowo niskim spalaniem i cichą pracą. Dodatkowo te wersje nie mają DPF-u – występował w mocniejszych, 109-konnych odmianach, i to już przed 2010 rokiem. Uwaga na auta poflotowe, które stanowią duży procent ogłoszeń. Focus po liftingu będzie kosztował ok. 15-20 tys. zł.

Marka/model Ford Focus
Silnik 1.6 TDCI
Pojemność 1560 cm3
Moc 90 KM
Moment obrotowy 215 Nm
0-100 km/h 12,7 s
Prędkość maksymalna 179 km/h
Zużycie paliwa 4,5 l/100 km

3 Kia Cee’d 1.6 CRDi

Lata produkcji: 2006-2012 (lifting w 2009 r.)

Kia Cee'd 1.6 CRDi

Kompaktowy Cee’d był pierwszą Kią, która tak ciepło przyjęła się na polskim rynku. Dzięki temu jest w czym wybierać pośród używanych ofert. Auto cechuje dobra jakość wykonania i doskonały, nowoczesny silnik 1.6 CRDi. Jest nie tylko oszczędny, ale i pozbawiony kosztownych elementów konstrukcyjnych (DPF-u i „dwumasu”, do liftingu). Oprócz tego ma solidny łańcuch rozrządu i bezawaryjny układ wtryskowy Boscha. Warto „zapolować” na Cee’da z prywatnych rąk, a jest ich sporo. Unikajmy samochodów po flotach i z przeszłością taksówkarską. Oglądając Cee’da zwróćmy uwagę na obecność korozji.

Marka/model Kia Cee’d
Silnik 1.6 CRDi
Pojemność 1582 cm3
Moc 115 KM
Moment obrotowy 260 Nm
0-100 km/h 11,4 s
Prędkość maksymalna 188 km/h
Zużycie paliwa 4,5 l/100 km

4 Mercedes A 180 CDI

Lata produkcji: 2004-2012 (lifting w 2008 r.)

Mercedes A 180 CDI

Samochód bardzo pakowany mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych. Niestety, obiło się to na przestrzeni pod maską, gdzie dwulitrowy silnik wręcz „upchano” z wykorzystaniem każdego centymetra. Co prawda oznacza to wyższe rachunki za robociznę, ale ten silnik bardzo rzadko dopadają poważne awarie, nawet mimo obecności filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego. Jednostka ma przy tym trwały łańcuchowy rozrząd i układ common rail Boscha. W Klasie A często „poddaje się” kompresor klimatyzacji (zużyte łożysko) oraz pasek osprzętu, a jego wymiana wymaga demontażu silnika. Mercedesy rzadko kupowały firmy, dlatego sporo ofert jest od prywatnych nabywców. Niestety, w większości zostały sprowadzone.

Marka/model Mercedes Klasy A 
Silnik A 180 CDI
Pojemność 1991 cm3
Moc 109 KM
Moment obrotowy 250 Nm
0-100 km/h 10,8 s
Prędkość maksymalna 186 km/h
Zużycie paliwa 5,4 l/100 km

5 Skoda Octavia 1.9 TDI

Lata produkcji: 2004-2013 (lifting w 2008 r.)

Skoda Octavia 1.9 TDI

Technologia Golfa, ale w znacznie pakowniejszym wydaniu – nic dziwnego, że Skoda Octavia zyskała taką popularność. Z wytrzymałymi dieslami 1.9 TDI występuje bardzo często, ale nie oznacza to, że łatwo znajdziemy zadbany i odpowiednio serwisowany samochód. Jednostka nie ma DPF-u, ale koło dwumasowe – już tak. Na szczęście ten element nie kosztuje dużo. Najlepiej poszukać Octavii przed 2005 rokiem, bo w nowszych zdarzają się przypadki zatarcia panewek. Jeśli ktoś chce nowszą, polecamy dwulitrówkę z zasilaniem common rail – są o wiele lepsze od starszych z pompowtryskiwaczami. Używane Octavie zwykle nie będą miały mało przejechane. Pamiętajmy, że te auta bardzo często wybierały firmy.

Marka/model Skoda Octavia
Silnik 1.9 TDI
Pojemność 1896 cm3
Moc 105 KM
Moment obrotowy 250 Nm
0-100 km/h 11,8 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Zużycie paliwa 5,5 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

5 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji