2 Mini 1.4d

Lata produkcji: 2001-2006 (lifting w 2005 r.)

Mini 1.4d

Powolny diesel słabo pasuje do charakteru Mini, ale jak komuś się podoba ten samochód i chce nim tanio jeździć, będzie w sam raz. To konstrukcja Toyoty generująca 75 KM, a pod koniec produkcji pojawił się również wariant 88 KM. Silnik nie zapewni dobrych osiągów, ale średnio spala niecałe 5 litrów paliwa na 100 kilometrów i jest bardzo prostej budowy, bez filtra cząstek stałych i „dwumasu”. Ma też wytrzymały łańcuch rozrządu i prosty w regeneracji układ wtryskowy. 200 tys. km dla Mini z tym silnikiem nie jest żadnym problemem, a na samochód z takim przebiegiem trzeba przeznaczyć ok. 13 tys. zł.

Marka/modelMini
Silnik1.4d
Pojemność1364 cm3
Moc75 KM
Moment obrotowy180 Nm
0-100 km/h13,5 s
Prędkość maksymalna165 km/h
Zużycie paliwa4,8 l/100 km

3 Toyota Yaris 1.4 D-4D

Lata produkcji: 2005-2011 (lifting w 2009 r.)

Toyota Yaris 1.4 D-4D

To dokładnie ten sam silnik, którego przed chwilą opisaliśmy w Mini. Ma łańcuch rozrządu i niezawodny, niemiecki wtrysk Boscha. Wysokoprężne Yarisy są tak pożądane na rynku wtórnym, że ładne egzemplarze z udokumentowaną historią sprzedają się od ręki, nawet jeśli są odrobinę droższe od średniej rynkowej. W porównaniu do Mini samochód jest znacznie przestronniejszy, młodszy i… tańszy (ok. 15-17 tys. zł za Yarisa z przebiegiem 150 tys. km). Jego wadą jest niskiej jakości wykończenie. Właścicielom to jednak nie przeszkadza – cieszą się bezproblemową jazdą i dobrym dostępem do tanich części.

Marka/modelToyota Yaris
Silnik1.4 D-4D
Pojemność1364 cm3
Moc90 KM
Moment obrotowy190 Nm
0-100 km/h10,7 s
Prędkość maksymalna175 km/h
Zużycie paliwa4,8 l/100 km

 

Klasa kompaktowa

1 Audi A3 1.9 TDI

Lata produkcji: 1996-2003 (lifting w 2000 r.)

Audi A3 1.9 TDI

Dość stare auto, które wciąż „trzyma cenę” przez krążące wokół niego pozytywne opinie o niezawodności, trwałości i rozsądnych kosztach użytkowania. A3 z silnikiem 1.9 TDI jest bardzo oszczędne (ok. 5 l/100 km) i ma doskonałe zaplecze części zamiennych, a jego nadwozie po latach nie koroduje. Na piątkę zasługuje trwałość elementów silnika, m.in. pompy oleju i wtryskowej, a także pompowtryskiwaczy. W tak wiekowym aucie coraz częściej naprawy będzie wymagać turbosprężarka oraz elementy zawieszenia (nie unikniemy m.in. regeneracji tylnej belki). Największym problemem przy jego kupnie okaże się dokładne zweryfikowanie dokumentacji – prawie wszystkie auta pochodzą z importu. A3 z końca produkcji będzie kosztować ok. 13-15 tys. zł.

Marka/modelAudi A3
Silnik1.9 TDI
Pojemność1896 cm3
Moc110 KM
Moment obrotowy235 Nm
0-100 km/h10,5 s
Prędkość maksymalna194 km/h
Zużycie paliwa5,1 l/100 km

1
2
3

5 KOMENTARZE

  1. auto jak dla mnie musi być, duże i tylko diesel, są wydajniejsze. ciężko dostać coś w nomarlnych pieniądzach jeżeli chodzi o ta klasę samochodów. jak ktoś szuka warto zainteresować się koreańcami, jakością nie odbiegają od zachodnich konkurentów, a mój rexton spisuje się dobrze juz od 5 lat.

  2. teraz od diesla się odchodzi zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest hybryda a w szczególności autach miejskich i kompaktowych. Niższe spalanie, w mieście jest zbawienne i ile zaoszczędzić można. auto gabarytów yaris na miasto idealne. potwierdzone info.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here