190507_Skoda_Superb_2019_design

Jeszcze w maju 2019 roku Skoda zaprezentuje odświeżonego Superba. Producent pokazał właśnie pierwszy oficjalny szkic prezentujący design samochodu.

Przednie lampy o bardziej wyrazistym kształcie, światła przeciwmgłowe z charakterystycznym wykończeniem oraz szeroki, mocniej zaakcentowanym grill z drobnym, pionowym żebrowaniem – to tylko niektóre wyróżniki Superba po liftingu. Auto zadebiutuje jeszcze w maju 2019 roku. Jego światowa premiera odbędzie się w Bratysławie, podczas Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie, których głównym i wyłącznym sponsorem od lat pozostaje Skoda.

W odświeżonym Superbie logo marki z tyłu po raz pierwszy zastąpi napis „ŠKODA”. Przy okazji model otrzyma nowe rozwiązania z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa. Nowości nie zabraknie też w gamie silnikowej: pojawi się w niej m.in. hybrydowy wariant plug-in z benzynową jednostką 1.4 TSI.

Ciekawostka: Superb III przeszedł już jeden minilifting – w połowie 2017 r. Na liście dodatków pojawiły się m.in. bardziej harmonijnie wkomponowany, większy (do 9,2″ przekątnej) ekran multimediów, system Care Connect zapewniający łączność ze służbami ratunkowymi w razie wypadku oraz funkcja masażu w fotelu kierowcy.

Skoda Superb 4x4
Skoda Superb przed liftingiem. Obecna, trzecia generacja modelu zadebiutowała w 2015 r.

Historia Skody Superb sięga lat 30. ubiegłego stulecia i limuzyny 640 Superb. Nazwa modelu pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały”. W 2001 r., po 50-letniej przerwie, marka zaprezentowała jego współczesną wersję – pod postacią modelu klasy średniej. Od tamtej pory samochód doczekał się trzech generacji, a w kwietniu 2017 r. – wyprodukowania milionowego egzemplarz.

Skoda Superb należy do liderów swojego segmentu w Polsce i w Europie. W 2018 roku znalazła w naszym kraju 8045 nabywców, zajmując 15. miejsce w rankingu najpopularniejszych nowych aut (w klasie średniej lepszy był tylko VW Passat: 9192 szt.). Podobna sytuacja jest na całym Starym Kontynencie: w ubiegłym roku na zakup Superba zdecydowało się blisko 75 tys. klientów. Lepszy był tylko Passat (154 tys. egz.).

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 3]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here