Używany Peugeot Partner II (2008-2018) – OPINIE

Peugeot Partner II ma w sobie więcej genów z osobówki niż z dostawczaka. Co o nim sądzą użytkownicy w opiniach zebranych w programie Wybór Kierowców?

Peugeot Partner pierwszej generacji został ciepło przyjęty na rynku i uchodził za prekursora segmentu kombivanów, czyli samochodów niedużych, ale o ogromnych możliwościach transportowych. Właściciele chwalili przestrzeń w środku, ale zarzucali mu wyraźnie zarysowany rodowód z dostawczaka. Produkowane od 2008 roku drugie wcielenie Partnera i wizualnie, i w prowadzeniu upodobniło się do samochodu osobowego. Samochód wyraźnie urósł wzdłuż i wszerz, co pozwoliło wygospodarować jeszcze większy bagażnik, maksymalnie mieszczący 3000 litrów ładunku. Szkoda, że w kombivanie Peugeota nie zmieniła się kwestia jakości wykończenia (nadal pozostawia wiele do życzenia) i praktyczności. Sytuację ratują lepiej wyposażone i wykonane osobowe odmiany Tepee.

Nieźle jeździ, ale polskie drogi mu nie służą

Choć to dość wysokie i ciężkie auto, według użytkowników Peugeot Partner ma spory rozstaw poprzeczny, a to objawia się przyzwoitym prowadzeniem w zakrętach. Komfort jazdy podnosi precyzyjnie działająca skrzynia. Niestety, o samym zawieszeniu nie można powiedzieć dobrych słów. Jest twarde i nietrwałe – w polskich realiach wymaga częstej wymiany poszczególnych elementów. Samochód ma spore szyby, ale i też szerokie słupki, potrafiące negatywnie wpływać na widoczność. Silniki Partnerów to dobrze znane i oszczędne jednostki HDi. W 2010 roku wszystkie z nich otrzymały filtr cząstek stałych (oznaczenie e-HDi; mocniejsze HDi już wcześniej go miały).

Peugeot Partner II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Samochód ma dość duży rozstaw poprzeczny i nisko zawieszony środek ciężkości, przez co jest dość stabilny w zakrętach”

„Skrzynia sprawia solidne wrażenie. Biegi zmienia szybko, ale nie ma żadnych luzów czy telepania”

„Jako auto rodzinne sprawdza się bardzo dobrze – dużo miejsca z przodu i z tyłu, a także płaski i pojemny bagażnik”

 Wady 

„Na minus zdecydowanie zawieszenie – jest sztywne, twarde i bardzo często wymieniałem łączniki stabilizatora”

„Chociaż schowków jest pod dostatkiem, trudno je sensownie wykorzystać, bo są małe albo źle rozlokowane”

„Widoczność ograniczają szerokie przednie słupki i wysunięte zagłówki przednich foteli”

Peugeot Partner II – podsumowanie

Kombivany z zasady nie są drogimi autami, a Partner cenowo mieści się w ich typowym przedziale. Najstarsze auta kupimy już za 12 tysięcy złotych, ale warto poszukać młodszych i atrakcyjniejszych odmian Tepee. Ofert nie brakuje, co też powinno wzmocnić czujność przed wysłużonymi autami poflotowymi.

Peugeot Partner II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.438/181/180 cm
Rozstaw osi273 cm
Pojemność bagażnika675-3000 l
Peugeot Partner II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.61.6 VTi
Pojemność1587 cm³1598 cm³
Paliwobenz.benz.
Maks. moc90 KM120 KM
Maks. moment132 Nm160 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h15,3 s12,0 s
Prędkość maks.160 km/h177 km/h
Śr. zużycie paliwa8,2 l/100 km7,3 l/100 km
Peugeot Partner II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.6 HDi1.6 HDi1.6 e-HDi1.6 e-HDi
Pojemność1560 cm³1560 cm³1560 cm³1560 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM110 KM92 KM112 KM
Maks. moment215 Nm260 Nm230 Nm260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,3 s12,5 s14,3 s12,1 s
Prędkość maks.160 km/h173 km/h161 km/h172 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km5,7 l/100 km5,3 l/100 km5,3 l/100 km

Peugeot Partner II – oceny użytkowników

Ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0] 

Ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1]