Peugeot sprytnie wkomponowuje elementy aut koncepcyjnych do późniejszych, produkowanych seryjnie modeli. Zobaczcie historię prototypów Peugeota.
Producenci prezentując auta koncepcyjne dają popis swoim umiejętnościom technologicznym i wizualnym. Peugeot jest marką, którego prototypy od zawsze wywoływały szybsze bicie serca. Nie brakowało w nich agresywnej kreski lub rozwiązań wybiegających daleko w przyszłość. Wydawać by się mogło, że niektóre koncepty w momencie debiutu absolutnie nie miały racji bytu i były traktowane jako eksperyment. Po części tak, ale Peugeot umiejętnie z tego wybrnął, wprowadzając tylko niektóre ich elementy (jak światła, grill, nawet zarys sylwetki) do modelu produkowanego seryjnie. Przygotowaliśmy siedem takich sytuacji, gdy powszechnie znany Peugeot przejął od prototypu jakąś jego część.
Peugeot Oxia (1988) i 605 (1989)
Patrząc na jedyny prototyp supersportowego auta z 680-konnym silnikiem umieszczonym centralnie trudno nie odnieść wrażenia, że ten przód już gdzieś widzieliśmy. Nie bez powodu – przejęła go rok później reprezentacyjna limuzyna 605. Widać też podobieństwo do nieco mniejszego i popularniejszego 405.
Peugeot Asphalte (1996) i 206 (1998)
Początkowo ten sportowy roadster miał mieć trzy koła, jednak zamiast jednego tylnego zastosowano ostatecznie dwa o zmniejszonym rozstawie niż z przodu. Autko nie miało szans wejść do produkcji, ale nawiązanie stylistyczne znajdziemy w przodzie popularnej 206-tki.
Peugeot Promethee (2000) i 307 (2001)
Patrząc z profilu na koncepcyjne Promethee z 2000 roku od razu nasuwa się skojarzenie z Peugeotem 307 SW, czyli odmianą kombi. Przód prototypu przeszedł do nowego kompaktu marki we wręcz niezmienionej formie.
Peugeot 407 Elixir (2003) i 407 SW (2004)
Peugeot jeszcze zanim przedstawił wersję produkcyjną następcy „406”, wiedział jak będzie w przyszłości wyglądać jego odmiana kombi. Z przodu praktycznie się nie różni, auto otrzymało jednak obowiązkowe trzecie i czwarte drzwi. Nietrudno dostrzec podobną linię okien za słupkiem B.
Peugeot 20Cup (2005) i 207 (2006)
Kolejny eksperyment marki z miniroadsterem przyniósł jednocześnie inspirację do zaprojektowania nowego auta miejskiego. Tym razem jednak wehikuł naprawdę miał trzy koła, a przód w całości przeszczepiono do nowego „207”.
Peugeot HR1 (2010) i 2008 (2013)
Trzydrzwiowy SUV? Może kiedyś, na fali aut tego segmentu, to się sprawdzi. Na razie Peugeotowi wystarczyło lekko odświeżyć design i do prototypu dodać dwoje dodatkowych drzwi. Tak powstał miejski „2008”.
Peugeot HX1 (2011) i 308 (2013)
Chociaż ten koncept miał blisko 5 metrów długości, sześć miejsc w środku i napęd hybrydowy, koncepcję jego designu od razu widać w seryjnej wersji kompaktowego 308, zaprezentowanej dwa lata później.