Druga generacja Peugeota 308 zadebiutowała w 2013 roku, a w 2017 r. przeszła lifting. Dostępny jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Do wyboru: 4 silniki benzynowe (110-272 KM) i 4 turbodiesle (102-177 KM). Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-biegowego „automatu”. Najmocniejsza wersja GTi (1.6T/272 KM) jest dostępna wyłącznie jako hatchback.
Długość/szerokość/wysokość: 425-459/180/146 cm
Rozstaw osi: 262-273 cm
Średnica zawracania: 10,4-11,2 m
Pojemność bagażnika: htb 398-1206 l, kmb 556-1606 l
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l
Masa własna: 1270-1475 kg
Ładowność: 450-495 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.2 PureTech S&S 5d | TB, R3, 12V | 1199 cm³ | 110 KM | 205 Nm | M6/przedni | 10,1 s | 197 km/h | 4,9 l/100 km |
1.2 PureTech S&S 5d | TB, R3, 12V | 1199 cm³ | 130 KM | 230 Nm | M6/przedni | 9,1 s | 210 km/h | 5,1 l/100 km |
1.2 PureTech S&S EAT 5d | TB, R3, 12V | 1199 cm³ | 130 KM | 230 Nm | A8/przedni | 9,8 s | 205 km/h | 5,2 l/100 km |
GT 5d | TB, R4, 16V | 1598 cm³ | 225 KM | 300 Nm | M6/przedni | 7,4 s | 235 km/h | 5,7 l/100 km |
GTi | TB, R4, 16V | 1598 cm³ | 272 KM | 330 Nm | M6/przedni | 6,0 s | 250 km/h | 6,0 l/100 km |
1.5 BlueHDi S&S 5d | TD, R4, 16V | 1499 cm³ | 102 KM | 250 Nm | M6/przedni | 11,5 s | 186 km/h | 3,7 l/100 km |
1.5 BlueHDi S&S 5d | TD, R4, 16V | 1499 cm³ | 130 KM | 300 Nm | M6/przedni | 9,8 s | 204 km/h | 3,5 l/100 km |
1.5 BlueHDi S&S EAT 5d | TD, R4, 16V | 1499 cm³ | 130 KM | 300 Nm | A8/przedni | 9,4 s | 206 km/h | 3,6 l/100 km |
2.0 BlueHDi S&S 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 370 Nm | M6/przedni | 8,6 s | 218 km/h | 3,8 l/100 km |
2.0 BlueHDi S&S EAT 5d | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 177 KM | 400 Nm | A8/przedni | 8,2 s | 225 km/h | 4,8 l/100 km |
1.2 PureTech S&S SW | TB, R3, 12V | 1199 cm³ | 110 KM | 205 Nm | M6/przedni | 10,6 s | 188 km/h | 5,1 l/100 km |
1.2 PureTech S&S SW | TB, R3, 12V | 1199 cm³ | 130 KM | 230 Nm | M6/przedni | 9,4 s | 208 km/h | 5,2 l/100 km |
1.2 PureTech S&S EAT SW | TB, R3, 12V | 1199 cm³ | 130 KM | 230 Nm | A8/przedni | 10,2 s | 203 km/h | 5,1 l/100 km |
GT SW | TB, R4, 16V | 1598 cm³ | 225 KM | 300 Nm | M6/przedni | 7,6 s | 235 km/h | 5,8 l/100 km |
1.5 BlueHDi S&S SW | TD, R4, 16V | 1499 cm³ | 102 KM | 250 Nm | M6/przedni | 11,9 s | 183 km/h | 3,7 l/100 km |
1.5 BlueHDi S&S SW | TD, R4, 16V | 1499 cm³ | 130 KM | 300 Nm | M6/przedni | 10,0 s | 203 km/h | 3,6 l/100 km |
1.5 BlueHDi S&S EAT SW | TD, R4, 16V | 1499 cm³ | 130 KM | 300 Nm | A8/przedni | 9,7 s | 205 km/h | 3,7 l/100 km |
2.0 BlueHDi S&S SW | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 370 Nm | M6/przedni | 8,9 s | 215 km/h | 3,8 l/100 km |
2.0 BlueHDi S&S EAT SW | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 177 KM | 400 Nm | A8/przedni | 8,4 s | 223 km/h | 4,5 l/100 km |