Trwa globalna ofensywa Opla. W przyszłym roku niemiecki producent wróci na japoński rynek z trzema modelami. Poznaj szczegóły.
W 2006 r. zarząd General Motors (ówczesny właściciel Opla) podjął decyzję o wycofaniu niemieckiej marki z Japonii. Dopiero za sprawą przejęcia przez grupę PSA, producent z Russelsheim zaczął nabierać wiatru w żagle. Przykładem tego jest rozszerzanie oferty o kolejne kraje. W tym roku Opel powrócił do Rosji oraz rozpoczął eksport do Ekwadoru i Kolumbii. Władze niemieckiego koncernu przewidują, że do 2025 r. rynki pozaeuropejskie będą odpowiadać za minimum 10% globalnej sprzedaży marki.
Samochody Opla będą ponownie dostępne w Kraju Kwitnącej Wiśni od 2021r. Początkowo japońscy klienci będą mogli kupić jeden z 3 modeli: nową Corsę, Grandlanda X oraz Combo Life. Niemiecki producent zapowiedział, że w przyszłości poszerzy swoją ofertę w tym kraju.
W ubiegłym roku grupa PSA sprzedała w Japonii łącznie ponad 15 600 aut marek Peugeot, Citroen i DS Automobiles. Wprowadzenie Opla na ten rynek powinno pomóc w pozyskaniu nowych klientów i znacznym poprawieniu dotychczasowych wyników.