Używany Opel Mokka (od 2012) – OPINIE

Opel Mokka to nieduży crossover, lecz o muskularnej sylwetce. Oto opinie właścicieli, zebrane w programie Wybór Kierowców.

To był pierwszy eksperyment niemieckiego producenta w segmencie mniejszych crossoverów i… od razu odniósł sukces. Mokki zalały ulice w znacznie większym stopniu niż większe Antary i dzisiaj są łakomym kąskiem dla poszukiwaczy auta z drugiej ręki. Sylwetka Opla Mokki wolno się starzeje i jest typowo „bojowa”, jednak w porównaniu do konkurentów przedni zderzak sięga bardzo nisko, co w zasadzie dyskwalifikuje ten samochód nawet w lżejszym terenie. Na plus dobre przeszklenie, ale tylko przedniej części – z tyłu już mamy małe boczne szybki.

Ładny z zewnątrz, przeładowany w środku

Mokka jest dosyć zwrotna i ma kompaktowe rozmiary, a lekko podwyższony prześwit dodatkowo wspomaga pokonywanie miejskich krawężników. W środku jest dużo miejsca, podobnie jak w części bagażowej. Dobrą stroną crossovera Opla jest także bogate wyposażenie i dobrze wykończone wnętrze. Można mieć jedynie zarzuty do kompozycji desko rozdzielczej – porozrzucana ogromna ilość przycisków potrafi przytłoczyć kierowcę, ale użytkownicy twierdzą, że da się do nich przyzwyczaić. Krytykują jednak obsługę multimediów i kwestię wentylacji (parujące szyby).

Używany Opel Mokka opinie użytkowników

Zalety

„Dobrej jakości materiały użyte we wnętrzu – nic nie trzeszczy i nie skrzypi”

„Zawieszenie jest pewne w zakrętach i komfortowe w mieście. Układ kierowniczy jest wrażliwy na każdy ruch kierownicą”

„Ceny serwisu współmierne do budżetu przeciętnego obywatela, np. dezynfekcja klimatyzacji 79 zł, a wszystko w ASO”

 

Wady

„Duży szum powietrza przy wyższych prędkościach (pow. 120 km/h), spory hałas od powierzchni – pożałowano wygłuszenia podłogi”

„Infantylne menu multimediów, a sposób ich obsługi i komputera pokładowego – fatalny”

„Mankamentem są parujące szyby – trzeba jeździć z włączoną klimatyzacją”

Używany Opel Mokka – podsumowanie

Samochód jest dość młody, ale już można go kupić za prawie połowę kwoty w salonie. Około 50 tysięcy złotych powinno wystarczyć na kilkuletnią Mokkę, a jak dołożyć jeszcze kilka tysięcy – także z silnikiem Turbo. Auto jest bardzo popularne, a sieć serwisów Opla – bogata i mająca rozsądnie skalkulowane ceny usług. Ciężko na razie określić typowe przypadłości tego niedużego SUV-a. Najbliższe lata wszystko pokażą.

Opel Mokka (od 2012 r.) dane techniczne

Opel Mokka wymiary

Dł./szer./wys.428/177/165 cm
Rozstaw osi256 cm
Pojemność bagażnika356-1372 l

Opel Mokka silniki

Silnik1.4 Turbo1.6 Ecotec1.6 CDTI1.6 CDTI1.7 CDTI
Pojemność1364 ccm1598 ccm1598 ccm1598 ccm1686 ccm
Paliwoturbo benz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc140 KM115 KM110 KM136 KM130 KM
Maks. moment200 Nm155 Nm300 Nm320 Nm300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s12,5 s12,5 s9,9 s10,5 s
Prędkość maks.193 km/h170 km/h178 km/h191 km/h187 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km6,9 l/100 km4,3 l/100 km4,3 l/100 km4,5 l/100 km

Opel Mokka oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Oceny czytelników
[Głosów: 22 Średnia: 3.8]