Opel Insignia Sports Tourer - przód

Odświeżony Opel Insignia jest w sprzedaży od 2020 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 153 600 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Opel Insignia drugiej generacji zadebiutował na rynku w 2017 roku, a pod koniec 2019 roku poznaliśmy model po liftingu. W ramach modernizacji odświeżono wygląd auta (m.in. nowe przednie światła), a także wprowadzono spore zmiany w gamie silnikowej. Obecnie w ofercie znajdziemy wyłącznie jednostki o pojemności 2,0 l – benzynowe (170-230 KM) oraz wysokoprężne (174 KM).

Opel Insignia Grand Sport - tył
Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Opel Insignia Grand Sport mierzy 489,7 cm długości (491,0 cm w wersji GSi), 186,3 cm szerokości (209,3 cm z lusterkami) i 145,5 cm wysokości (144,5 cm w wersji GSi). Jego rozstaw osi to 282,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 490 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1450 l.

Opel Insignia Sports Tourer mierzy 498,6 cm długości (499,8 cm w wersji GSi), 186,3 cm szerokości (209,3 cm z lusterkami) i 150,0 cm wysokości (149,0 cm w wersji GSi). Jego rozstaw osi to 282,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1665 l.

Opel Insignia (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. Jedynie najmocniejszy wariant 2.0 Turbo/230 KM ma napęd na wszystkie koła, a pozostałe wersje są przednionapędowe. Poniżej prezentujemy dane techniczne Opla Insignia Grand Sport, w nawiasach podane parametry modelu Insignia Sports Tourer (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 2.0 Turbo (170 KM, 350 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 (8,9) s, prędkość maksymalna: 228 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,9 (7,5-8,1) l/100 km
  • 2.0 Turbo (200 KM, 350 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 (7,9) s, prędkość maksymalna: 235 (233) km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,9 (7,5-8,1) l/100 km
  • 2.0 Turbo AWD (230 KM, 350 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 (7,6) s, prędkość maksymalna: 237 (235) km/h, średnie zużycie paliwa: 7,9-8,8 l/100 km
Opel Insignia Sports Tourer - silnik
Silnik 2.0 Turbo

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 Diesel (174 KM, 380 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 (8,9) s, prędkość maksymalna: 228 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-5,1 (4,8-5,3) l/100 km
  • 2.0 Diesel (174 KM, 380 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 (9,1) s, prędkość maksymalna: 225 (222) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,4 (5,1-5,5) l/100 km

Nowy Opel Insignia (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą liftbacka z silnikami benzynowymi 2.0 Turbo/170 KM (Elegance i Business Elegance) oraz 2.0 Turbo/230 KM (GSi). Wariant 2.0 Turbo/200 KM kosztuje odpowiednio: 168 600 zł (Elegance) oraz 186 300 zł (Business Elegance). Wysokoprężna odmiana 2.0 Diesel/174 KM z manualną skrzynią biegów została wyceniona na 153 700 zł (Elegance), a wersja z automatem – na 163 200 zł (Elegance) oraz 185 900 zł (Business Elegance). Dopłata do modelu Insignia Sports Tourer wynosi 4400 zł (Elegance), 6300 zł (Business Elegance) lub 6400 zł (GSi). Opel Insignia jest objęty 2-letnią gwarancją.

Opel Insignia Sports Tourer - deska rozdzielcza

Elegance – od 153 600 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/55 R17
  • Zestaw naprawczy do opon z kompresorem
  • Adaptacyjny układ jezdny FlexRide (tylko z silnikiem 2.0 Turbo/200 KM)
  • Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie
  • Dodatkowe elektryczne ogrzewanie w systemie nawiewu powietrza (tylko z silnikiem 2.0 Diesel)
  • Poduszki powietrzne przednie, boczne przednie i kurtynowe
  • System stabilizacji toru jazdy ESP
  • Tempomat z funkcją ogranicznika prędkości
  • Hamulec postojowy sterowany elektrycznie z układem wspomagania ruszania na pochyłościach
  • Pakiet Asystent Kierowcy – wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania na pasie ruchu
  • Pakiet Dobrej Widoczności – automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia, asystent świateł drogowych, czujnik deszczu, światłoczułe lusterko wewnętrzne
  • System monitorujący ciśnienie w poszczególnych oponach niezależnie
  • Czujniki parkowania, przód i tył
  • Reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej
  • Światła przeciwmgielne
  • Światła tylne w technologii LED
  • Lusterka zewnętrzne z czarnymi błyszczącymi nakładkami
  • Relingi dachowe w kolorze srebrnym (tylko Insignia Sports Tourer)
  • Wycieraczka tylnej szyby (tylko Insignia Sports Tourer)
  • Chromowana listwa boczna w linii dachu i czarna błyszcząca pod oknami bocznymi
  • Izotermiczna szyba przednia odbijająca promienie słoneczne
  • Zestaw wyciszający wnętrze (laminowane szyby boczne)
  • Koło kierownicy pokryte skórą z przyciskami sterowania
  • Tapicerka materiałowa Billy, czarna
  • Sportowe fotele przednie
  • Fotel kierowcy AGR
  • Dyskretne podświetlenia wnętrza Ambient
  • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i podświetleniem LED
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
  • Tuner cyfrowy DAB
  • System Multimedia Navi Pro z nawigacją, z łączami USB, AUX-in i Bluetooth (tylko z silnikiem 2.0 Turbo/200 KM), zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, 8-calowy zaawansowany wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC, sterowanie komendami głosowymi, 7 głośników premium, funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto (niedostępne w jęz. polskim), gniazdo na kartę SD
  • System Multimedia z łączami USB, AUX-in i Bluetooth (pozostałe wersje silnikowe), zawiera: 7-calowy kolorowy ekran dotykowy, 3,5-calowy wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC, sterowanie komendami, głosowymi przez smartfon, 7 głośników premium, funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto (niedostępne w jęz. polskim), gniazdo w podłokietniku do przesyłania danych i ładowania

Business Elegance – od 176 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 245/45 R18
  • Kamera Opel Eye rozpoznająca znaki drogowe
  • Pakiet Asystent Kierowcy 1 – kamera cofania, cyfrowa, układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu, układ ostrzegania o zbliżającym się z tyłu pojeździe
  • Pakiet Asystent Kierowcy 2 – tempomat adaptacyjny (Stop&Go dla automatycznych skrzyń biegów), system automatycznego hamowania, projekcyjny wyświetlacz kierowcy
  • System automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open&Start
  • Reflektory pikselowe IntelliLux LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi
  • Podgrzewana szyba przednia
  • Podgrzewane koło kierownicy
  • Podgrzewana fotele przednie
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, z podświetleniem podłoża
  • System Multimedia Navi Pro z nawigacją, z łączami USB, AUX-in i Bluetooth (wszystkie wersje silnikowe), zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, 8-calowy zaawansowany wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC, sterowanie komendami głosowymi, 7 głośników premium, funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto (niedostępne w jęz. polskim), gniazdo na kartę SD
Opel Insignia GSi (2021)
Opel Insignia GSi

GSi (tylko z silnikiem 2.0 Turbo/230 KM) – od 225 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:

  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 5-ramienne srebrno-szare, z oponami 245/35 R20
  • Adaptacyjny układ jezdny FlexRide
  • Poduszki powietrzne boczne tylne
  • Kamera Opel Eye rozpoznająca znaki drogowe
  • System automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open&Start
  • Reflektory pikselowe IntelliLux LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi
  • Pakiet Nadwozie GSi – sportowe zderzaki GSi, sportowe nakładki progów w kolorze nadwozia, oznaczenie GSi
  • Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba tylna
  • Sportowe, podgrzewane koło kierownicy pokryte skórą z przyciskami sterowania
  • Manetki zmiany biegów na kierownicy
  • Listwy ozdobne wnętrza Brushed Ice
  • Czarna podsufitka
  • Tapicerka z Alcantary, czarna
  • Fotele przednie AGR
  • Tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:20:40 z centralnym podłokietnikiem, składane na płasko jednym ruchem
  • Aluminiowe nakładki pedałów
  • Welurowe dywaniki podłogowe, przód/tył
  • FlexOrganizer – system szyn w bagażniku (tylko Insignia Sports Tourer)
  • Pakiet Ładowania – ładowarka bezprzewodowa telefonu w podłokietniku przednim, 2 gniazdka USB do ładowania w tylnej części podłokietnika przedniego
  • System Multimedia Navi Pro z nawigacją, z łączami USB, AUX-in i Bluetooth, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, 8-calowy zaawansowany wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC, sterowanie komendami głosowymi, 7 głośników premium, funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto (niedostępne w jęz. polskim), gniazdo na kartę SD

Więcej na temat Opla Insignia:

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel – nasz test

Opel Insignia Sports Tourer GSi – nasz test

Opel Insignia Grand Sport kontra rywale – porównanie

Opel Insignia Sports Tourer kontra rywale – porównanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj