Opel Grandland X w tej wersji jest hybrydą plug-in z napędem na cztery koła. Ceny tego modelu zaczynają się od 194 450 zł.
Opel Grandland X trafił do sprzedaży w 2017 r. Ten niemiecki SUV dzieli platformę z aktualnym Peugeotem 3008 oraz Citroenem C5 Aircross i podobnie jak francuskie „rodzeństwo” debiutuje w odmianie hybrydowej, z możliwością ładowania z domowego gniazdka. Opisywaliśmy już przednionapędowego Grandlanda X Hybrid, a teraz przyszła pora na wariant Hybrid4 z napędem obu osi.
Opel Grandland X Hybrid4 – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
Hybrydowy układ napędowy tej wersji Grandlanda X tworzą turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 200 KM oraz dwie jednostki elektryczne. Przedni silnik elektryczny (110 KM) jest zintegrowany z 8-biegową przekładnią automatyczną, a druga jednostka (113 KM) znajduje się przy tylnej osi i napędza tylne koła. Łączna moc tego układu wynosi 300 KM i aż 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Silniki elektryczne czerpią prąd z litowo-jonowej baterii o pojemności 13,2 kWh. Poruszając się wyłącznie na „elektronach” hybrydowy SUV może przejechać do 59 km. Naładowanie akumulatora do 100% zajmuje ok. 8 godzin ze standardowego gniazdka 1,8 kW z ładowarką 3,7 kW lub ok. 1 godziny 45 minut ze stacji ładowania (wallbox) z ładowarką opcjonalną 7,4 kW.
Oszczędzaniu paliwa sprzyja układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości. Ponadto potencjał wysokonapięciowego układu elektrycznego jest wykorzystywany także do zasilania elektrycznej sprężarki klimatyzacji oraz elektrycznego ogrzewania, zmniejszając tym samym obciążenie jednostki spalinowej.
Opel Grandland X Hybrid4 oferuje cztery tryby jazdy: w pełni elektryczny „Electric”, hybrydowy „Hybrid”, napęd na wszystkie koła „AWD” i sportowy „Sport”. W trybie hybrydowym samochód automatycznie dobiera najbardziej efektywny sposób napędu. Wówczas niemiecki SUV potrafi zużyć zaledwie 1,3-1,4 l benzyny na 100 km. Dodatkowa funkcja „e-Save” pozwala zachować energię elektryczną zgromadzoną w akumulatorze do późniejszego wykorzystania, utrzymując stały poziom naładowania.
Tryb sportowy umożliwia wykorzystanie pełnej mocy zespołu napędowego, dzięki czemu rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 6,1 s. Natomiast tryb AWD pozwala uzyskać maksymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni.
Opel Grandland X Hybrid4 – wyposażenie i ceny
Najmocniejszy wariant hybrydowy jest oferowany tylko w dwóch najdroższych wersjach wyposażenia.
Elite – od 194 450 zł
- 19-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami o zmniejszonych oporach toczenia w rozmiarze 205/55
- Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie
- ABS oraz układ stabilizacji toru jazdy ESP z systemem wspomagania ruszania na pochyłościach HSA
- Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki powietrzne
- Tempomat z funkcją ogranicznika prędkości
- Przednia kamera rozpoznająca znaki drogowe
- Wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
- Układ aktywnego utrzymania na pasie ruchu
- Układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu (w lusterkach bocznych)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- System OpelConnect (e-call)
- Reflektory EcoLED (ze światłami do jazdy dziennej LED)
- Światła tylne w technologii LED
- Czujniki parkowania przód/tył
- System Multimedia Navi z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, nawigacją 3D (mapa Europy) i łączami Bluetooth oraz USB
- 6 głośników
- Pakiet Dobrej Widoczności – światłoczułe lusterko wewnętrzne, czujnik deszczu, automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym) i asystentem świateł drogowych
- Sportowe koło kierownicy pokryte skórą, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
- Manetki sterowania automatyczną skrzynią biegów na kierownicy
- Sportowe fotele przednie pokryte tapicerką materiałową Harlekin, czarną z elementami ze sztucznej skóry
- Fotel kierowcy AGR z regulacją w 8 kierunkach (wzdłużną, wysokości, pochylenia oparcia, pochylenia siedziska, ręczną regulacją długości siedziska (wysuwana poduszka) i elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego
- Fotel pasażera z regulacją w 6 kierunkach (wzdłużną, wysokości, pochylenia oparcia)
- Konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem i schowkiem
- Oparcie tylnej kanapy dzielone i składane, z podłokietnikiem centralnym
- Gniazdka 12V w 2. rzędzie siedzeń oraz bagażniku
- Elektrycznie otwierane i zamykane drzwi bagażnika
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane lusterka zewnętrzne z podświetleniem podłoża
- Elektrycznie sterowany hamulec postojowy
Ultimate – od 203 950 zł
- Reflektory AFL3 LED
- Reflektory przeciwmgielne
- Zaawansowany pilot parkowania (kierowanie półautomatyczne), z czujnikami parkowania przód/tył
- Kamera cofania
- Dach i obudowy lusterek w kolorze czarnym
- Podgrzewana sektorowo szyba przednia
- Przyciemniane szyby tylne boczne oraz bagażnika