NowościAktualnościOdświeżone Porsche Taycan (2021) – co się zmieniło?

Odświeżone Porsche Taycan (2021) – co się zmieniło?

Porsche Taycan z roku modelowego 2021 stanie się jeszcze szybsze, a niektóre funkcje będzie można wykupić w ramach abonamentu. Sprawdź pozostałe nowości.

Porsche Taycan to w ostatnich latach zdecydowanie najbardziej „elektryzujący” model producenta z Zuffenhausen. Od połowy września tego roku będzie można już zamówić auto po modernizacji, która obejmuje lepsze osiągi, usprawnione ładowanie oraz bogatsze wyposażenie.

Wersja Turbo S otrzymała nowe ustawienia zespołu napędowego, dzięki czemu z włączoną funkcją Launch Control przyspiesza od 0 do 200 km/h w 9,6 s, czyli o 0,2 s szybciej. Natomiast na pokonanie 1/4 mili (ok. 400 metrów) potrzebuje tylko 10,7 s, tym samym poprawiając dotychczasowy wynik o 0,1 s.

Jeśli chodzi o kwestie związane z ładowaniem, to na liście opcji pojawi się ładowarka pokładowa DC o mocy 22 kW (w standardzie – 11 kW). Do tego należy dodać nowe funkcje, takie jak oszczędzanie baterii podczas szybkiego ładowania (moc ok. 200 kW zamiast maksymalnych 270 kW) oraz ochrona domowej sieci elektrycznej i zapobieganie jej przeciążeniu.

We wnętrzu odświeżonego Taycana znajdziemy radio cyfrowe (odtąd montowane seryjnie), jak również opcjonalny, kolorowy wyświetlacz head-up, a właściciel będzie mógł także skorzystać z nowego rozwiązania Functions on Demand (FoD), które pozwala w razie potrzeby dokupić różne udogodnienia bez konieczności wizyty w serwisie. Jest to możliwe dzięki samodzielnej aktualizacji przez Internet.

W ten sposób można wyposażyć swoje Porsche m.in. w aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu (9,50 euro miesięcznie w abonamencie lub 808,10 euro w ramach jednorazowego zakupu), aktywne prowadzenie po trasie Porsche Intelligent Range Manager (10,72 euro miesięcznie lub jednorazowa płatność w wysokości 398,69 euro) oraz progresywne wspomaganie kierownicy Plus (kosztuje 320,71 euro i nie jest dostępne w abonamencie). Podane ceny dotyczą rynku niemieckiego i zawierają 16% VAT.

Na liście zmian nie zabrakło także nowych kolorów nadwozia (Mahogany Metallic, Frozenberry Metallic, Cherry Metallic, Coffee Beige Metallic, Chalk, Neptune Blue oraz Ice Grey Metallic). Dla wszystkich wersji Taycana będzie teraz dostępny pakiet Carbon Sport Design, obejmujący wstawki z włókna węglowego w dolnej części przedniego zderzaka oraz w listwach progowych, a także elementy z włókna węglowego w tylnym dyfuzorze.

Redakcja poleca:

Porsche Taycan Turbo – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji