Maserati Ghibli Hybrid

Maserati wkracza w erę elektryfikacji. Model Ghibli jako pierwszy samochód w historii tego producenta otrzymał napęd hybrydowy. Poznaj szczegóły.

Podczas gdy większość producentów już od dłuższego czasu stara się wprowadzać do oferty hybrydy i auta elektryczne, Maserati wciąż pozostawało wierne silnikom V6 i V8. Jednak właśnie się to zmienia i włoska marka, choć nieco spóźniona, wkracza do świata elektromobilności z modelem Ghibli Hybrid.

Ten stylowy sedan trafił do sprzedaży w 2013 r. i od tego momentu znalazł ponad 100 000 nabywców. Zaprezentowana wczoraj odmiana hybrydowa powinna przyczynić się do poprawy tego wyniku. Za jakiś czas przekonamy się, czy faktycznie tak się stanie.

Maserati Ghibli Hybrid najłatwiej rozpoznać z zewnątrz po niebieskich detalach – w tym kolorze są potrójne kratki wentylacyjne w przednich błotnikach, zaciski hamulcowe oraz błyskawica przeszywająca trójząb w logo marki na tylnych słupkach. Zmieniony został także przedni grill, a z tyłu pojawiły się nowe lampy, których wzornictwo nawiązuje do charakterystycznych bumerangów z modelu 3200 GT.

Maserati Ghibli Hybrid

W środku na podróżujących czeka nowy system multimedialny Maserati Intelligent Assistant z ekranem o przekątnej 10,1 cala oraz interfejsem, który zapewnia sporą możliwości personalizacji. Warto zwrócić również uwagę na usługę Maserati Connect, pozwalającą m.in. na zdalne aktualizacje oprogramowania.

Zanim przejdziemy do szczegółowego opisu parametrów nowego Maserati, należy jeszcze wyjaśnić jedną kwestię. Choć nazwa modelu sugeruje, że mamy do czynienia z „pełną” hybrydą, to w rzeczywistości Ghibli jest wyposażone jedynie w układ mild hybrid, czyli podobnie jak w przypadku hybrydowych wersji Fiatów 500 i Panda.

Maserati Ghibli Hybrid – dane techniczne, moc, osiągi

Pod maską Maserati Ghibli Hybrid pracuje 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l, wspomagany przez alternator z funkcją rozrusznika i instalację 48V. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Włoskim inżynierom udało się z tej jednostki uzyskać 330 KM przy 5750 obr./min oraz 450 Nm przy 4000 obr./min. Przekłada się to na przyspieszenie do „setki” w 5,7 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 255 km/h. Średnie zużycie paliwa (w trakcie homologacji) ma się mieścić w przedziale 8,5-9,6 l/100 km.

Maserati Ghibli Hybrid

W materiałach prasowych podkreślono też, że niewielki litowo-jonowy akumulator został umieszczony w tylnej części nadwozia, co poprawia rozkład masy pomiędzy osiami. Ponadto Ghibli Hybrid waży o ok. 80 kg mniej od swojego odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym.

Na koniec jeszcze kilka słów o przyszłości włoskiej firmy. Jak oceniają eksperci, pomimo rozpoczętej fuzji Fiat Chrysler Automobiles z grupą PSA, o losy Maserati możemy być spokojni – w końcu jest jedyną prawdziwie luksusową i sportową marką w portfolio mega-koncernu Stellantis. Ghibli Hybrid to dopiero pierwszy krok Włochów na drodze ku elektryfikacji – w przyszłym roku poznamy nowe, w pełni elektryczne modele GranTurismo i GranCabrio.

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here