Volkswagen Touareg - otwierające

Touareg to prawdziwy flagowy model Volkswagena – nie tylko dlatego, że jest największym w Europie autem tej marki, ale i ze względu na zaawansowane technologie, jakie w nim zastosowano.

Wszystko zaczyna się od platformy – Touarega trzeciej generacji oparto na modularnej płycie podłogowej MLB evo, której w różnych wariantach użyto w prestiżowych autach koncernu Volkswagen, m.in. Audi A4, A8, Q7, Porsche Cayenne, Bentleyu Bentaydze czy wreszcie w Lamborghini Urusie. Touareg stał się większy – na długość przybyło mu 8 cm (mierzy 488 cm, czyli dokładnie tyle, ile BMW X5), a na szerokość 4 cm (198 cm). Pojemność bagażnika powiększono o 113 l (z 697 do 810 litrów). Mimo wzrostu rozmiarów, nadwozie Touarega jest aż o 106 kg lżejsze od tego w poprzednim modelu. Efekt taki uzyskano dzięki wykonaniu w 48% z aluminium, a w 52% z wysokowytrzymałej stali.

Wyświetlacz zamiast wskaźników

Wielofunkcyjne wyświetlacze zastąpiły tradycyjne wskaźniki i pokrętła.
Wielofunkcyjne wyświetlacze zastąpiły tradycyjne wskaźniki i pokrętła.

Mimo że design dużego SUV-a VW zmienił się bardzo wyraźnie, prawdziwa rewolucja zaszła we wnętrzu. Na konsoli centralnej  miejsce zajmuje aż 15-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1920×1020 pikseli (dla porównania – duże laptopy mają 15,6 calowy ekran, a rozdzielczość FullHD w TV to 1920×1080). Płynnie łączy się on z 12-calowym wyświetlaczem, który zastępuje zwykłe wskaźniki i tym samym pozwala na przekazywanie danych w różny sposób i zmienność konfiguracji.

Pięć trybów pracy napędu

Touareg ma standardowo napęd na cztery koła z płynnym rozdziałem momentu obrotowego (w zależności od sytuacji na przednie koła trafia do 70% siły napędowej, a na tylne – do 80%). Kierowca może wybierać spośród pięciu trybów jazdy (np. komfortowy i sportowy) i pięciu trybów pracy napędu 4×4 (m.in. śnieg, piasek, żwir). Standardowo auto ma konwencjonalne zawieszenie, a w opcji – układ pneumatyczny z regulacją twardości i prześwitu oraz aktywnymi stabilizatorami minimalizującymi przechyły karoserii. Za dopłatą będzie też oferowany układ tylnych kół skrętnych (do 37 km/h skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich poprawiając zwrotność, a powyżej tej prędkości w tym samym – poprawiając stabilność podczas dynamicznej jazdy).

Volkswagen Touareg - system czterech kół skrętnych
Volkswagen Touareg – system czterech kół skrętnych

V6 i V8 pod maską

Na początku gama jednostek napędowych będzie się składać z trzech diesli: 3.0 V6 (231 i 286 KM) oraz 4.0 V8 (421 KM), oraz silnika benzynowego 3.0 V6 turbo (340 KM). Wszystkie współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną.

Nowy Volkswagen Touareg
Nowy Volkswagen Touareg
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here