Nowy Volkswagen Multivan z zewnątrz upodobnił się do aktualnego Caddy. W gamie modelu po raz pierwszy pojawi się hybryda plug-in. Sprawdź szczegóły.

Nowy Volkswagen Multivan został zbudowany od podstaw na modułowej platformie MQB. Zyskał dzięki temu bardziej osobowy charakter, a co za tym idzie ma teraz znacznie więcej wspólnego z aktualnym Caddy niż swoim poprzednikiem. To wręcz epokowa zmiana, ponieważ od zawsze ten model bazował na odpowiadającej mu generacji Transportera. Wraz z premierą nowego Multivana drogi obu aut się rozchodzą. Kolejne wcielenie użytkowego Volkswagena powstaje we współpracy z Fordem i ma zadebiutować w 2024 roku.

Zaprezentowany wczoraj Volkswagen Multivan jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzedniego modelu. Mierzy dokładnie 497,3 cm długości (+6,9 cm), 194,1 cm szerokości (bez lusterek; +3,7 cm) i 190,3 cm wysokości (-4,7 cm), a odległość między jego osiami wynosi 312,4 cm (+12,4 cm). W ofercie znajdziemy także wariant przedłużony (517,3 cm) z identycznym rozstawem osi.

Atrakcyjnie zaprojektowane nadwozie skrywa nowoczesny, cyfrowy kokpit oraz przestronną kabinę o dużych możliwościach aranżacji i spory bagażnik. Zacznijmy od deski rozdzielczej. Jej dwa główne elementy to należące do wyposażenia standardowego 10-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz system multimedialny Ready 2 Discover. Liczbę fizycznych przycisków ograniczono do niezbędnego minimum i w większości zastąpiono panelami dotykowymi – jedynie na kierownicy pozostawiono tradycyjne klawisze.

Nowy Multivan seryjnie występuje z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Dzięki zastosowaniu technologii shift-by-wire konstruktorzy mogli zrezygnować z klasycznej dźwigni zmiany biegów, a zamiast niej zainstalowano niewielki przełącznik – podobne rozwiązanie znamy już z innych modeli Volkswagena. W połączeniu z seryjnym, elektrycznym hamulcem postojowym zwiększyło to ilość miejsca w 1. rzędzie siedzeń i ułatwiło przechodzenie do tyłu.

Po raz pierwszy w 2. i 3. rzędzie znajdziemy indywidualne fotele (we wcześniejszym modelu z tyłu montowano kanapę). Zapewnia to większą swobodę przy konfigurowaniu wnętrza, zwłaszcza, że nowe siedzenia są o 25% lżejsze od dotychczasowych. Sporą innowacją jest również wielofunkcyjna konsola środkowa, która może służyć jako stolik, a dzięki systemowi szyn daje się swobodnie przesuwać po kabinie.

Pojemność bagażnika różni się w zależności od długości nadwozia i konfiguracji wnętrza. Standardowy model z kompletem pasażerów może zabrać jeszcze 469 litrów bagażu (po dach). Po wyjęciu 3. rzędu siedzeń przestrzeń bagażowa wzrasta do 1844 l, a maksymalnie można ją powiększyć do 3672 l. Objętość kufra wersji przedłużonej wynosi odpowiednio: 763, 2171 i 4005 l.

Nowy Volkswagen Multivan wykonał również spory postęp w dziedzinie wyposażenia z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Na liście opcji pojawią się diodowe reflektory Matrix IQ.LIGHT z dynamiczną regulacją świateł drogowych Dynamic Light Assist i dynamicznym doświetlaniem zakrętów. Z kolei bogata oferta systemów asystujących obejmie m.in. adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go, ostrzeganie o pojeździe nadjeżdżającym z tyłu Rear Traffic Alert wraz z asystentem zmiany pasa ruchu, asystenta w nagłych wypadkach Emergency Assist (wspomagane zatrzymanie w sytuacjach awaryjnych) oraz asystenta jazdy IQ.DRIVE Travel Assist, pozwalającego na jazdę częściowo autonomiczną (poziom 2).

A co pod maską? Początkowo gama silnikowa będzie obejmować dwa silniki benzynowe (1.5 TSI/136 KM i 2.0 TSI/204 KM) oraz hybrydę plug-in (1.4 TSI eHybrid/218 KM). W przyszłym roku dołączy jeszcze wersja wysokoprężna (2.0 TDI/150 KM).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here