Subaru Forester - otwierające

Zmieniony, ale nadal charakterystyczny design, nowa platforma, więcej miejsca w kabinie i udoskonalone systemy bezpieczeństwa – oto Forester numer pięć.

Subaru Forester to jeden z najmniejszych SUV-ów klasy średniej. Nowy, zbudowany na innej niż poprzednik płycie podłogowej (Subaru Global Platform) ma 462,5 cm długości (+1,5 cm w stosunku do modelu 4. generacji), 181,5 cm szerokości (+2 cm), a jego osie są od siebie oddalone o 267 cm (+3 cm). Wzrost tego ostatniego parametru wpłynął na poprawę przestronności na kanapie. Zupełnie inna niż dotąd jest deska rozdzielcza, choć tak naprawdę to nowość tylko w Foresterze – zasadniczo identyczne kokpity są już stosowane przez Subaru w Imprezie i XV.

Tradycyjnie boxer

W USA pod maską pracuje 4-cylindrowy wolnossący boxer o pojemności 2,5 l, połączony ze skrzynią bezstopniową, a napęd oczywiście trafia na 4 koła. W europejskiej wersji wspomnianą jednostkę zapewne zastąpi inny, mniejszy silnik. Wszystko wskazuje na to, że w gamie może zabraknąć diesla. Na tle konkurencyjnych marek stosujących głównie niewielkie benzynowe silniki turbo i rozwijających technologię hybrydową oferta Subaru jawi się jako nad wyraz konserwatywna.

Nowości z zakresu bezpieczeństwa

W Foresterze – pierwszy raz w Subaru – zastosowano funkcję monitorowania zmęczenia kierowcy. Spektrum układów bezpieczeństwa czynnego jest bardzo szerokie i obejmuje m.in. systemy automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji (zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania), asystenta pasa ruchu i martwego pola w lusterkach czy adaptacyjny tempomat.

Do polskich salonów Forester trafi późno – dopiero w drugiej połowie 2019 roku.

Nowy Subaru Forester
Nowy Subaru Forester
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here