NowościAktualnościNowy Seat Tarraco e-Hybrid – przejedzie do 49 km „na prądzie”

Nowy Seat Tarraco e-Hybrid – przejedzie do 49 km „na prądzie”

Do gamy największego SUV-a Seata dołącza wersja z napędem hybrydowym typu plug-in. Dowiedz się więcej na temat Tarraco e-Hybrid.

Seat Tarraco e-Hybrid jest pierwszym SUV-em z napędem hybrydowym w historii hiszpańskiej marki. Pod maskę tego modelu trafił dobrze już znany zestaw: benzynowa jednostka 1.4 TSI (150 KM) i silnik elektryczny (115 KM), których łączna moc wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy to równe 400 Nm.

Seat Tarraco e-Hybrid

Ten hybrydowy układ napędowy współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG, a cała moc trafia na przednie koła. Energia potrzebna do zasilania jednostki elektrycznej jest magazynowana w akumulatorze o pojemności 13 kWh. W pełni naładowana bateria pozwala na przejechanie do 49 km w trybie zeroemisyjnym (WLTP), a łączny zasięg (na prądzie i na benzynie) ma wynosić do 730 km.

Według zapowiedzi producenta ma być możliwe uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 1,6-2,0 l/100 km. Pamiętajmy jednak, że tak jak w każdej hybrydzie plug-in, dotyczy to tylko pierwszych 100 km, gdy ruszamy z pełną baterią. Dobrą wiadomością jest fakt, że wystarczą 3 godziny, aby naładować pusty akumulator do 100% (Wallbox 3,6 kW). Korzystając z ładowarki 2,3 kW, czas „tankowania” wydłuży się do ok. 5 godzin.

Teraz kilka słów o tym, jak jeździ Seat Tarraco e-Hybrid. Jeśli tylko stopień naładowania akumulatora na to pozwala, hiszpański SUV uruchamia się w trybie elektrycznym. Spalinowy motor włącza się do pracy dopiero w momencie, gdy poziom baterii spadnie poniżej określonej wartości albo gdy prędkość auta przekroczy 140 km/h. Podczas jazdy w trybie hybrydowym (czyli gdy oba silniki działają równocześnie) możliwe jest doładowywanie akumulatora.

Seat Tarraco e-Hybrid

Z poziomu systemu multimedialnego możemy wybrać jeden z trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Natomiast obok zmienionej dźwigni zmiany biegów znajdziemy dwa klawisze-skróty, bezpośrednie odpowiedzialne za sterowanie funkcjami e-Mode (tryb zeroemisyjny) lub s-Boost (maksymalne osiągi).

Seat Tarraco e-Hybrid

Seat nie ujawnił jeszcze cennika nowego Tarraco e-Hybrid. Pierwsze auta mają pojawić się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2021 r.

Zobacz również:

Seat Tarraco (2020) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji