Mniejszy, niższy, z bezramkowymi drzwiami – nowa generacja Peugeota 508 SW zaskakuje śmiałymi innowacjami i nietuzinkowym stylem. Po raz pierwszy w tym modelu zadebiutuje hybryda plug-in.
Peugeot potrafi zaskoczyć. Nowa generacja kombi klasy średniej 508 SW nie tylko radykalnie zrywa ze stylem poprzednika, ale jest także od niego… mniejsza – o 5 cm krótsza i o 6 cm niższa (długość wynosi 478 cm, a wysokość 142 cm), a także ok. 70 kg lżejsza. Niestety zmniejszenie rozmiarów odbiło się niekorzystnie na pojemności bagażnika. Obecnie wynosi ona zaledwie 530 litrów (w pierwszym 508 SW – 560 l). Zaledwie, bo np. w kompaktowym 308 SW jest to 556 l, a konkurencyjne kombi tej samej klasy, co 508 SW mogą pomieścić znacznie ponad 100 l więcej (np. Skoda Superb – 660 l).
Wśród bogatego wyposażenia wspomagającego kierowcę (m.in. adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system automatycznego parkowania) warto zwrócić szczególną uwagę na – zastosowany po raz pierwszy w tej klasie samochodów – układ Night Vision. Nocą, lub w warunkach bardzo złej widoczności, przy pomocy kamery na podczerwień wykrywa on ludzi i zwierzęta pozostające poza zasięgiem reflektorów i informuje o nich kierowcę.
Gama 508 SW składa się z silników benzynowych 1.6 PureTech (180, 225 KM) oraz diesli 1.5 BlueHDi (130 KM) i 2.0 BlueHDi (163, 177 KM). Wszystkie jednostki są łączone z automatyczną 8-biegową przekładnią. Jedynym silnikiem, który może współpracować także ze skrzynią manualną jest 130-konny turbodiesel.
W drugiej połowie przyszłego roku w ofercie znajdzie się dodatkowo hybryda plug-in (silnik benzynowy i elektryczny), której zasięg „na prądzie” ma wynosić ok. 50 km.
Peugeot 508 SW trafi do sprzedaży w styczniu 2019 r.