Opel Movano-e (2021)

Nowy Opel Movano bazuje na Fiacie Ducato sprzed 15 lat. Jednak mimo wiekowej konstrukcji ten niemiecko-włoski dostawczak ma sporo zalet. Sprawdź szczegóły.

Pierwsze dwie generacje Movano były spokrewnione z Renault Master, natomiast trzecie wcielenie dostawczego Opla korzysta z podzespołów Fiata Ducato. Ta zmiana to oczywiście konsekwencja połączenia się grupy PSA (właściciela niemieckiej marki) z FCA i utworzenia koncernu Stellantis. Warto zauważyć, że najnowsza odsłona Movano konstrukcyjnie jest starsza od swojego poprzednika – aktualne Ducato jest na rynku od 2006 roku, podczas gdy Master zadebiutował 4 lata później.

Opel stara się jednak udowodnić, że w przypadku samochodów dostawczych wiek to tylko liczba, ponieważ kluczowe są funkcjonalność i przemyślane rozwiązania. Dodajmy przy tym, że o ile od strony wizualnej (zwłaszcza z tyłu) nowe Movano tylko w niewielkim stopniu różni się od Ducato z 2006 roku, o tyle pod względem napędu i wyposażenia sporo się przez te 15 lat zmieniło.

Opel Movano-e (2021)

Nowy Opel Movano po raz pierwszy w historii będzie dostępny w wersji elektrycznej z silnikiem o mocy 122 KM i momencie obrotowym 260 Nm. W zależności od wybranej odmiany ten zasilany prądem dostawczak przejedzie w cyklu mieszanym do 117 km (akumulator 37 kWh) lub nawet 224 km (70 kWh). Co istotne, zespół baterii zainstalowano pod podłogą przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu nie ogranicza on możliwości transportowych, za to zwiększa stabilność pojazdu. Ponadto w gamie silnikowej nowego Movano znajdziemy jednostki wysokoprężne o pojemności 2,2 litra (120-165 KM), które spełniają najnowsze normy emisji spalin.

„Nowy Opel Movano-e uzupełnia naszą ofertę lekkich pojazdów użytkowych. Nasi klienci z sektora handlu i usług wreszcie mogą korzystać z bezemisyjnego środka transportu. Jesteśmy przekonani, że nowa generacja Movano zdobędzie dla marki dodatkowy udział w rynku — mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Opel Movano-e (2021)

Dostawczy Opel otrzymał również najnowsze systemy bezpieczeństwa, w tym m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, układ kontroli zjazdu z góry oraz system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu. Część z wymienionych należy do wyposażenia seryjnego, a za niektóre z nich będzie trzeba dopłacić.

Opel Movano-e (2021)

Nowy Opel Movano w wersji furgon będzie oferowany w czterech długościach (L1-L4) i trzech wysokościach (H1-H3). Zależnie od wariantu objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 8 do 17 m3, a maksymalna ładowność sięga 2,1 tony. Sporym ułatwieniem przy pakowaniu auta są tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni, z możliwością rozszerzenia do 270 stopni, a także niski próg załadunku (49,4 cm). Z praktycznych informacji należy dodać, że szerokości „paki” między nadkolami wynosi 142,2 cm, a między ściankami bocznymi – 187,0 cm.

Opel Movano-e (2021)

W standardzie kabina Movano jest 3-osobowa, a w tzw. wersji brygadowej z drugim rzędem siedzeń zapewnia miejsce dla 4 dodatkowych pasażerów. Oprócz tego klienci będą mogli zdecydować się na zakup gotowego podwozia do zabudowy, które pozwoli na stworzenie np. wywrotki czy kampera na bazie dostawczego Opla. Rynkowy debiut Movano nastąpi jeszcze w tym roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here