Byliśmy dziś na polskiej prezentacji nowego Opla Mokka. W 10 punktach przedstawiamy wszystko to, co powinniście wiedzieć o tym crossoverze.
Dzisiejszy pokaz odbył się w jednym z warszawskich salonów Opla i ze względu na trwającą pandemię COVID-19 miał bardzo kameralny charakter. Z tego samego powodu nie mogliśmy wsiadać do prezentowanych aut. Jednak były też plusy tej sytuacji – każdy z zaproszonych dziennikarzy mógł spędzić prawie godzinę „sam na sam” z nowością Opla i swobodnie porozmawiać z przedstawicielami niemieckiej marki. Oto najważniejsze informacje na temat nowej Mokki, zebrane przez nas w 10 punktach.
1 Prekursor
Przedstawiony w 2012 roku Opel Mokka X należy do grona prekursorów segmentu małych SUV-ów i odniósł rynkowy sukces. Nowy model ma duże szanse, aby pójść w ślady poprzednika, ponieważ oferuje atrakcyjny wygląd z całkiem szeroką (jak na dzisiejsze standardy) gamą silnikową oraz bogatym wyposażeniem.
2 Stylistyka
Nowy Opel Mokka na żywo prezentuje się jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Sylwetka auta jest proporcjonalna i zwarta, co dodatkowo podkreślają krótkie zwisy i szeroko rozstawione koła. Do tego nowa Mokka jest pierwszym samochodem tego niemieckiego producenta, który otrzymał panel przedni Opel Vizor. Ten element optycznie łączy grill z reflektorami i odświeżonym logo marki, sprawiając wrażenie, że tworzą one jedną całość. Ponadto Opel zapewnił spore możliwości personalizacji – klienci mogą wybrać m.in. dach w kolorze czarnym, białym lub czerwonym.
3 Wnętrze
W kabinie nowej Mokki znajdziemy Pure Panel, czyli minimalistyczny kokpit, złożony jedynie z najpotrzebniejszych elementów. Główną rolę odgrywają tutaj 7-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego o takiej samej przekątnej – obydwa są dostępne w standardzie. W droższych wersjach (seryjnie w topowej Ultimate) crossover Opla może być wyposażony w jeszcze większe ekrany – odpowiednio 12- oraz 10-calowy. Podczas codziennej eksploatacji na pewno szybko docenimy obecność klasycznych instrumentów do sterowania klimatyzacją oraz przycisków-skrótów do obsługi systemu multimedialnego wraz z pokrętłem do regulacji głośności.
Bagażnik oferuje przyzwoite 350 litrów pojemności, a jego funkcjonalność zwiększa dwupoziomowa podłoga.
4 Silniki spalinowe
Zapewne trzon sprzedaży będzie stanowić 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.2 Turbo w dwóch wariantach mocy: 100 i 130 KM. Słabsza odmiana jest łączona wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną, a w przypadku mocniejszej nabywca ma dodatkowo do wyboru 8-biegowy automat. Natomiast dla osób, które codziennie pokonują za kierownicą duże odległości przygotowano wersję wysokoprężną z 4-cylindrowym turbodieslem 1.5 o mocy 110 KM pod maską.
5 Napęd elektryczny
Konstrukcję nowej Mokki oparto na modułowej platformie CMP, dzięki czemu od początku jest przygotowana do stosowania zarówno silników spalinowych, jak i napędu elektrycznego. 136-konna jednostka zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w równe 9 sekund, co sprawia, że elektryczna Mokka jest zarazem najmocniejszą i najszybszą z oferowanych wersji. Do tego na jednym ładowaniu przejedzie do 324 km, a akumulator trakcyjny o pojemności 50 kWh zabudowano w podłodze, więc nie ogranicza on ani przestrzeni pasażerskiej, ani bagażnika.
6 Wersje wyposażenia
Oferta nowego crossovera obejmuje 5 poziomów wyposażenia: Mokka, Edition, Elegance, GS Line i Ultimate (podstawowy wariant nie jest dostępny z napędem elektrycznym). Już bazowa odmiana Mokka zapewnia bogate wyposażenie, obejmujące m.in. nowoczesne systemy bezpieczeństwa, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu oraz elektrycznie regulowane lusterka. Przedstawiciele niemieckiej marki nie ukrywają jednak, że ta wersja będzie występować głównie w cenniku, a na ulicach częściej będziemy widywać droższe warianty. Potencjalnym bestselerem jest środkowa wersja Elegance (m.in. 17-calowe alufelgi, automatyczna klimatyzacja, system multimedia z 6 głośnikami).
7 Systemy bezpieczeństwa
Nowa Mokka została wyposażona w najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Standardowo na pokładzie niemieckiego crossovera znajdziemy układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ utrzymania na pasie ruchu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Najbogatsza wersja Ultimate dodaje do tego zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów, zaawansowany system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego, tempomat adaptacyjny oraz zaawansowany układ utrzymania w linii pasa ruchu (ten ostatni tylko z automatyczną skrzynią biegów). Wymienione wyposażenie występuje także w korzystnie wycenionym pakiecie dla wersji Elegance i GS Line.
8 Reflektory LED
Kolejnym wyróżnikiem nowego Opla Mokka są matrycowe reflektory LED IntelliLux złożone z 14 elementów. W pełni diodowe światła potrafią „zamienić noc w dzień”, jak również dostosować zasięg i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze, tak aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. Adaptacyjne reflektory matrycowe należą do wyposażenia seryjnego w odmianie Ultimate, a za dopłatą są oferowane w Elegance i GS Line.
9 Multimedia
Crossover Opla w standardzie otrzymuje system Radio z 7-calowym ekranem dotykowym oraz łączami Bluetooth i USB, tunerem cyfrowym DAB i 4 głośnikami. Od wersji Elegance pojawia się system Multimedia, który także korzysta z 7-calowego ekranu, ale dodatkowo zapewnia funkcje Android Auto i Apple CarPlay. Zwieńczenie oferty stanowi system Multimedia Navi Pro z nawigacją 3D i 10-calowym wyświetlaczem.
10 Ceny
Najtańszy Opel Mokka ze 100-konnym silnikiem 1.2 Turbo kosztuje 79 990 zł. Ceny atrakcyjnie skonfigurowanej wersji Elegance zaczynają się od 90 150 zł (z tym samym silnikiem), natomiast z mocniejszą jednostką i automatem to już wydatek rzędu 103 150 zł. Elektryczny Opel Mokka-e kosztuje od 139 900 zł.
Po więcej informacji odsyłamy do szczegółowego cennika na naszej stronie: