Mercedes-Maybach klasy S (2020)

Przedstawiony dzisiaj Mercedes-Maybach klasy S na nowo definiuje pojęcie luksusu. W jego wnętrzu panują iście królewskie warunki.

Mercedes-Maybach klasy S to wyjątkowy samochód dla osób, które uważają, że standardowy model jest zbyt pospolity i za mało luksusowy. Od 2015 r. ta ekskluzywna wersja S-klasy znalazła ok. 60 tysięcy nabywców na całym świecie, głównie w Chinach, Rosji, Korei Południowej, USA i Niemczech. Właśnie poznaliśmy kolejną generację tej niemieckiej limuzyny.

Nowy Mercedes-Maybach klasy S mierzy 546,9 cm długości, 192,1 cm szerokości i 151,0 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 339,6 cm i został zwiększony aż o 18 cm w porównaniu z długą wersją Mercedesa klasy S (o 29 cm w porównaniu ze „zwykłą” S-klasą). Dodatkowe centymetry w całości przypadają podróżującym z tyłu.

Mercedes-Maybach klasy S (2020)

W drugim rzędzie siedzeń zamiast zwykłej kanapy zastosowano dwa osobne fotele Executive. Pasażerowie mogą niezależnie regulować siedziska i oparcia. Z przednim fotelem zintegrowany jest rozkładany podnóżek, który razem z elektrycznie wysuwaną podpórką nóg pozwala stworzyć jednolitą i wygodną powierzchnię do leżenia czy nawet snu. Dodatkowo najnowszy Maybach oferuje funkcję masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.

Mercedes-Maybach klasy S (2020)

Opcjonalnie Maybach klasy S może być także wyposażony w Asystenta wnętrza MBUX dla podróżujących z tyłu, który „odgaduje” ich zamiary. Komputer potrafi określić kierunek spojrzenia i śledzi gesty rąk oraz mowę ciała, pozwalając w ten sposób na jeszcze bardziej intuicyjną obsługę poszczególnych funkcji auta. Wykorzystuje do tego umieszczone w podsufitce kamery laserowe 3D. Przykład jego możliwości? Gdy Asystent wnętrza MBUX rozpozna na podstawie ruchów rąk zamiar sięgnięcia po pas bezpieczeństwa, automatycznie „podaje” go pasażerowi.

Mercedes-Maybach klasy S (2020)

Kierowca tej niemieckiej limuzyny także nie będzie miał powodów do narzekania. Centralne miejsce na desce rozdzielczej domyślnie zajmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED, który pełni funkcję nowoczesnego centrum sterowania i obsługuje system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji. Za dopłatą oferowany jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy.

Mercedes-Maybach klasy S (2020)

Wysoki komfort podróżowania zapewnia seryjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. W ramach systemu Dynamic Select, kierowca może korzystać z różnych trybów jazdy, w tym specjalnego ustawienia Maybach, całkowicie nastawionego na komfort. Podobnie jak w „zwykłej” klasie S, z listy wyposażenia dodatkowego można wybrać skrętną tylną oś, która poprawia zwrotność auta, a także w pełni aktywne zawieszenie E-Active Body Control, które przy użyciu kamery stereo monitoruje drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności, jeszcze zanim do nich dojedzie.

Maybach klasy S potrafi również jeszcze lepiej niwelować niepożądane hałasy, drgania i wibracje. Ponadto został wyposażony w system aktywnej kompensacji hałasu (AFGK), który redukuje nieprzyjemne odgłosy o niskiej częstotliwości, emitując dźwięki przeciwne w fazie. Do tego celu służą głośniki basowe, stanowiące część wysokiej klasy nagłośnienia przestrzennego Burmester 4D.

Pasażerom Mercedesa-Maybacha klasy S zagwarantowano wysoki poziom bezpieczeństwa. Szczególnie zadbano o osoby siedzące z tyłu. Potwierdza to innowacyjna tylna poduszka powietrzna (opcja), która w przypadku poważnego zderzenia czołowego może znacząco zmniejszyć przeciążenia działające na głowy i szyje pasażerów.

Mercedes-Maybach klasy S (2020)

Pod maską nowego Mercedesa-Maybacha klasy S znajdziemy zelektryfikowane jednostki napędowe, a niewykluczony jest także topowy wariant S 580 z potężnym silnikiem V12. Niemiecka limuzyna standardowo będzie w napęd na cztery koła.

Na wybranych rynkach sprzedaż Mercedesa-Maybacha klasy S ruszy przed końcem tego roku. W europejskich salonach pierwsze egzemplarze powinny się pojawić latem 2021 r.

Dzięki redakcji portalu Motor1 możemy z bliska obejrzeć nowego Mercedesa-Maybacha klasy S:

Redakcja poleca:

Opancerzone limuzyny Mercedesa – historia

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here