NowościAktualnościNowy Mercedes-AMG GT Black Series ma 730 KM i tylny napęd

Nowy Mercedes-AMG GT Black Series ma 730 KM i tylny napęd

Mercedes-AMG GT Black Series to najnowsze dzieło inżynierów z Affalterbach. Dowiedz się więcej o tym wyjątkowym aucie.

Mercedes-AMG GT został po raz pierwszy zaprezentowany podczas paryskiego salonu w 2014 r. i jest na rynku już szósty rok. Wydawałoby się, że wkrótce poznamy jego następcę, prawda? Nic bardziej mylnego, zamiast nowego modelu dostaliśmy właśnie najmocniejsze seryjne auto z V8 pod maską w historii AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series korzysta z 4-litrowej jednostki V8 Biturbo z suchą miską olejową i płaskim wałem korbowym. Dwie turbosprężarki typu twin-scroll zostały zamontowane na łożyskach tocznych, co pozwala jeszcze bardziej zoptymalizować reakcję przepustnicy, a za sprawą większego wirnika kompresora mogą łącznie dostarczać do silnika aż 1100 kg powietrza na godzinę (turbiny w najmocniejszej dotychczas wersji GT R „pompują” 900 kg na godzinę).

Mercedes-AMG GT Black Series

Efektem tych zmian jest 730 KM osiągane przy 6700-6900 obr./min oraz 800 Nm uzyskiwane w zakresie 2000-6000 obr./min, a czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 7200 obr./min. Korzystając z pełnej mocy można rozpędzić się do 100 km/h w 3,2 s od startu, a do 200 km/h w niecałe 9 s. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, co tym samym oznacza, że konstruktorom z Affalterbach udało się przełamać „magiczną barierę” 200 mil na godzinę i wprowadzić model GT do elitarnego grona supersamochodów.

Modyfikacji wymagała również 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, która została dostrojona do większego momentu obrotowego i powinna teraz lepiej sobie radzić w warunkach torowych. Dla przypomnienia, we wszystkich odmianach Mercedesa-AMG GT skrzynia biegów jest umieszczona przy tylnej osi (układ transaxle), a moc jest przekazywana na tylne koła.

Mercedes-AMG GT Black Series otrzymał także gwintowane zawieszenie AMG z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny oraz adaptacyjne amortyzatory AMG RIDE CONTROL. Natomiast w celu zmniejszenia masy nieresorowanej takie elementy, jak wahacze, zwrotnice oraz piasty kół zostały wykonane z kutego aluminium.

To nie koniec walki ze zbędnymi kilogramami – przy przedniej osi zastosowano podwójnie regulowany stabilizator z włókna węglowego. Z tyłu pojawił się stabilizator zrobiony ze stali, który dla zaoszczędzenia masy ma konstrukcję rurową i został wyposażony w potrójną regulację. W tylnej części podwozia zamontowano także karbonową płytę, która usztywnia konstrukcję oraz zwiększa stabilność i precyzję prowadzenia. Wisienką na torcie są opony Pilot Sport Cup 2 R MO, opracowane specjalnie dla AMG GT Black Series we współpracy z Michelin.

Jeśli dla kogoś to wszystko to nadal za mało, można dokupić opcjonalny pakiet AMG Track (dostępny tylko w konfiguracji z kubełkowymi fotelami AMG z włókna węglowego). Składa się on z klatki bezpieczeństwa, 4-punktowych pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera oraz 2-kilogramowej gaśnicy.

Mercedes-AMG GT Black Series
Wykonana z tytanu klatka bezpieczeństwa wchodzi w skład pakietu pakiet AMG Track.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji