Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe

Dział Mercedes-AMG zaprezentował dwa nowe modele: GLE 63 Coupe oraz GLE 63 S Coupe. Jak wypadają w porównaniu z Audi RS Q8 i BMW X6 M?

W grudniu ubiegłego roku ruszyła sprzedaż nowego Mercedesa GLE Coupe. Druga generacja tego atrakcyjnie stylizowanego SUV-a zadebiutowała na polskim rynku w trzech wersjach: 350d 4MATIC, 400d 4MATIC i 53 4MATIC+. Dwie pierwsze są napędzane przez jednostki wysokoprężne, a ostatnia stanowi przepustkę do świata AMG i jest wyposażona w 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o mocy 435 KM. Już za dwa tygodnie podczas salonu samochodowego w Genewie nastąpi oficjalna premiera dwóch topowych odmian: 63 4MATIC+ oraz 63 S 4MATIC+.

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe

Najmocniejsze wersje Mercedesa GLE Coupe poznamy po charakterystycznej dla modeli AMG osłonie chłodnicy z chromowanym wykończeniem, rozbudowanych zderzakach z czarnymi wlotami powietrza, wyraźnych przetłoczeniach na masce i poszerzonych nadkolach. Słabszy wariant porusza się na 21-calowych felgach, a model S stoi na obręczach o cal większych.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe oraz GLE 63 S Coupe – dane techniczne, moc, osiągi

Pod maską Mercedesa-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé umieszczono podwójnie doładowane benzynowe V8 o pojemności 4,0 litra, które rozwija 571 KM i 750 Nm. Opisywany SUV korzysta także z elektrycznego wsparcia w postaci systemu EQ Boost (instalacja 48V i rozrusznikoalternator), który dostarcza dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Efektem tego jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w równe 4,0 s oraz prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h (elektroniczny ogranicznik). Według danych producenta, średnie zużycie paliwa w tej wersji to 11,5 l/100 km.

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé to wersja znajdująca się na szczycie gamy nowego SUV-a. W tym modelu 4-litrowy silnik V8 biturbo został wzmocniony do 612 KM (+22 KM z EQ Boost), a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 850 Nm (+250 Nm z EQ Boost). Pozwala to na sprint do „setki” w 3,8 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 280 km/h. Bez zmian pozostało spalanie – 11,5 l/100 km.

Obydwa opisane wyżej warianty korzystają z napędu 4×4 AMG Performance 4MATIC+, który sprawnie rozdziela moc pomiędzy osie, oraz 9-biegową dwusprzęgłową przekładnię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. System AMG DYNAMIC SELECT udostępnia 7 trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (wyłącznie w wariancie S), Trail i Sand. Wyposażenie standardowe stanowią również: aktywny system stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ oraz adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System).

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe oraz GLE 63 S Coupe – główni rywale

Topowy Mercedes-AMG GLE Coupe ma w zasadzie tylko dwóch rywali: Audi RS Q8 oraz BMW X6 M (i X6 M Competition). Porównując dane techniczne tych trzech SUV-ów coupe widać, że wszystkie mają bardzo zbliżone parametry. Dopiero pierwsze testy pokażą, który z nich jest najlepszy (czytaj: najszybszy).

Audi RS Q8 jest wyposażone w 4-litrowe, benzynowe V8 z dwiema turbosprężarkami, wytwarzające 600 KM i 800 Nm. Taka moc przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna tego potężnego SUV-a z Ingolstadt została ograniczona do 250 km/h (305 km/h w wersji z opcjonalnymi ceramicznymi hamulcami).

Rywal z Monachium jest oferowany w dwóch wariantach: 600-konnym X6 M oraz 625-konnym X6 M Competition. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje 3,9 s i 3,8 s (odpowiednio dla wersji M i M Competition). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale po zamówieniu pakietu M Driver ten limit można podnieść do 290 km/h.

Redakcja poleca:

Opancerzone limuzyny Mercedesa – auta na specjalne zamówienie

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here