Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+

Pod koniec ubiegłego roku Mercedes pokazał drugie wcielenie GLA, a teraz poznaliśmy jego najmocniejszą wersję, sygnowaną przez AMG. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Debiut tego modelu był jedynie kwestią czasu. Topowy wariant AMG 45 i 45 S znajdziemy już w klasie A oraz bazującym na niej CLA, dlatego pojawienie się takiej odmiany na szczycie gamy nowego GLA nie stanowi zaskoczenia. Tym, co zaskakuje jest jednak fakt, że Mercedes naprawdę zdecydował się upchnąć stado 421 KM pod maską crossovera.

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+

Mercedes-AMG GLA 45 oraz GLA 45 S – dane techniczne, moc, osiągi

Mercedesa-AMG GLA 45 oraz mocniejszą wersję S napędza ręcznie składany, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów. W obu przypadkach za przekazywanie napędu odpowiada 8-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G, a moc trafia na wszystkie koła dzięki układowi AMG Performance 4MATIC+ z systemem AMG TORQUE CONTROL, umożliwiającym płynne rozdzielanie momentu obrotowego między osiami i poszczególnymi kołami.

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+

Jednostka napędowa GLA 45 rozwija 387 KM przy 6500 obr./min i 480 Nm w przedziale 4750-5000 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tej wersji zajmuje 4,4 s, a maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi 9,1-9,2 l/100 km.

Litera „S” w nazwie modelu oznacza dodatkowe 34 KM i 20 Nm – silnik w GLA 45 S dostarcza 421 KM przy 6750 obr./min i 500 Nm w przedziale 5000-5250 obr./min. Mocniejsza wersja osiąga „setkę” w 4,3 s, a „elektroniczny kaganiec” włącza się dopiero przy 270 km/h. Średnie zużycie paliwa to 9,2-9,3 l/100 km.

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+

Zobacz również:

Nowy Mercedes-AMG GLE 63 Coupe kontra rywale

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here