Lexus RX (2023) - przód

Światło dzienne ujrzał dziś Lexus RX piątej generacji. Nowy model będzie oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Lexus RX w swojej aktualnej, czwartej odsłonie jest na rynku od 2015 roku, więc japoński producent uznał, że to dobry moment, aby przedstawić jego następcę. Dziś miała miejsce światowa premiera 5. generacji tego modelu. Nowy RX wraz z drugą generacją NX i elektrycznym RZ otwiera kolejny rozdział w historii marki, zarówno pod względem stylistyki, jak i zastosowanego napędu.

Lexus RX (2023) – nadwozie, wymiary

Nowy Lexus RX mierzy 489,0 cm długości, 192,0 cm szerokości i 171,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 285,0 cm. W porównaniu z dotychczasowym modelem auto jest o 2,5 cm szersze i 1,0 cm niższe, natomiast długość nadwozia nie zmieniła się. Zwiększyła się natomiast odległość między osiami – o 6,0 cm, ponadto poszerzono rozstaw przednich kół o 1,5 cm, a tylnych o 5,0 cm.

Lexus RX (2023) - bok

Podobnie jak w przypadku Lexusa NX 2. generacji, nowy RX został zaprojektowany nieco bardziej zachowawczo względem swojego poprzednika. Karoseria została wygładzona i ma mniej przetłoczeń, a za sprawą zmienionych proporcji prezentuje się nieco smuklej. Uwagę zwracają charakterystyczny dla marki, trapezoidalny grill, który został zintegrowany z przednią częścią auta, jak również pas świetlny łączący tylne lampy.

Lexus RX (2023) - tył

Lexus RX (2023) – wnętrze, bagażnik

Kokpit nowego Lexusa RX opracowano zgodnie z koncepcją Tazuna, która zakłada, że wnętrze auta powinno być jak najbardziej przyjazne dla kierowcy. Dlatego zarówno cyfrowy zestaw wskaźników, jak i ekran systemu multimedialnego oraz wyświetlacz przezierny HUD, zostały rozmieszczone w taki sposób, aby do ich odczytania wystarczył tylko rzut oka lub minimalny ruch głową.

Lexus RX (2023) - deska rozdzielcza

Typowo dla Lexusa, projektanci postawili duży nacisk nie tylko na intuicyjną obsługę, ale także wysoką jakość materiałów. Warto przy tym dodać, że podczas konfigurowania swojego egzemplarza, klient może całkowicie zrezygnować z wnętrza wykończonego skórą pochodzenia naturalnego. Wówczas zamiast niej do obszycia m.in. foteli, kierownicy i dźwigni zmiany biegów użyta zostanie syntetyczna skóra.

Według zapowiedzi Lexus RX 5. generacji oferuje przestronną kabinę dla 5 osób (przestrzeń między przednimi fotelami a tylną kanapą wynosi 1010 mm, o 10 mm więcej niż w poprzedniku) oraz obszerny bagażnik, jednak jego dokładnej pojemności jeszcze nie poznaliśmy. Wiadomo za to, że przestrzeń bagażowa została wydłużona o 50 mm, a próg załadunku obniżono o 30 mm.

Lexus RX (2023) - bagażnik

Lexus RX (2023) – multimedia

Każdy Lexus RX 5. generacji będzie standardowo wyposażony w duży ekran centralny o przekątnej aż 14 cali. Wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości ma antyrefleksyjną powłokę oraz dodatkowe przyciski, które ułatwiają korzystanie z podstawowych funkcji. Nowy system multimedialny działa szybciej od dotychczasowego i zapewnia m.in. dostęp do asystenta głosowego Lexus Concierge, którego można aktywować komendą „Hey Lexus” i który reaguje na naturalną mowę. Ponadto RX w najnowszym wydaniu zapewnia bezprzewodowe Apple CarPlay (Android Auto działa tylko za pośrednictwem kabla USB), a indukcyjna ładowarka do smarfona działa o połowę szybciej.

Lexus RX (2023) - przód

Lexus RX (2023) – systemy bezpieczeństwa

Na pokładzie nowego Lexusa RX nie zabraknie również pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+, który jest dostępny seryjnie i obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) oraz adaptacyjny tempomat (ACC). Opcjonalnie opisywany model może zostać doposażony w pakiet Extended Safety Packege, w którego skład wchodzi asystent zmiany pasa ruchu (LCA) oraz układ ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA).

Lexus RX (2023) – silniki

Nowy Lexus RX będzie oferowany w trzech wersjach silnikowych – w gamie znajdziemy dwie klasyczne hybrydy oraz wariant plug-in. Podstawowa odmiana RX 350h z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym dzięki elektrycznemu wsparciu dostarcza maksymalnie 245 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,0 s, zapewniając przy tym zużycie paliwa na poziomie 6,4-6,7 l/100 km.

Środkowy wariant RX 450h+ to hybryda plug-in z układem napędowym znanym już z modelu NX. Moc systemowa tej wersji wynosi 306 KM, co przekłada się na przyspieszenie do „setki” w ok. 7,0 s od startu. Wydajna, litowo-jonowa bateria pozwala przejechać ok. 65 km w trybie elektrycznym, dzięki czemu na pierwszych 100 km od pełnego ładowania spalanie benzyny będzie wynosi poniżej 1,2 litra.

Lexus RX 500h (2023)

Na szczycie oferty jest odmiana RX 500h, która jest pierwszą w historii Lexusa hybrydą z turbodoładowanym silnikiem. Benzynowy motor 2.4 Turbo współpracuje z 6-biegowym automatem i dwoma jednostkami elektrycznymi. Pierwsza znajduje się między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów, druga natomiast tworzy znany z modelu RZ układ e-Axle przy tylnej osi. Nad rozdziałem mocy czuwa inteligentny system DIRECT4, który dopasowuje siłę napędową pomiędzy osiami w zależności od warunków panujących na drodze. Maksymalna moc tego układu wynosi 371 KM, a przyspieszenie 0-100 km/h – ok. 6 s. Średnie zużycie paliwa to natomiast 8,2-8,5 l/100 km.

Lexus RX (2023) – cena

Na razie cena nowego Lexusa RX pozostaje tajemnicą – cennik 5. generacji tego modelu poznamy dopiero we wrześniu. Wtedy też pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży, a dealerzy zaczną przyjmować zamówienia. Dostawy do klientów ruszą natomiast na początku przyszłego roku.

Sprawdź szczegółowy cennik aktualnej generacji Lexusa RX:

Lexus RX – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj