Lexus IS (2020)

Japoński producent przedstawił zupełnie nowego Lexusa IS. Czy trafi do Europy? Dowiedz się więcej na temat czwartej generacji tego tylnonapędowego sedana.

Pierwszy Lexus IS zadebiutował w 1999 r. jako konkurent dla BMW serii 3 i Mercedesa klasy C. Podobnie jak dwaj główni konkurencji, japoński sedan wyróżnia się klasycznym układem napędowym – silnik wzdłużnie z przodu i napęd na tylne koła. Trzecie wydanie tego modelu jest na rynku od 2013 r., a teraz poznaliśmy jego następcę.

Lexus IS (2020)

Nowy Lexus IS mierzy 4710 mm długości (o 30 mm więcej od poprzednika), 1840 mm szerokości (o 30 mm więcej) i 1435 mm wysokości (o 5 mm więcej). Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2800 mm. Sam projekt nadwozia nie budzi kontrowersji i stanowi ewolucję designu dotychczasowego modelu.

Lexus IS (2020)

Układ jezdny nowego IS został dopracowany przez inżynierów z Toyota Technical Center Shimoyama. Dzięki ich wysiłkom japoński sedan ma połączyć dwa żywioły: znakomite prowadzenie i komfort jazdy. To zasługa m.in. amortyzatorów z zaworem zwrotnym, które charakteryzują się zmienną siłą tłumienia.

Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajął 10,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Nowe multimedia zapewniają kompatybilność z usługami SmartDeviceLink, Apple CarPlay oraz Android Auto. Poniżej znalazł się klasyczny, analogowy zegarek. Ten stylowy dodatek pojawił się już w poprzedniej odsłonie modelu.

Japońskie auto jest także wyposażone w pakiet Lexus Safety System+, który obejmuje m.in. system ochrony przed zderzeniowej (Pre-Collision System), aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu (Dynamic Radar Cruise Control oraz Lane Tracing Assist), automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), asystenta znaków drogowych (Road Sign Assist) i asystenta hamowania awaryjnego (Driver Emergency Stop Assist).

Nowy Lexus IS (2020) – dane techniczne, silniki

Lexus IS (2020)

Nowy IS odziedziczy gamę silnikową po poprzedniku, co oznacza, że klienci będą mieli do wyboru trzy wersje:

  • IS 200t z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo o mocy 245 KM
  • IS 350 z benzynowym silnikiem 3.5 V6 o mocy 310 KM
  • IS 300h z napędem hybrydowym o mocy 223 KM

Nowy Lexus IS (2020) – kiedy w Polsce?

Lexus IS (2020)

Na europejskiej (a także polskiej) stronie Lexusa nie pojawił się jeszcze żaden komunikat na temat nowego modelu. Przytoczone w tym artykule informacje pochodzą z globalnej strony marki i budzą wątpliwości, czy czwarta odsłona IS pojawi się na Starym Kontynencie. Mowa bowiem tylko o sprzedaży auta na światowych rynkach, w tym w Ameryce Północnej, Japonii, na Bliskim Wschodzie oraz w wybranych krajach Ameryki Południowej, Azji i Oceanii.

Redakcja poleca także:

Lexus IS 300h – nasz test

Używany Lexus IS (2005-2013) – opinie, typowe usterki

2 KOMENTARZE

  1. „Przytoczone w tym artykule informacje pochodzą z globalnej strony marki i budzą wątpliwości, czy czwarta odsłona IS pojawi się na Starym Kontynencie”
    Oczywiście zj*by z Brukseli wszystkich chcą wywalić z Europy tak jak Infiniti. Po co mieć możliwość zakupu Lexa za 150k zł, jak można za 2x tyle kupić od szwabow auto z podobnym wyposażeniem i osiągami.

  2. To były czasy kiedy GS III (segment E) z 3 litrowym silnikiem V6 kosztował 180 tys zł a wykończenie wnętrza było na poziomie bogatej wersji wyposażenia S klasy (segment F) W221 za 500 tys zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here