Jeep Wrangler 4xe to już trzecia hybryda plug-in w ofercie tego producenta. Dowiedz się więcej o nowym modelu.
Jeep na poważnie podszedł do tematu elektryfikacji. W ubiegłym miesiącu rynkowy debiut zaliczyły hybrydowe wersje modeli Compass i Renegade, a teraz poznaliśmy Wranglera 4xe. Nowy model jest wytwarzany w zakładzie FCA Toledo Assembly Complex w Toledo w stanie Ohio (USA) i będzie sprzedawany na całym świecie. Sprawdźmy, co ma do zaoferowania.
Jeep Wrangler 4xe – pierwsze wrażenia
Jeep Wrangler 4xe – dane techniczne
Pod maską tego modelu kryje się 2-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa R4, którą wspierają dwa silniki elektryczne. Jeden zastępuje alternator i rozrusznik, a drugi – jest zintegrowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. Łączna moc tego układu wynosi 375 KM i 637 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh składa się z 96 ogniw litowo-jonowych i został umieszczony pod fotelami 2. rzędu, gdzie jest chroniony przed uszkodzeniem. Z kolei gniazdo do podłączenia ładowarki znajdziemy w lewym przednim błotniku.
Wydajny układ chłodzenia i ogrzewania utrzymuje optymalną temperaturę pracy baterii, tym samym zapewniając maksymalną wydajność. W pełni naładowany akumulator pozwala przejechać na prądzie ok. 40 km.
Pomimo większego nacisku na ekologię, Jeep Wrangler nie stracił zdolności terenowych, z których słynie od lat. Cały układ elektryczny został odpowiednio uszczelniony i jest wodoodporny, dzięki czemu ten model jest w stanie brodzić w wodzie o głębokości do 76 cm.
Jeep Wrangler 4xe – wersje wyposażenia
Nowy Jeep Wrangler 4xe występuje w trzech wersjach:
- 4xe
- Sahara 4xe
- Rubicon 4xe
Maksymalną sprawność w terenie zapewnia topowy wariant Rubicon. Wrangler w tej odmianie jest wyposażony w solidne płyty chroniące podwozie oraz haki holownicze z przodu i z tyłu. Może się również pochwalić kątem natarcia wynoszącym 44 stopni, kątem rampowym – 22,5 stopnia, kątem zejścia – 35,6 stopnia i prześwitem na poziomie 27,4 cm.

Klienci mogą wybrać 1 z 10 dostępnych kolorów nadwozia: czarny, biały Bright, czerwony Firecracker, Granite Crystal Metallic, Hella Yella, niebieski Hydro Blue, szary Sting Grey, Snazzberry, zielony Sarge Green i Billet Silver Metallic. Ciekawym akcentem są czarne zderzaki z hakami holowniczymi w kolorze Electric Blue.
Redakcja poleca:
Jeep Wrangler 2.2 CRD Sahara – nasz test
Porównanie 7 modeli 4×4, w tym Jeep Wrangler
Jeep Wrangler, Mercedes klasy G i Suzuki Jimny – porównanie
Jeep Wrangler, Land Rover Defender i Mercedes klasy G – porównanie