Jeep Compass doczekał się właśnie gruntownej modernizacji. Sprawdź, co zostało zmienione w ramach liftingu.

Jeep Compass 2. generacji pojawił się na europejskim rynku w 2017 roku, a w zeszłym roku do sprzedaży trafił nieznacznie odświeżony model. Teraz ten kompaktowy SUV doczekał się dużego liftingu – tym razem zmian jest znacznie więcej. Oto czym wyróżnia się nowy Jeep Compass.

Nowy Jeep Compass – nadwozie

Z zewnątrz Compassa po liftingu możemy rozpoznać za sprawą zmienionego przedniego zderzaka, przeprojektowanego grilla oraz nowych reflektorów z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej. Natomiast z tyłu najłatwiej zauważyć inne tylne lampy z nowym wypełnieniem – światła pozycyjne tworzą poziomą linię i nie są już jak dotychczas dopasowane do dolnej krawędzi klosza.

Nowy Jeep Compass – wnętrze

Wnętrze kryje jeszcze więcej nowości. Deska rozdzielcza została zaprojektowana całkowicie od nowa. Nad kokpitem góruje większy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego (poprzednio – wkomponowany w deskę), a kratki wentylacyjne są węższe. Tunel środkowy także otrzymał zmieniony wygląd. Dużym zaskoczeniem jest fakt, że charakterystyczne pokrętło do wyboru trybów pracy napędu ustąpiło miejsca nowemu przełącznikowi, który przypomina ten stosowany m.in. w Citroenie C4 i Oplu Mokka do zmiany biegów.

Nowy Jeep Compass – multimedia

Odświeżony Jeep Compass został również wyposażony w najnowszy system inforozrywki Uconnect 5 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 lub 10,1 cala. Pokładowe multimedia oferują teraz szereg niedostępnych wcześniej funkcji, w tym m.in. aktualizacje OTA (Over-The-Air), bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto oraz bardziej zaawansowaną obsługę głosową, którą można aktywować hasłem „Hey Jeep!”.

Nowy Jeep Compass – systemy bezpieczeństwa

Jeep Compass po liftingu ma do zaoferowania bogatszy pakiet systemów asystujących. Lista dostępnych systemów bezpieczeństwa została rozszerzona o:

  • Traffic Sign Recognition – wykorzystuje kamerę do wykrywania ograniczeń prędkości i związanych z nimi znaków ostrzegawczych, w tym zakazu wyprzedzania (standard we wszystkich wersjach).
  • Intelligent Speed Assist – łączy w sobie funkcję adaptacyjnego tempomatu i rozpoznawania znaków drogowych, sugerując kierowcy automatyczne dostosowanie prędkości do ograniczeń wskazanych przez znaki drogowe (standard we wszystkich wersjach).
  • Drowsy Driver Alert – śledzi ruch samochodu, taki, jak zjechanie z pasa ruchu, oraz ruchy kierownicy na przestrzeni czasu, by móc określić, czy z zachowania kierowcy nie wynika, że jest on senny. Po osiągnięciu określonych progów, system reaguje dźwiękowymi i/lub wizualnymi ostrzeżeniami, informując kierowcę, że powinien się zatrzymać (standard we wszystkich wersjach).
  • Automatyczny system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów – ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i zatrzymuje pojazd, aby uniknąć zderzenia z pieszym lub rowerzystą (standard we wszystkich wersjach).
  • Highway Assist – nowy Compass jest pierwszym modelem Jeepa w Europie, który oferuje jazdę autonomiczną na 2. poziomie; ta zaawansowana technologia monitorowania obejmuje przednią kamerę i pozwala obserwować otoczenie zarówno przed, jak i z boków samochodu. System wykorzystuje urządzenia Adaptive Cruise Control i Lane Centering. Pierwsze z nich hamuje lub przyspiesza, zwracając uwagę na napotkane przeszkody, natomiast Lane Centering wykorzystuje radar i kamery, aby utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, pod warunkiem, że pas jest prawidłowo oznaczony (wyposażenie opcjonalne dla wersji Limited i S, dostępne w drugiej połowie roku).
  • Kamera 360 stopni o wysokiej rozdzielczości – system ten oferuje widok 360 stopni na samochód i jego otoczenie, wzbogacony o dynamiczne linie siatki wyświetlane na 10,1-calowym cyfrowym ekranie dotykowym. Dzięki czterem kamerom o wysokiej rozdzielczości umieszczonym na grillu, lusterkach bocznych i klapie bagażnika, system oferuje cztery różne widoki i aktywuje się podczas jazdy z prędkością do 12 km/h (wyposażenie opcjonalne dla wersji Limited, S i Trailhawk).
Jeep Compass w wersji Trailhawk

Nowy Jeep Compass – silniki

Odświeżony Compass przejął gamę silnikową z dotychczasowego modelu. Oznacza to, że klienci będą mieli do wyboru 2 jednostki benzynowe, turbodiesla oraz 2 hybrydy plug-in:

  • 1.3 Turbo o mocy 130 KM z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.3 Turbo o mocy 150 KM z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DDCT i przednim napędem
  • 1.6 Multijet o mocy 130 KM z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.3 Turbo PHEV o mocy 190 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła
  • 1.3 Turbo PHEV o mocy 240 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła

Nowy Jeep Compass – wersje

Jeep Compass po liftingu będzie oferowany w 5 wersjach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk) oraz w limitowanej edycji 80th Anniversary.

  • Sport – podstawowa wersja, w standardzie wyposażona w system informacyjno-rozrywkowy z 8,4-calowym ekranem z bezprzewodową integracją ze smartfonem, reflektory Full LED, tylne czujniki parkowania, fotele z tkaniny i 16-calowe felgi aluminiowe.
  • Longitude – oferuje dodatkowo światła przeciwmgielne LED, 17-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania oraz kolorowy, 7-calowy, konfigurowalny wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników.
  • Limited – w standardzie oferuje tempomat adaptacyjny, 18-calowe felgi aluminiowe, przednie i boczne czujniki parkowania z funkcją automatycznego parkowania, system bezkluczykowy Keyless Enter & Go, deskę rozdzielczą obszytą skórą Nappa, 10,25-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz system Uconnect z 10,1-calowym ekranem dotykowym.
  • S – najwyższa wersja wyposażenia oferuje światła Full LED, przednie zderzaki wraz z wlotami powietrza w kolorze nadwozia, 19-calowe aluminiowe felgi, otwieraną bez użycia rąk klapę bagażnika oraz skórzane fotele z elektryczną regulacją w 8 płaszczyznach.
  • Trailhawk – specjalna wersja terenowa z napędem 4×4 Trail-Rated, który wyróżnia się muskularnym, śmiałym wyglądem i oferuje specjalne wyposażenie do jazdy w terenie. Wyposażona jest w wysokiej klasy zawieszenie oraz wzorcowe wartości kątów terenowych: kąt natarcia 30,4 stopni, kąt zejścia 33,3 stopni, kąt rampowy 20,9 stopni i prześwit 21,3 cm. Standardem w Trailhawk jest również system zarządzania trakcją Selec-Terrain z 5 trybami, które obejmują specjalny tryb Rock, dostępny wyłącznie w tej wersji.
  • Edycja specjalna „80th Anniversary” – jubileuszowy model wyróżnia się wyjątkowymi elementami stylistycznymi, jak jubileuszowe emblematy i ekskluzywne 18-calowe aluminiowe felgi. Edycja specjalna „80th Anniversary” wyposażona jest w reflektory Full LED oraz obręcze kół, grill, dolny pas nadwozia, obudowy lusterek bocznych i bagażnik dachowym wykończone w kolorze Neutral Grey. Akcenty w kolorze błyszczącej czerni zdobią dolne panele, nadkola, dach oraz oprawy świateł przeciwmgielnych.

Zobacz również:

Jeep Compass (2021) – opis wersji i cennik

Jeep Compass 4xe (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here