Fiat 500 w najnowszym wydaniu jest dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Ceny tego modelu zaczynają się od 142 400 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Fiat 500 w swojej najnowszej odsłonie ujrzał światło dzienne w marcu 2020 roku. Opisywany model występuje jedynie z napędem elektrycznym i jest oferowany równolegle ze swoim spalinowym poprzednikiem. Klienci decydujący się na zakup nowej „Pięćsetki” mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe – klasycznego hatchbacka, Cabrio z otwieranym, miękkim dachem oraz hatchbacka 3+1 z dodatkowymi drzwiami po prawej stronie, ułatwiającymi zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Więcej o tym aucie: Nowy Fiat 500 – oficjalne zdjęcia i informacje
Fiat 500 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Fiat 500 mierzy 363,2 cm długości, 168,3 cm szerokości (190,0 cm z lusterkami) i 152,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 232,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 185 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 550 l.
Fiat 500 (2024) – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg, czas ładowania
Fiat 500 jest aktualnie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Obie mają przedni napęd.
Napęd elektryczny:
- 23,8 kWh (95 KM, 220 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 21,3 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 135 km/h, średnie zużycie energii: 13,0 kWh/100 km, zasięg: do 190 km
- 42 kWh (118 KM, 220 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 37,3 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie zużycie energii: 13,9-14,4 kWh/100 km, zasięg: do 322 km
Korzystając z szybkiej ładowarki, mniejszą baterię można „zatankować” (0-80%) w 30 minut (z mocą do 50 kW), a większą – w 35 minut (z mocą do 85 kW). Ładowanie akumulatora 21,3 kWh z mocą 11 kW (0-100%) potrwa 2 godziny 30 minut, a akumulatora 37,3 kWh – 4 godziny 15 minut. Jeśli skorzystamy z domowego gniazdka (2,3 kW), mniejsza bateria „dobije” do 100% w 8 godzin 45 minut, a większa – w 15 godzin 15 minut.
Nowy Fiat 500 (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z 95-konnym napędem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 21,3 kWh (500e) oraz ze 118-konnym napędem i baterią 37,3 kWh (La Prima). W wersji wyposażenia 500e 118-konny wariant został wyceniony na 162 400 zł. Dopłata do modelu 500 Cabrio wynosi 13 000 zł (500e) lub 11 000 zł (La Prima), a do modelu 500 3+1 – 7000 zł (500e i La Prima). Klienci mają do wyboru 3 kolory nadwozia: Złoty Rose (lakier metalizowany, bez dopłaty), Biały Ice (lakier pastelowy, 2000 zł) oraz Czarny Onyx (lakier pastelowy, 2000 zł). Fiat 500 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
500e – od 142 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 15-calowe felgi stalowe, z oponami 185/65 R15
- Klimatyzacja automatyczna
- Elektryczny układ klimatyzacji
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Poduszka powietrzna pasażera z funkcją jej wyłączenia
- Poduszki powietrzne przednie boczne
- Poduszki powietrzne kurtynowe
- Przypomnienie o zapięciu pasów (przednie fotele)
- Przypomnienie o zapięciu pasów (tylne fotele)
- ESC – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy
- Autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- System kontroli pasa ruchu (LC)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Inteligentny ogranicznik prędkości (ISA)
- Tempomat
- Selektor trybu jazdy EV
- One Pedal Driving – jazda przy użyciu jednego pedału
- System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TPMS)
- Połączenie alarmowe E-call
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
- System Keyless Go
- Czujnik deszczu
- Czujnik zmierzchu
- Welcoming/Leaving Lights – funkcja oświetlania drogi do domu
- Reflektory halogenowe
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne światła w technologii LED
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
- Kierownica soft-touch ze sterowaniem systemem multimedialnym Uconnect
- Fotel kierowcy z manualną regulacją w 4 płaszczyznach
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień odchylenia oparcia
- Kanapa tylna dwuosobowa
- Dwa zagłówki tylne z regulacją wysokości
- Konsola centralna z otwartym schowkiem
- Kieszenie na oparciach przednich foteli
- Cargo box
- Oświetlenie przestrzeni bagażowe
- Osłony przeciwsłoneczne (z lusterkiem po stronie pasażera)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane
- Szyby elektryczne One Touch od strony kierowcy i pasażera z przodu
- Gniazdko zasilające 12V z przodu
- Port USB z funkcją udostępniania ekranu ze smartfona
- 7-calowy wyświetlacz TFT – elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
- System multimedialny Uconnect z 10,25-calowym ekranem dotykowym i nawigacją
- Bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay
- Usługi łączności
- Tuner radia cyfrowego DAB
- 6 głośników (2 głośniki z przodu, 2 głośniki z tyłu, 2 głośniki wysokotonowe)
- Funkcja szybkiego ładowania do 50 kW (dla wersji 95 KM)
- Funkcja szybkiego ładowania do 85 kW (dla wersji 118 KM)
- Kabel ładujący Mode 3 do ładowania prądem zmiennym z ładowarek publicznych lub domowych ładowarek wallbox
La Prima – od 185 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji 500e oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, z oponami 205/45 R17
- System Keyless Go z funkcją Passive Entry
- Automatyczne światła drogowe
- Reflektory Full LED Infinity
- Elementy designu La Prima
- Emblemat La Prima
- Listwy boczne chromowane
- Listwy chromowane nad linią szyb bocznych
- Dwukolorowa kierownica soft-touch
- Tapicerka soft-touch w kolorze beżowym z monogramem FIAT
- Fotel kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach
- Dzielone oparcie tylnej kanapy w stosunku 50:50
- Chromowane nakładki na progi drzwi
- Podłokietnik przedni
- Konsola centralna z zamykanym schowkiem
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
- Wszystkie szyby elektryczne One Touch
- Porty USB typu A+C na konsoli centralnej
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
- System JBL Premium Audio
Więcej na temat elektrycznego Fiata 500:
Używany Fiat 500e – opinie, typowe usterki
Fiat 500e Cabrio Icon – nasz test
Fiat 500e 3+1 La Prima – nasz test