NowościCennikiFiat 500 (2024). Opis wersji i cennik

Fiat 500 (2024). Opis wersji i cennik

Fiat 500 w najnowszym wydaniu jest dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Ceny tego modelu zaczynają się od 142 400 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Fiat 500 w swojej najnowszej odsłonie ujrzał światło dzienne w marcu 2020 roku. Opisywany model występuje jedynie z napędem elektrycznym i jest oferowany równolegle ze swoim spalinowym poprzednikiem. Klienci decydujący się na zakup nowej „Pięćsetki” mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe – klasycznego hatchbacka, Cabrio z otwieranym, miękkim dachem oraz hatchbacka 3+1 z dodatkowymi drzwiami po prawej stronie, ułatwiającymi zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Więcej o tym aucie: Nowy Fiat 500 – oficjalne zdjęcia i informacje

Fiat 500 Cabrio - tył
Fiat 500 Cabrio

Fiat 500 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Fiat 500 mierzy 363,2 cm długości, 168,3 cm szerokości (190,0 cm z lusterkami) i 152,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 232,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 185 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 550 l.

Fiat 500 - bagażnik

Fiat 500 (2024) – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg, czas ładowania

Fiat 500 jest aktualnie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Obie mają przedni napęd.

Napęd elektryczny:

  • 23,8 kWh (95 KM, 220 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 21,3 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 135 km/h, średnie zużycie energii: 13,0 kWh/100 km, zasięg: do 190 km
  • 42 kWh (118 KM, 220 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 37,3 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie zużycie energii: 13,9-14,4 kWh/100 km, zasięg: do 322 km

Fiat 500 - silnik

Korzystając z szybkiej ładowarki, mniejszą baterię można „zatankować” (0-80%) w 30 minut (z mocą do 50 kW), a większą – w 35 minut (z mocą do 85 kW). Ładowanie akumulatora 21,3 kWh z mocą 11 kW (0-100%) potrwa 2 godziny 30 minut, a akumulatora 37,3 kWh – 4 godziny 15 minut. Jeśli skorzystamy z domowego gniazdka (2,3 kW), mniejsza bateria „dobije” do 100% w 8 godzin 45 minut, a większa – w 15 godzin 15 minut.

Fiat 500 - gniazdo ładowania
Gniazdo ładowania znajduje się pod klapką w tylnym prawym błotniku.

Nowy Fiat 500 (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z 95-konnym napędem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 21,3 kWh (500e) oraz ze 118-konnym napędem i baterią 37,3 kWh (La Prima). W wersji wyposażenia 500e 118-konny wariant został wyceniony na 162 400 zł. Dopłata do modelu 500 Cabrio wynosi 13 000 zł (500e) lub 11 000 zł (La Prima), a do modelu 500 3+1 – 7000 zł (500e i La Prima). Klienci mają do wyboru 3 kolory nadwozia: Złoty Rose (lakier metalizowany, bez dopłaty), Biały Ice (lakier pastelowy, 2000 zł) oraz Czarny Onyx (lakier pastelowy, 2000 zł). Fiat 500 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Fiat 500 - deska rozdzielcza

500e – od 142 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 15-calowe felgi stalowe, z oponami 185/65 R15
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Elektryczny układ klimatyzacji
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera z funkcją jej wyłączenia
  • Poduszki powietrzne przednie boczne
  • Poduszki powietrzne kurtynowe
  • Przypomnienie o zapięciu pasów (przednie fotele)
  • Przypomnienie o zapięciu pasów (tylne fotele)
  • ESC – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy
  • Autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • System kontroli pasa ruchu (LC)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • Inteligentny ogranicznik prędkości (ISA)
  • Tempomat
  • Selektor trybu jazdy EV
  • One Pedal Driving – jazda przy użyciu jednego pedału
  • System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TPMS)
  • Połączenie alarmowe E-call
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • System Keyless Go
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchu
  • Welcoming/Leaving Lights – funkcja oświetlania drogi do domu
  • Reflektory halogenowe
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
  • Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
  • Kierownica soft-touch ze sterowaniem systemem multimedialnym Uconnect
  • Fotel kierowcy z manualną regulacją w 4 płaszczyznach
  • Fotel kierowcy z pamięcią ustawień odchylenia oparcia
  • Kanapa tylna dwuosobowa
  • Dwa zagłówki tylne z regulacją wysokości
  • Konsola centralna z otwartym schowkiem
  • Kieszenie na oparciach przednich foteli
  • Cargo box
  • Oświetlenie przestrzeni bagażowe
  • Osłony przeciwsłoneczne (z lusterkiem po stronie pasażera)
  • Lusterka boczne elektrycznie sterowane
  • Szyby elektryczne One Touch od strony kierowcy i pasażera z przodu
  • Gniazdko zasilające 12V z przodu
  • Port USB z funkcją udostępniania ekranu ze smartfona
  • 7-calowy wyświetlacz TFT – elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
  • System multimedialny Uconnect z 10,25-calowym ekranem dotykowym i nawigacją
  • Bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay
  • Usługi łączności
  • Tuner radia cyfrowego DAB
  • 6 głośników (2 głośniki z przodu, 2 głośniki z tyłu, 2 głośniki wysokotonowe)
  • Funkcja szybkiego ładowania do 50 kW (dla wersji 95 KM)
  • Funkcja szybkiego ładowania do 85 kW (dla wersji 118 KM)
  • Kabel ładujący Mode 3 do ładowania prądem zmiennym z ładowarek publicznych lub domowych ładowarek wallbox

La Prima – od 185 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji 500e oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, z oponami 205/45 R17
  • System Keyless Go z funkcją Passive Entry
  • Automatyczne światła drogowe
  • Reflektory Full LED Infinity
  • Elementy designu La Prima
  • Emblemat La Prima
  • Listwy boczne chromowane
  • Listwy chromowane nad linią szyb bocznych
  • Dwukolorowa kierownica soft-touch
  • Tapicerka soft-touch w kolorze beżowym z monogramem FIAT
  • Fotel kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach
  • Dzielone oparcie tylnej kanapy w stosunku 50:50
  • Chromowane nakładki na progi drzwi
  • Podłokietnik przedni
  • Konsola centralna z zamykanym schowkiem
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
  • Wszystkie szyby elektryczne One Touch
  • Porty USB typu A+C na konsoli centralnej
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
  • System JBL Premium Audio

Więcej na temat elektrycznego Fiata 500:

Używany Fiat 500e – opinie, typowe usterki

Fiat 500e RED – nasz test

Fiat 500e Cabrio Icon – nasz test

Fiat 500e 3+1 La Prima – nasz test

Fiat 500e kontra Honda e – porównanie

Fiat 500e 3+1 kontra Renault Zoe – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji