TOGG C-SUV

TOGG to nowy producent samochodów elektrycznych. Turecki koncern zaprezentował pierwsze dwa modele: SUV-a oraz sedana.

Nazwa TOGG to skrót od Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu, czyli Turecka Grupa Inicjatyw Motoryzacyjnych. Nowy, narodowy producent aut elektrycznych jest spółką joint venture, tworzoną przez pięć firm. Fabryka, zlokalizowana w okolicy Bursy, ma powstać do 2021 r. Pierwszy turecki „elektryk” trafi do sprzedaży w 2022 r.

TOGG Sedan

Podczas oficjalnej prezentacji, na której obecny był prezydent Turcji Recep Erdogan, pokazano dwa modele: C-SUV oraz Sedan. Zaprojektowanie samochodów powierzono włoskiemu studiu Pininfarina. Docelowo TOGG zamierza produkować 5 wersji nadwoziowych, opartych na tej samej elektrycznej platformie. Każdego roku zakłady w Bursie ma opuszczać 175 000 pojazdów. Debiutujący producent może liczyć na ulgi podatkowe oraz gwarantowane zamówienia rządowe, które już dziś określono na 30 000 aut.

TOGG C-SUV

Przyjrzyjmy się teraz tureckim „elektrykom” od strony technicznej. Zapowiedziano dwa warianty napędu: RWD oraz AWD. Odmiana tylnonapędowa będzie wyposażona w 200-konny silnik elektryczny, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,6 s. Wersja z napędem na cztery koła otrzyma dwie jednostki elektryczne o łącznej mocy 400 KM, a sprint do „setki” zajmie jej tylko 4,8 s.

TOGG C-SUV
Do wyboru przełożeń służy pokrętło, umieszczone na końcu nietypowego podłokietnika.

W zależności od wybranej baterii, TOGG C-SUV będzie mógł przejechać na jednym ładowaniu powyżej 300 km lub nawet ponad 500 km. Akumulatory mają zostać objęte 8-letnią gwarancją, a ich „tankowanie” do 80% powinno zająć mniej niż 30 minut.

TOGG C-SUV
Kamery zamiast lusterek bocznych – zupełnie jak w Audi e-tron.

Turecki producent nie zapomina również o europejskich testach bezpieczeństwa. Elektryczny SUV w standardzie otrzyma m.in. 7 poduszek powietrznych i „najlepszy w klasie” układ hamulcowy, z wentylowanymi tarczami przy wszystkich kołach. Wzmocniona konstrukcja karoserii ma pozwolić na uzyskanie 5 gwiazdek w crash teście Euro NCAP. Oprócz tego „elektryki” z Turcji będą kompatybilne z technologią 5G oraz umożliwią jazdę autonomiczną na poziomie 2+.

Redakcja poleca: Pięć poziomów autonomicznej jazdy – co oznaczają?

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here