Od tego roku Mazda 3 w bazowej wersji jest mocniejsza, ale także droższa. Sprawdź szczegóły nowej oferty japońskiego producenta.
Do niedawna podstawowe źródło napędu Mazdy 3 stanowił 122-konny silnik 2.0 SkyActiv-G. W tym roku zastąpiła go jednostka 2.0 SkyActiv-G o mocy 150 KM. Japoński kompakt z nowym motorem zyskał na dynamice i stał się oszczędniejszy, ale niestety coś za coś – jego cena wzrosła.
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G / 150 KM – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa
Nowy silnik w Maździe 3 rozwija 150 KM przy 6000 obr./min oraz 213 Nm przy 4000 obr./min. W porównaniu z niedostępnym już 122-konnym wariantem, moc wzrosła o 28 KM, za to maksymalny moment obrotowy się nie zmienił. 150-konna jednostka pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s (poprzednik: 10,4 s), a prędkość maksymalna to 206 km/h (wcześniejszy model: 197 km/h). Nieco niższe jest zużycie paliwa i wynosi obecnie średnio 6,0-6,1 l/100 km.
Podane parametry dotyczą 5-drzwiowego hatchbacka z 6-biegową ręczną skrzynią. Opisywany silnik występuje również z przekładnią automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń oraz z nadwoziem sedan. Wersja z „automatem” spala nieco więcej paliwa (6,4-6,5 l/100 km) i jest trochę wolniejsza 0-100 km/h (9,5 s).
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G / 150 KM – wyposażenie i ceny
Japoński kompakt już w podstawowej odmianie jest bogato wyposażony. Na pokładzie bazowej wersji Kai znajdziemy:
- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
- System e-Call
- Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
- System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
- System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
- Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
- Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
- System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
- System monitorowania martwego pola (BSM)
- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
- System wspomagający hamowanie (SCBS)
- Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
- Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
- Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
- System wspomagania nagłego hamowania awaryjnego hamowania (EBA)
- System dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
- Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
- Czujniki parkowania tylne
- Zestaw naprawczy do kół
- Immobilizer fabryczny
- Alarm antywłamaniowy
- Dywaniki Luxury
- Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
- Przycisk do uruchamiania silnika
- Centralny zamek
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
- Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
- Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
- Cyfrowe zegary (7”)
- Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 8,8”)
- System nawigacji Mazda
- Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
- Radio FM i Radio cyfrowe (DAB)
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth
- 2× USB
- Gniazdo 12V
- Przednie reflektory diodowe (LED)
- Czarna podsufitka (hatchback) / beżowa podsufitka (sedan)
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
- Lusterka boczne w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami
- Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
Ceny 150-konnej Mazdy 3 startują od 99 900 zł – poprzednik o mocy 122 KM był o 5000 zł tańszy (od 94 900 zł). Hatchback i sedan kosztują tyle samo. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 8000 zł.