Mazda 3

Od tego roku Mazda 3 w bazowej wersji jest mocniejsza, ale także droższa. Sprawdź szczegóły nowej oferty japońskiego producenta.

Do niedawna podstawowe źródło napędu Mazdy 3 stanowił 122-konny silnik 2.0 SkyActiv-G. W tym roku zastąpiła go jednostka 2.0 SkyActiv-G o mocy 150 KM. Japoński kompakt z nowym motorem zyskał na dynamice i stał się oszczędniejszy, ale niestety coś za coś – jego cena wzrosła.

Mazda 3 Sedan

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G / 150 KM – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa

Nowy silnik w Maździe 3 rozwija 150 KM przy 6000 obr./min oraz 213 Nm przy 4000 obr./min. W porównaniu z niedostępnym już 122-konnym wariantem, moc wzrosła o 28 KM, za to maksymalny moment obrotowy się nie zmienił. 150-konna jednostka pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s (poprzednik: 10,4 s), a prędkość maksymalna to 206 km/h (wcześniejszy model: 197 km/h). Nieco niższe jest zużycie paliwa i wynosi obecnie średnio 6,0-6,1 l/100 km.

Podane parametry dotyczą 5-drzwiowego hatchbacka z 6-biegową ręczną skrzynią. Opisywany silnik występuje również z przekładnią automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń oraz z nadwoziem sedan. Wersja z „automatem” spala nieco więcej paliwa (6,4-6,5 l/100 km) i jest trochę wolniejsza 0-100 km/h (9,5 s).

Mazda 3

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G / 150 KM – wyposażenie i ceny

Japoński kompakt już w podstawowej odmianie jest bogato wyposażony. Na pokładzie bazowej wersji Kai znajdziemy:

  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
  • System e-Call
  • Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • System wspomagający hamowanie (SCBS)
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
  • Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
  • System wspomagania nagłego hamowania awaryjnego hamowania (EBA)
  • System dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
  • Czujniki parkowania tylne
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Immobilizer fabryczny
  • Alarm antywłamaniowy
  • Dywaniki Luxury
  • Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • Przycisk do uruchamiania silnika
  • Centralny zamek
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
  • Cyfrowe zegary (7”)
  • Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 8,8”)
  • System nawigacji Mazda
  • Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • Radio FM i Radio cyfrowe (DAB)
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • 2× USB
  • Gniazdo 12V
  • Przednie reflektory diodowe (LED)
  • Czarna podsufitka (hatchback) / beżowa podsufitka (sedan)
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
  • Lusterka boczne w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami
  • Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie

Ceny 150-konnej Mazdy 3 startują od 99 900 zł – poprzednik o mocy 122 KM był o 5000 zł tańszy (od 94 900 zł). Hatchback i sedan kosztują tyle samo. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 8000 zł.

Oceny czytelników
[Głosów: 15 Średnia: 4.3]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here