Suzuki Across (2020)

Suzuki przedstawiło nowy model. Hybrydowy SUV Across to tak naprawdę… Toyota RAV4! Poznaj szczegóły.

Czego brakuje w gamie Suzuki? Dużego SUV-a! – zakrzykną wszyscy. Od czasu wycofania z rynku Grand Vitary, największym modelem w gamie tej japońskiej marki jest SX4 S-Cross, który plasuje się w segmencie kompaktowych SUV-ów. Szukając większego auta, potencjalni klienci musieli iść do salonów konkurencji. Jednak wkrótce to się zmieni.

Na mocy umowy o współpracy z Toyotą, jesienią tego roku na europejskim rynku zadebiutuje Suzuki Across, czyli… RAV4 z nową „twarzą”. Przeprojektowano przednią część nadwozia, natomiast tył i wnętrze pozostały bez zmian.

Nowe Suzuki Across – wymiary

Suzuki Across mierzy 463,5 cm długości, 185,5 cm szerokości i 169,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 269,0 cm. Nowy model jest zatem o 3,5 cm dłuższy i zaledwie o 0,5 cm wyższy od pierwowzoru. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 490 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie maksymalnie do 1604 l.

Suzuki Across (2020)

Suzuki Across (2020) – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Suzuki Across bazuje na najnowszej, topowej odmianie „Ravki” z napędem hybrydowym typu plug-in, która także trafi do sprzedaży po wakacjach.

  • 2.5 Plug-in Hybrid (moc systemowa: 306 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na cztery koła E-Four, przyspieszenie: 6,0 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, pojemność litowo-jonowego akumulatora: 18,1 kWh, zasięg w trybie elektrycznym: do 75 km

Suzuki Across (2020)

Nowe Suzuki Across (2020) – wersje wyposażenia i ceny

Na liście wyposażenia opisywanego modelu znajdziemy m.in.:

  • Układ reagowania przedkolizyjnego (PCS) – pomaga zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami, monitorując drogę za pomocą radaru milimetrowego i kamery monoskopowej. W razie wykrycia niebezpieczeństwa, automatycznie aplikuje wspomaganie hamowania i automatyczne hamowanie, w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy.
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) – gdy podczas jazdy drogą publiczną lub ekspresową system LTA wykryje, że samochód opuścił swój pas ruchu, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy .
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) – monitoruje drogę pod kątem znaków drogowych i wyświetla je na wyświetlaczu komputera pokładowego.
  • Tempomat adaptacyjny (DRCC) – działa przy wszystkich prędkościach i automatycznie utrzymuje duży dystans do poprzedzającego pojazdu, w tym zatrzymując pojazd, gdy poprzedzający pojazd się zatrzyma, i podążając za nim, gdy ponownie ruszy.
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) – wykrywa inny pojazd zbliżający się z tyłu i ostrzega kierowcę, gdy znajdzie się w martwym polu widzenia bocznych lusterek.
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) – pomaga kierowcy unikać kolizji podczas wyjeżdżania się z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczność. W momencie gdy system wykryje zbliżający się pojazd, ostrzega kierowcę dźwiękiem alarmowym i komunikatem na wyświetlaczu komputera pokładowego.
  • eCall – jeśli pojazd uczestniczy w wypadku drogowym, system eCall automatycznie informuje o zdarzeniu służby ratownicze za pomocą komunikatu telefonicznego zawierającego dokładną lokalizację pojazdu.
  • Automatyczny hamulec – podczas chwilowego postoju, na przykład na skrzyżowaniu lub światłach, elektryczny hamulec postojowy zatrzymuje pojazd, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapobiec stoczeniu się pojazdu do przodu lub tyłu, dopóki kierowca nie wciśnie pedału przyspieszenia.

Suzuki Across (2020)

Szczegółowy cennik poznamy wkrótce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here