Subaru Solterra 07

Trendy nie omijają nawet niszowych marek: już wkrótce w salonach pojawi się pierwsze elektryczne Subaru – Solterra. Oto garść informacji o tym aucie.

Subaru to jedna z ostatnich marek, jakie kojarzą się z elektrycznym źródłem napędu. Japoński producent utrwalił się w świadomości klientów głównie z wytwarzania samochodów nietuzinkowych, z doskonałym napędem na 4 koła i silnikami typu boxer. Już niedługo się to zmieni, bowiem Subaru ulegnie modzie na „elektryki” i przedstawi własny model „na prąd”. Mało tego, jego nazwa dobitnie informuje o tym, z jaką powagą marka podchodzi do dobrych relacji z matką-naturą. Solterra – bo tak nazwano nowy model – to połączenie słów „Sol” („Słońce”) i „Terra” („Ziemia”).

Subaru Solterra

Patrząc na sylwetkę elektrycznego Subaru nietrudno odnieść wrażenie, że gdzieś już ją widzieliśmy. Nie bez przyczyny, bowiem samochód ma swojego „bliźniaka” – jest nim zaprezentowana pod koniec października Toyota bZ4x. Obydwa auta powstały z mariażu Toyoty i Subaru na opracowanej wspólnymi siłami platformie e-Subaru Global, dedykowanej pojazdom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym.

Subaru Solterra 08

Subaru Solterra, podobnie jak Toyota bZ4x, jest SUV-em o „bojowej” sylwetce z agresywnie opadającą tylną szybą, przypominając „spłaszczoną” Toyotę RAV4. Jeśli wierzyć w fakt bliskiego pokrewieństwa Solterry i bZ4x, od spalinowego SUV-a Toyoty ma być niższy o 8,5 cm. Z kolei pokaźny rozstaw osi (16 cm więcej niż w RAV4) w teorii ma uczynić z Solterry jedno z najprzestronniejszych aut w klasie.

Subaru Solterra 06

Elektryczne Subaru od Toyoty wyróżnia bardziej zachowawcza stylistyka przedniej części nadwozia z atrapą imitującą osłonę wlotu powietrza z aut spalinowych. We wnętrzu pojawi się motyw optycznie zagiętego tabletu umieszczonego nad bardzo wysoką konsolą środkową. Uwagę zwracają wskaźniki umieszczone w podobnym miejscu co w Peugeotach, czyli nad kierownicą, w linii wzroku kierowcy.

Subaru Solterra 09

Pod maskę Subaru Solterry najprawdopodobniej trafią te same silniki co w Toyocie bZ4x. Pierwszy, łączony z przednim napędem, rozwija 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Z kolei wersja 4×4 otrzyma mocniejszy układ dwusilnikowy rozwijający 217 KM i generujący moment 336 Nm. Magazynowanie energii nastąpi w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 71,4 kWh, który ma zapewnić ok. 460/530 km zasięgu (odpowiednio dla wariantu 4×4 i przednionapędowego). Naładowanie elektrycznego Subaru potrwa zaledwie pół godziny- wszystko dzięki dostosowaniu układu do ładowania z mocą do 150 kW.

Subaru Solterra

Subaru Solterra będzie samochodem globalnym, sprzedawanym na rynkach japońskim, amerykańskim czy chińskim. Co istotne, trafi też do Europy. Kiedy? W pierwszej połowie 2022 roku. Na razie nie dotarliśmy do informacji na temat premiery elektrycznego Subaru w Polsce.

Redakcja poleca:

Nowa Toyota bZ4x – oficjalne zdjęcia i informacje

Subaru Solterra 01

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here